Az AMD egy igen agresszív árazást alkalmazó partnerprogramot indított az év elején, amely kifejezetten azokat a partnereket veszi célba, akik üzleti felhasználóknak értékesítenek komplett rendszereket. A kedvezményprogram igazából csak azok számára érhető el, akiket meghív az AMD, ők viszont a hírek szerint igen jól járhatnak, ha minél több AMD alapú üzleti PC-t és szervert értékesítenek.
A 2022. január 1-én életbe lépő partnerprogram a RYZEN alapú számítógépeket és az EPYC alapú szervereket célozza, amelyek olyan nagy OEM partnerek műhelyében készülhetnek, mint például a Lenovo, a HPE, vagy éppen a Dell. A partnerprogram kedvezményeit az értékesített rendszerekben található processzorok száma alapján állapítják meg, és ha a partner magasabb kategóriájú, azaz drágább processzorral szerelt rendszerekből ad el többet, még több pénzt kaphat vissza az AMD-től.
Az értéknövelt viszonteladók (VAR – Value-added Reseller) ezzel együtt az AMD jóvoltából tréningen is részt vehetnek, amelynek keretén belül megtanulhatják, hogyan hangsúlyozzák ki az AMD platformok előnyeit az Intel megoldásaival szemben. Fontos, hogy az AMD programja teljesen más, mint az Intel korábbi kezdeményezése volt, ahol versenytorzító gyakorlatok is jelen voltak, itt ugyanis a jelek szerint nincs szó ilyesmiről, a vállalat pusztán a több eladást produkáló partnereket jutalmazza. Az Intel esetében egyébként a versenytorzító hatás miatt per is indult, de ahogy arról nemrégiben beszámoltunk, a vállalat végül – megfelelő bizonyítékok hiányában – megúszta a büntetést. Az sajnos nem derült ki, pontosan mekkora visszatérítést kaphatnak a partnerek, de a program jellege miatt ez nem annyira meglepő.
Ezt a kedvezményt aztán többféle célra is el lehet költeni, például arra, hogy versenyképesebb áron kínálhassák portékáikat az értéknövelt viszonteladók, de a cég fejlesztésére, a munkavállalók oktatására, illetve újabb munkaerő felvételére is fordítható a visszatérített összeg. A kedvezmény tehát összességében segít az AMD partnereinek, hogy növekedjenek, ami végső soron az AMD számára is pozitívum. Az AMD partnerei a hírek szerint egyébként elégedettek a programmal, rendkívül versenyképesnek és attraktívnak minősítik.
Most, hogy a chiphiány miatt prioritásokra van szükség a processzorgyártás és értékesítés terén, érthető módon inkább a prémium processzorokat használó szegmensekre koncentrál a vállalat, főleg az üzleti és vállalati rendszerekre, ezekből ugyanis több profit folyik be, azaz maximalizálható az AMD teljes árbevétele és a vállalat nyereségessége is biztosítható.