Az ASUS és az MSI között igazi kis csörte alakult ki az elmúlt időszakban a gamereknek szánt OLED monitorok szegmensében. A felek első körben jótállási idő terén kezdtek versenybe: először az ASUS emelte meg a RoG OLED sorozat összes tagjára vonatkozó jótállási időt, méghozzá 2 esztendőre, majd kevesebb, mint 24 óra leteltét követően az MSI szintet lépett és 3 évre tolták ki a beégéssel szembeni jótállást. Erre a lépésre az ASUS-nak is válaszolnia kellett, így ők is 3 évre emelték a szóban forgó jótállási időt, de csak egy termék, a RoG Swift OLED PG32UCDM modell esetében.
A verseny ezzel nem ért véget, ugyanis az MSI csapata újabb akcióba kezdett, ezúttal árazás terén. A vállalat ebben a hónapban dobja piacra az MPG 321URX típusú QD-OLED monitort, amellyel kapcsolatban korábban azt kommunikálták, listaára 1199 dollár lesz. Ezt a döntést nemrégiben felülbírálták, így az új monitort végül 949 dolláros áron küldik harcba a vásárlók kegyeiért. Azt persze fontos kiemelni, hogy a 949 dolláros ár már korábban is szerepelt a kalapban, ám eredetileg úgy tervezték, hogy ez az összeg csak egy rövid ideig, a piaci bevezetés idején lesz érvényben, ám azóta meggondolták magukat és a 949 dolláros listaár végül a hivatalos és végleges listaár lesz.
Hogy miért érdekes ez? Azért, mert ezzel igencsak sok borsot törtek a rivális ASUS orra alá, hiszen a vállalat RoG Swift PG32UCDM típusjelzésű modellje, ami rövidesen megjelenhet kereskedelmi forgalomban, a hivatalos kommunikáció szerint 1299 dolláros listaáron kerül az üzletek polcaira. Ehhez képest az MSI terméke a friss árazás jóvoltából most már nem csak 100, hanem 350 dollárral lehet olcsóbb, ami azért nem kis különbség.
A jelek szerint a 31 és 32 hüvelykes méretkategóriában egyre kiélezettebb verseny mutatkozik a szereplők között, mindenki próbál valamivel kitűnni a sorból. Sok-sok ilyen monitort még csak a CES 2024 idején jelentettek be, amelyek között KVM Switch funkcióval ellátott példányok éppúgy lapulnak, mint kettős módban működő, 4K 240 Hz-es és 1080p 480 Hz-es módban egyaránt használható termékek, de olyan is elérhető, ami egyszerűen csak a DisplayPort 2.1-es támogatással próbál kiemelkedni.
A 4K/UHD felbontású OLED monitorok esetében közös nevező a magas ár, ami miatt ezek a termékek még mindig nem érhetőek el a játékosok többsége számára. A 4K-s felbontást és a 240 Hz-es képfrissítési rátát elég nehéz győzni teljesítménnyel, erős GPU-ra van hozzá és/vagy felskálázó technológiát is be kell vetni a siker érdekében. Jó hír viszont, hogy az új monitorok többsége már rendelkezik VRR támogatással, így ha nem érjük el a 240 Hz körüli tartományt, már ami az FPS értéket illeti, akkor is „folyékony képi megjelenítés” mellett játszhatunk – ha meg tudjuk fizetni őket.