Valószínűleg sokunk emlékeiben örökké élni fog, amikor a 2001-es E3-on bemutatták a Duke Nukem Forevert. Azt a játékot, amire a Duke Nukem 3D óta rengetegen vártunk, és nagyon reménykedtünk benne, hogy jó lesz. És persze az E3-as bemutató elképesztően jónak is tűnt, igazi, méltó folytatásnak.
Aztán jött az, amire senki nem számított: a játék csak nem akart megjelenni. Annyira nem, hogy végül nagyon sok szenvedés után 10 évvel később, 2011-ben jelent meg egy játék, ami viszont már egyáltalán nem tudta megfogni a közönség fantáziáját.
Az eredeti direktor és 3D Realms-veterán George Broussard addig húzta a fejlesztést, hogy végül 2009-ben teljesen elbúcsúzott tőle a stúdió, így a játékot aztán két év alatt összefércelte a Triptych Games, a Gearbox és a Piranha Games. A fő problémákat sokan sokszor körbejárták már, ám úgy hírlik, hogy a legnagyobb gond az volt, hogy Broussard nem tudta menedzselni a projektet. Ahogy egy másik játékban meglátott valamit, ami neki tetszett, azt bele akarta tenni a Duke Nukem Foreverbe. Az úgynevezett "feature creep" tehát sosem ért véget.
Akárhogy is, most egy xOr nevű leaker valamilyen módon megszerezte az eredeti, 2001-es buildet a játékból. Ez ugyebár Unreal Engine 1-re épült, és a szivárogtató azt mondja, hogy az engine-hez és az UnrealScripthez is megvan a teljes forráskódjuk, amit kompletten közzé fognak tenni, ráadásul instrukciókkal arra vonatkozóan, hogy lehet belőle egy "működő" játékot varázsolni.
A "működő" azért idézőjeles, mert valójában ez nem egy kész játék, hiszen sosem fejezték be. A szivárogtató is azt mondja, hogy ugyan a fejezetek nagy része valamilyen formában megtalálható a buildben, és bizonyos részek játszhatóak is, a legtöbb dolog teljesen befejezetlen, és nagyjából semmit nem találunk.
Úgy tűnik viszont, hogy az összes fegyver működőképes a láncfűrész és a fagyasztópuska kivételével.
A helyzetről tudomást szerzett maga Broussard is, aki Twitteren így kommentálta az eseményeket: "Igen, a leak valódinak tűnik, és nem, nem igazán szeretnék róla beszélni, vagy újraélni a fájdalmas múltat. Azonban ne számítsatok túl sokra, ez nem egy igazi, játszható játék, csak egy rakás tesztpálya gyűjteménye. Nem tudom, ki szivárogtatta ki".
Mindenesetre az interneten fellelhető videókban többféle szegmens is megtekinthető, melyek közül a leginkább összerakottnak az tűnik, amikor Duke egy sztriptízbárban lövi keresztül magát egy rakás SWAT-oson. Szomorú, hogy a különböző szórakoztató idegenek és malacemberek úgy látszik, kimaradtak, legalábbis ebből a szekcióból. Továbbá itt is van egy "Ego-méter", ami aztán feltűnt a 2011-es verzióban is, de mintha másként működne.