A Garmin ma már nincs ott a viselhető kiegészítők eladási toplistáján, de ettől függetlenül szerencsére nem adta fel a fejlesztést, folyamatosan hozza ki az új termékeit, és ez mindenképpen jó hír, mert nem tucat divattermékkel áll elő, hanem ténylegesen olyan megoldásokkal, amik a sportolók javát szolgálják minden körülmények között. Az új Enduro karóra GPS-szel és napelemmel jön, és napokig tud menni folyamatos nyomkövetéssel is.
Az újdonság a Garmintól megszokott módon egy transzflektív (MIP)megjelenítőt kapott, ami kulcsfontosságú a hosszú üzemidő elérésében. A felhasznált panel azon túl, hogy kör alakú, 280 x 280 képpontos felbontással szolgél és 1,4 hüvelykes az átlója. Ennél a szerkezetnél az is fontos, hogy nem egy hétköznapi üvegezést kapott, hanem a Power Glass fantázianevű megoldással lett ellátva. Ez pedig azért különleges, mert napelem van beleépítve, ami ténylegesen képes meghosszabbítani az üzemidejét az Endurónak.
A vállalat saját fejlesztésű szoftvere található az eszközön, ami az okosórához kapcsolódba képes átadni az értesítéseket, megjeleníti a bejövő hívásokat, és egyebek mellett tud ébreszteni is, ha éppen arra lenne szükség. Mivel itt a sportoláson van a hangsúly, a funkciókat tekintve is főleg azok a dolgok kerültek előtérbe, amik az atlétáknak lehetnek érdekesek. A különböző tevékenységek mellé rengeteg módon konfigurálható az Enduro, és az opciók úgy lettek kialakítva, hogy ideális legyen az üzemidő és a funkcionalitás közötti egyensúly.
A Garmin szerint itt fesztelenül edzhetnek a felhasználók, nem kell attól tartaniuk, hogy hirtelen lemerül az órájuk, és ez fontos akkor, amikor a sportolónak minden erejével a lehető legjobb teljesítmény elérésére kell fokuszálni. Az Enduro az ultrateljesítményt hajszoló embereknek készült. Ennek megfelelően kiváló minőségű szenzorokat tartalmaz és egy olyan továbbfejlesztett pulzusmérő van benne, ami a véroxigénszintnek (VO2 Max) a monitorozásáról is pontosan gondoskodik menet közben.
Bluetooth modult használ a kapcsolattartása a készülék és gondoskodik ANT+ támogatásról is. A készülék által rögzített adatokat a Garmin Connect alkalmazáson keresztül lehet figyelni, és igénybe vehető a Connect IQ szolgáltatás is. Menet közben a rendszer folyamatosan elemzi a sportolók adatait, és jelez olyankor, amikor valamilyen rendellenességet tapasztal. Ez fontos lehet az olyan embereknél, akik folyamatosan a képességeik határait feszegetve edzenek és versenyeznek, hogy többet hozzanak ki magukból.
Ez a termék kifejezetten férfias méret, szóval hölgyeknek egyáltalán nem ajánljuk. 51 milliméteres a tok, ami igazából még az uraktól is megköveteli a vastagabb kart, különben nem igazán lehet majd ideálisan viselni. Viszont a tömeggel nem lesz gond, ezért nem jelent nagy terhet a szerkezet, ami szintén fontos a profi sportolóknál. Kiviteltől függően 72 vagy 58 grammot nyom majd az Enduro.
Megvásárolható lesz az óra acél tokkal, és ez már a szerényebb változata, ugyanis jön egy titánból készült variáns is fekete DLC bevonattal, ez lesz a könnyebb. Az Endurót tényleg úgy tervezték, hogy igazán zord környezeti viszonyok között is bátran lehessen használni. Szövet pántot kapott, ami nagyon strapabíró, valószínűleg soha nem fog elszakadni, és eközben állandóan szellőzik, kényelmes és könnyű is. Persze nem elegáns, de itt ez senkit nem fog zavarni, ha pedig mégis, pillanatok alatt lecserélhető.
A sportos kiegészítő maratoni üzemidővel rendelkezik. Okosóraként 50 napot el tud menni, de a napelemet is kihasználva a teljesítménye eléri akár a 65 napot is. Ha elég a csökkentett funkcionalitás, akkor pedig a Garmin egész egyszerűen egy évet jósol már a napelem töltésével együtt. Legrosszabb esetben, mikor az összes funkció aktív, még a GPS is állandóan rögzít 70-80 órát bír, ha pedig csak a GPS-re van szükség kevesebb mintavétellel, 12,5 nap is kihozható belőle. Expedíciós GPS módban pedig, amikor csak óránként egyszer van helymeghatározás, és a funkcionalitás vissza van faragva, 95 nap érhető el.
A Garmin Enduro egy remek sportolóknak szánt okosóra lett, de az árát is megkéri a vállalat. 300 ezer forintba kerül az acél modell, a DLC-s titánért pedig már 338 ezer forintot kell leszurkolni.