Shop menü

KÖLCSÖNÖZ MMO-ELEMEKET A DIABLO 4, DE AZÉRT AKCIÓ-RPG MARAD

A Blizzard szerint hűek maradnak a műfaj alapjaihoz.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Kölcsönöz MMO-elemeket a Diablo 4, de azért akció-RPG marad

A Diablo 4 vezető dizájnere, Joe Piepiora arról beszélt, hogy igyekeztek megtalálni az egyensúlyt az MMO és az akció-RPG között, de sok szempontból inkább az utóbbihoz tértek vissza a Diablo 3 után:

"Elsősorban egy egy akció-RPG. Dungeonök, szörnyhentelés, lootolás" - foglalja össze Pepiora.

Persze bizonyos értelemben ezzel együtt közeledtek az MMO-khoz. Maga a játék világa félig-meddig nyitott, és megjelenhetnek más játékosok is, akikkel össze lehet fogni a nagy világesemények leküzdésében.  Ezt Piepiora szerint nem azért találták ki, hogy csapatokba kényszerítsék a játékosokat, mint egy MMO-ban, hanem hogy Sanctuary világa nagyobbnak érződjön. Ráadásul egy MMO-val ellentétben itt nem feltétlenül vannak különböző szereposztások (például tank, healer), hanem végső soron mindenki DPS.

A készítők helyesen látták meg, hogy a Diablónak az a varázsa, hogy minden karakerosztály képes pillanatok alatt szétkapni egy egész képernyőnyi szörnyet: "Fontosnak tartottuk ezt megőrizni, és nem akartunk azon aggódni, hogy megfelelően kialakított képességeket kelljen összehangolni több játékos között, vagy hogy a játékstílust egymáshoz kelljen igazítani" - jegyzi meg ezzel kapcsolatban Piepiora.

Ezzel együtt számos indok lesz visszatérni a világ korábbi pontjaira, leginkább persze az erősebb zsákmány beszerzése miatt. Viszont a Diablo 3 szinte végtelen paragon-rendszerével ellentétben itt lesz egy végső határ. A Diablo 4-en a szintlimit 100, és a paragon pontok is véges mennyiségben állnak rendelkezésre. A készítők nem akarták, hogy a felhasználók úgy érezzék, hogy a végtelenségig kell játszaniuk, sokkal inkább az volt a cél, hogy a 100-as szint elérése és 220 paragon pont megszerzését követően már szabadon lehessen játszadozni ezek újraosztásával, kísérletezéssel.

Ezzel együtt a Diablo 4-ben is lesznek szezonok, így minden szezonban kezdhetünk egy új karaktert, amit el kell vinnünk 100-as szintig.

Mindez a battle pass rendszeren keresztül működik, ahol bizonyos célok, feladatok teljesítésével haladhatunk előre. A battle passnak lesz egy ingyenes része, valamint egy prémium, fizetős része, ez utóbbi azonban szigorúan csak kozmetikai dolgokkal ad többet. Piepiora szerint azokra is gondoltak, akiket nem érdekel a végjáték, és leginkább a sztorira vágynak, így ők is rendszeresen visszatérhetnek majd a Diablo 4-hez, amint új történeti szálak érkeznek.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére