Ahogy a Microsoft és az OpenAI, úgy a Google is elkezdett partnerek felé nyitni. Lényegében megjósolható volt, hogy ez előbb-utóbb be fog következni, és egészen gyorsan sikerült ezt a vállalatnak meglépnie. Mostanában nagyon szép fejlődést mutat a generatív MI, de azért még nagy lemaradásban van.
A ChatGPT egy ideje már több különböző eszközt is biztosít partnerek számára, akik különböző módokon felhasználhatják a szolgáltatást a saját javukra, és ezzel együtt az OpenAI platformja is egyre jobbá válik. Az API készlet és egyéb fejlesztések révén a ChatGPT jelentős lépéselőnybe került a Google-lel szemben, éppen ezért a keresőóriásnak muszáj volt minél gyorsabban reagálnia, ezt pedig most meg is tette. Elindította a kiterjesztéseket, melyek révén a Bard a partnerek adatbázisából hatékonyabban lesz képes dolgozni.
Noha a Bard kapcsolódik az internethez, és úgy tűnhet, hogy valós idejű információkkal képes szolgálni, igazából nem ez a helyzet. Folyamatosan frissül ugyan, de gyorsítótárazás révén begyűjtött adatokból táplálkozik. Szóval a ChatGPT-től lényegesen naprakészebb, de egyáltalán nem tud minden információt valós időben elérni. A kiterjesztésekkel azonban ezen a fronton jelentős fejlődést tud elérni.
Azoknál a platformoknál, melyekhez kiterjesztésekkel lesz képes kapcsolódni a Bard, azonnali adatokat lát majd, képes lesz az adatbázisokból valós idejű információkra szert tenni. A Google I/O alkalmával már beszélt arról a keresőóriás, hogy több szolgáltatását integrálni fogja a nagy nyelvi modellt alkalmazó generatív MI chatbottal. Akkor a Google Térképet, a Google Flights szolgáltatást, valamint a YouTube-ot emelte ki amellett, hogy a harmadik féltől származó szolgáltatások érkezését is megemlítette.
Jelenleg a kiterjesztések még a korai előzetes stádiumban vannak, de már lehet tudni néhány kiemelt partnerről, akik a Bardnak bizalmat szavaztak. Együttműködik a Google-lel a egyebek mellett az Adobe és sok más cég, az tesztüzemet pedig kilenc kiterjesztéssel kezdte el a vállalat. Ezek között persze szerepelnek a saját szolgáltatásai is, hiszen ezekkel tudja igazán mélyrehatóan próbálgatni az integrációt.
A Google Flights, a Google Hotels, a Térkép és a YouTube, ami közvetlenül a cég fennhatósága alá tartozik. Ezeken felül szerepel még a sorban az Instacart, a Kayak, az OpenTable, a Refin és a Zillow is. Az Instacart révén élelmiszervásárlással és kiszállítással kapcsolatos infókat lehet majd szerezni a beszélgetéseken keresztül, a Kayak utazásszervezésben segít, az OpenTable-lel éttermi foglalások menedzselhetők, a Redfin és a Zillow pedig az ingatlanok terén nyújt jelentős adatbázist a felhasználóknak.
A kiterjesztéseket szabadon lehet majd kapcsolgatni, annak függvényében, hogy a felhasználónak mi az igénye, mire lehet szüksége. Mindegyik kiterjesztéshez biztosítani fog a rendszer egy mankót, iránymutatásokat arra vonatkozóan, hogy milyen utasításokkal lehet kihozni a legtöbbet ezekből. Jelenleg még nem üzemelnek teljesen a kiterjesztések, de ez remélhetőleg minél előbb megváltozik majd. Érdekesség, hogy a partnerek egy része már az OpenAI-jal is együttműködik, szóval minden lehetőséget próbálnak megragadni.
Azt is megtudhattuk, hogy a Google már dolgozik a Workspace kiterjesztésen, ami egy nagyobb volumenű fejlesztés ezen a területen. A Workspace révén munkában is jó hatékonysággal lehetne alkalmazni a Bardot. Képes lenne Google Dokumentumokból, Gmail fiókon tárolt levelekből, Drive-ra mentett adatokból is tájékozódni, ezzel segítve a felhasználókat.
A Bard nemrég vált elérhetővé Európában, és ezzel együtt egy nagyobb frissítésen is átesett, amiről a korábbi hírünkben olvashatnak az érdeklődők. A fejlesztések a jelek szerint jól haladnak, de azt azért egyelőre látni kell, hogy a Bard általánosságban véve nem olyan ügyes, mint a GPT nagy nyelvi modellt használó ChatGPT vagy a Bing.