A Stellantis és a Foxconn összefogásáról számolhatunk most be, és a járműiparban kevésbé jártas olvasóink számára mondjuk, hogy a Stellantis bár elsőre ismeretlennek tűnhet, meghatározó fontosságú márkákat tömörít össze. Szóval két igazi nehézsúlyú piaci szereplő összefogásáról számolhatunk be.
A Foxconn a technológiai irányvonal egyik legfontosabb szereplője, és elképesztően szerteágazó az érdekeltsége a piacon, az utóbbi időben pedig egyre erőteljesebb érdeklődést mutatott az autógyártás iránt is. A Stellantis pedig az idei évben alakult és az FCA-PSA összeolvadásával jött létre. Ez alá tartozik az Abarth, az Alfa Romeo, a Chrysler, a Citroën, a Dodge, a DS, a Fiat, a Fiat Professional, a Jeep, a Lancia, a Maserati, a Mopar, az Opel, a Peugeot, a Ram, de még a Vauxhall is.
A szóban forgó piaci óriások Mobile Drive néven alapítottak egy vegyesvállalkozást, és ennek a székhelye Hollandia lett. Ez nem a véletlen műve, ugyanis a Stellantis is Hollandiában eresztett gyökeret, persze igazi világvállalatról van szó. A Mobile Drive elsősorban arra fókuszál majd, hogy a fejlesztők modern infotainment rendszereknek az alapjait alkossák meg, amik számos jármű fedélzetén lesznek bevethetőek. És ahogy azt a fenti felsorolásból lehet érzékelni, bőven lesz hol felhasználni a Stellantis és a Foxconn közös munkájának az eredményét.
Megtudhattuk egyebek mellett azt is, hogy a Mobile Drive fele-fele arányban áll majd a két cégnek a tulajdonában, szóval abszolút közös ügynek tekintik ezt. A Steallantis vezetője az ügy kapcsán elmondta, hogy ez egy nagyon fontos stratégiai lépés a számukra, de csak egyetlen eleme annak a nagy kirakósnak, aminek az összeállítása a következő években is folyamatban lesz. A jövő stratégiáját alapozzák meg ezek az eredmények.
Elsősorban a fedélzeti rendszereknek a megalkotása és fejlesztése lesz a feladata a Mobile Drive-nak, de ez ma már egy borzalmasan összetett, komplex feladat, azért van szükség arra, hogy mindkét ágazat beleadja a legjobb tudását. A jövőben az infotainment sokkal többet jelent majd annál, mint amit most. Fókuszálni kell az újítások megalkotásakor a felső alapú szolgáltatásoknak és különböző platformoknak az alkalmazására, továbbá a telematikai adatoknak a megfelelő feldolgozására, használatára is.
Korábban egyébként már voltak pletykák arról, hogy az FCA fog majd össze a Foxconnal, és teljes autó készülhet az együttműködésből, de úgy fest, hogy ennyire azért nem kell messzire mutató tervekben gondolkodni. Tavaly a Chrysler már bemutatott egy tanulmányt Airflow Vision néven, ami már nagyvonalakban azt az irányt mutatta, amerre a cég elmozdulna az infotainment rendszerek tekintetében.
Az elkövetkezendő években ez a terület nagyon felgyorsulhat majd, és szép lassan közel olyan tempót vehet fel a fejlesztés, mint az okostelefonok területe. Itt is biztosan megjelenik majd az 5G technológiának a kihasználása a kapcsolódó járművek esetében, az autók egyre többet kommunikálhatnak majd egymással és a környezetükkel, távolról fognak új funkciók kerülni a járművekbe, és a szórakoztatórendszer is új szintre emelkedhet a mostaniról, ahogy a közlekedési szokások változnak.
A Foxconn ennek a fejlesztésében lehet majd partnere a Stellantisnak egyéb megoldások kidolgozása mellett. Így a gyártó jobban elmélyedhet a járműipari beszállítói láncban, ami egyébként az utóbbi időben több technológiai cégnek is nagyon fontos lett. Például a Huawei és a Xiaomi is ebbe az irányba fordult, és eléggé komoly terveket fogalmaztak meg, plusz az Apple is erre kacsintgat.
Arról nem esett szó a Mobile Drive alapítása kapcsán, hogy mekkora pénzt fordítanak erre a vegyesvállalat alapítói, de az biztos, hogy mindkettő a zsebébe tud nyúlni, ha arról van szó.