Az EU a Cambridge Analytica-botrány óta különösen nagy nyomást helyezett a Facebookra, és a jelek szerint a döntéshozók kezdik elérni a céljukat. A Facebook megváltoztatja a felhasználási feltételek leírását, több ponton is kiegészíti azt, és törekszik majd arra, hogy átláthatóbban tálalja az emberek számára.
A Facebook a jövőben már egyértelműen elmagyarázza majd a felhasználóknak, hogy azért férhetnek hozzá teljesen ingyenesen a közösségi hálózathoz, mert a vállalat célzott hirdetésekkel bevételhez jut, és ahhoz, hogy ez a rendszer megfelelően működhessen, a rendelkezésére álló adatokat is felhasználja. A Facebook azt is el fogja magyarázni a frissülő dokumentumban, hogy pontosan miből szerez bevételt. Érdekesség a felhasználási feltételek frissítése kapcsán, hogy az új leírást a Facebook nemcsak az Európai Unióban fogja bevezetni a közösségi oldalon – ahol kénytelen ezt megtenni az Európai Bizottság miatt –, hanem világszerte alkalmazza majd.
A vállalat több módosítást is végrehajt. A változások értelmében a Facebook a jövőben már nagyobb felelősséget fog vállalni az olyan esetekben, mint például a Cambridge Analytica körül kialakult. Tehát a cég vállalja, hogy nemcsak akkor lehet majd elővenni, ha rajta keresztül szivárognak ki személyes adatok illetéktelenek kezébe, hanem akkor is, amikor egyébként egy harmadik fél által készített alkalmazás a fő felelőse egy ügynek. Fontos, hogy a Facebook már az egyoldalú szerződésmódosításokat is feladja, szóval a jövőben nem változtathatja majd kénye kedve szerint a felhasználási feltételekben foglaltakat. Kivéve akkor, ha az valamilyen oknál fogva a felhasználók érdekében áll, nyomós indoka van a lépésre.
Az is újdonság lesz, hogy az emberek által törölt adatokat már csak különleges körülmények között tarthatja majd meg, és 90 napon túl mindenképpen törölnie kell ezeket is. Eddig a vállalat minden további nélkül megőrizhette a regisztráltak által megsemmisített adatokat is, a jövőben viszont már csak akkor teheti ezt meg, ha valamilyen technikai problémája akad, vagy amennyiben a hatóságok erre kérik – például egy bűntény esetében folyó nyomozás miatt. És már a tartalmak törlésével kapcsolatos információknak is könnyebben értelmezhető lesz a leírása.
Az Európai Bizottság és a fogyasztóvédelmi együttműködési hálózat üdvözölte a Facebook hozzáállását, de elmondták, hogy továbbra is figyelni fogják a működését, és követik majd, hogy pontosan miként építi be a beharangozott változtatásokat a felhasználási feltételek leírásába. Vera Jourová, az ügyben eljáró egyik európai biztos arról beszélt, hogy a jelek szerint a Facebook elkötelezett abban, hogy vissza szeretné nyerni a fogyasztók bizalmát, és ezért hajlandó eleget tenni az EU kéréseinek. A változtatásoknak ez a mostani hír még csak az előszele, a végleges módosítások valószínűleg június végén fognak elkészülni és életbe lépni. (Ha ez mégsem történne meg, akkor a Facebook büntetést kaphatna a szabályozóktól.)
Az Európai Unió illetékesei egyébként korábban a Twittert és a Google+ miatt a Google-t is kérték arra, hogy módosítsa a felhasználási feltételeinek leírását. A mikroblognál ez még várat magára, a Google+ esetében pedig lényegében már hatályát vesztette ez, ugyanis a keresőóriás úgy döntött, hogy a fogyasztói részét leállítja a közösségi oldalnak, így április másodika óta ezt már nem lehet használni.