A Grinding Gear Games még négy évvel ezelőtt jelentette be a Path of Exile 2-t. Ezzel eredetileg az volt a tervük, hogy ugyan az eredeti játék kampánya továbbra is játszható marad, de a második rész ezt bővíti ki új történettel, valamint természetesen jelentősen átalakítja a játékmechanizmusokat. Kicsit hasonlóan kell elképzelni, mint ahogy az Overwatch 2 az első rész helyébe lépett.
Na, ez a terv mostanra megváltozott, és a Path of Exile 2 inkább egy teljesen különálló játék lesz. Ez azt jelenti, hogy az első rész érintetlenül megmarad, a második rész pedig külön, a saját kliensében fut majd, teljesen önálló módon. Ahogy a Grinding Gear Games társalapítója, Jonathan Rogers megjegyezte, ez többek között annak is köszönhető, hogy a Path of Exile 2 jelentősen nagyobb és bővebb lesz, mint azt előre tervezték. Már most olyan dolgok vannak benne, mint:
- hat új karakterosztály
- 600 új szörny
- 100 főellenség
- 240 aktív képesség
- 1500 passzív képesség
- teljesen új játékmechanizmusok, mint a cooldown nélküli dodge roll
- és még hosszasan lehetne sorolni...
Rogers szerint a játék meglehetőségen nagy. De akadt még egy okokuk arra, hogy feladták a korábbi terveiket: egész egyszerűen minek alakítanának át (nyírnák ki az eredeti formájában) a Path of Exile első részét, mikor azt egyébként rengeteg ember szereti? Azzal, hogy a két játék különálló lesz, gyakorlatilag megmarad a káposzta és a kecske is jól lakik. Ezzel együtt a két játékot nem választják el teljesen egymástól. Rogers megerősítette, hogy a megvásárolt dolgok például működni fognak mindkét rész esetében, ezeket tehát nem kell újra megvenni. Ez persze csak akkor nem érvényes, ha jelentős az eltérés a két rész esetében. Például a második részben egy karakter tud medvévé alakulni, ehhez lehet majd speciális skineket vásárolni, de mivel ilyen nincs az első részben, így ezt nyilván ott nem lehet majd használni. De például egy kard, páncél és hasonlók esetében ezzel nem lesz probléma, és a készítők ígérete szerint ez addig így marad majd, amíg mindkét játék létezik.
A játék egyik új karakterosztálya a Monk, amivel az alábbi videóban a közelharcot demonstrálják a készítők, meg persze a harmadik fejezet egy új részét. Ugyanakkor a készítők megerősítették, hogy a közelharc eleve nagyon más lesz a folytatásban: a cél, hogy az egész sokkal pörgősebb, mobilisabb legyen.
Az egyetlen probléma? Hogy minderre még elég sokat kell várni. Eleve még a bétateszt is közel egy évnyire van, hiszen 2024. június 7-én kezdődik, legalábbis a jelenlegi tervek szerint. A fejlesztők hangsúlyozzák, hogy semmiképpen nem akarják elkapkodni a dolgot, és addig is érkeznek majd újdonságok az első részhez.