Az AMD érdekes újításokat mutathat be a következő nagy Radeon Software Adrenalin Edition kiadásban, ami még az idei év első negyedévében megjelenhet. Ezek közé tartozik az AMD FSR, azaz FidelityFX Super Resolution alapjaira építkező AMD RSR, azaz Radeon Super Resolution, ami a grafikai futószalag korábbi fázisain fejti ki áldásos hatásait, mint az FSR, és mivel ez egy globálisan alkalmazható technológia lesz, külön nem is kell majd integrálni a különböző játékokba, elég, ha azok támogatják az exkluzív teljes képernyős renderelést.
Hogy mi is az az RSR? Lényegében olyasmi, mint az Nvidia régóra ismert DLSS technológiája: segít az FPS értékek növelésében azzal, hogy a megjelenő tartalmakat a natívnál alacsonyabb felbontásban rendereli le a GPU, majd egy algoritmus felskálázza őket natív felbontásra. Ez nyilván jár némi képminőség-romlással, de a sebességnövekedés jellemzően ellensúlyozni tudja azt.
Az AMD által bemutatott friss ízelítő videóban azt láthatjuk, hogy a népszerű MMO játék, a Warframe alatt milyen gyorsulást hozhat az RSR technológia. A teszt alkalmával a játék képkockáit 1440p-s felbontással renderelte le a GPU, majd ezeket a képkockákat 4K-ra skálázta az RSR. A natív 4K-s teljesítményhez képest elég jelentős, 1,7x-es teljesítménynövekedés jöhet össze, ami abszolút jól hangzik. Azt persze érdemes megemlíteni, hogy a 70%-os gyorsulás csak az elérhető legjobb teljesítménynövekedést szemlélteti, konfigurációtól és játéktól függően ennél kisebb sebességnövekedésre is lehet példa.
A teszt lábjegyzetében szereplő megjegyzések alapján úgy tűnik, hogy az AMD RSR első körben egészen biztosan csak az RDNA és az RDNA 2 alapú videokártyákat támogatja, azaz Radeon RX 5000-es vagy Radeon RX 6000-es sorozatú videokártyára lesz szükség, ha ki szeretnénk aknázni a benne rejlő lehetőségeket. A megjegyzések között az is szerepel, hogy ez a helyzet 2022 januárjában áll fenn, vagyis pici esély van arra, hogy a régebbi videokártyák is megkaphatják az RSR technológiát, vagy részben, vagy egészében.
Az olyan termékeknél, mint amilyen a Radeon RX 6500 XT, különösen jól jöhet egy efféle technológia, de egyéb videokártyák esetén is segíthet, hogy magasabb felbontásban is vállalható FPS mellett futtassuk a legújabb címeket. Csodát persze ez a technológia sem tesz, vagyis képminőség terén biztosan lesz némi különbség a natív és a felskálázott tartalmak között, az első tesztek majd meg is mondják, pontosan mekkora különbségre lehet számítani.
Abból kiindulva, hogy az FSR-nél, amit az egyes játékoknak támogatniuk is kell a használathoz, jellemzően a szövegeket és a felhasználói kezelőfelületet továbbra is natív felbontással renderelik, csak a 3D tartalmaknál alkalmaznak felskálázást, így a felhasználói kezelőfelület és a szövegek is élesek. Az RSR-nél ehhez képet mindent felskáláznak majd, ami potenciális problémát jelenthet. Majd élesben kiderül, hogyan sikerült egyensúlyt találni a képminőség és a teljesítménynövelés között – reméljük, ütőképes lesz a technológia, ugyanis sokak számára jöhetne jól.