Kingdom Come: Deliverance - a harcrendszer

A legújabb fejlesztői videó segítségével a harcrendszer rejtelmeiben mélyedhetünk el.

Kingdom Come: Deliverance - a harcrendszer

Tegnap már beszámoltunk arról, hogy milyenek lesznek a Kingdom Come: Deliverance-ben a karakterek és a lovak. A Warhorse csapata megígérte, hogy hamarosan közzéteszi a fejlesztői napló következő részét, amelyben a harcrendszert mutatják be - nos ez jóval hamarabb bekövetkezett, mint gondoltuk. Nézzük, mire számíthatunk a játékban a harc terén!

A fejlesztők a netes keresés és a könyvek bújása után terepre is kimentek, valódi szakértőket, történészeket és hagyományőrző csapatokat látogattak meg, hogy itt szerzett tapasztalataikkal is gazdagíthassák a játék harcrendszerét. Később a kamerákkal felszerelt stúdióban rögzítették a vívómesterek demonstrációit, és ez alapján alkották meg a belső nézetes harc alapjait. A motion capture-ös munkák még folyamatban vannak, ezért a videóban még nem a végleges animációk láthatóak.

Közelharci kardtámadásaink alapvetően három típusba sorolhatóak, vágások, szúrások, és speciális mozdulatok, ez utóbbiak közé tartozik pl. a markolatgombbal való ütés, vagy a lábbal történő rúgás. A játék azt is figyeli, hol találjuk el az ellenfelet, hat zóna közül választhatunk. A védekezés külön gombot kapott, melyet ha lenyomva tartunk karakterünk automatikusan kivédi a támadásokat. Ha úgy döntünk, hogy bízunk saját időzítésünkben, és pont az ellenfél támadása közben sikerül lenyomni a gombot, akkor nemcsak kivédjük a támadást, de rést is tudunk nyitni az ellenfél védekezésén, és ellentámadhatunk. Ellenfeleinket ki is tudjuk cselezni, és a környezetünkben található tárgyakat is képesek leszünk előnyünkre használni. A kardon kívül természetesen még számos közelharci fegyver áll majd rendelkezésünkre a végleges játékban, és lesznek íjak és számszeríjak is.

Mivel a játékban a realizmusra törekedtek, ne számítsunk arra, hogy egymagunkban fogunk egész hadseregeket lekaszabolni; minden csata veszélyes lesz, és ha több ellenféllel kell szembeszállnunk, akkor ajánlatos az embereinket is magunkkal vinni.

A játékban lesznek várostromok és monumentális csaták is, ezekről még nem árultak el sokat, de annyit tudni lehet, hogy mivel a játék RPG-nek készül, nem kapunk eszközöket a taktikai irányításhoz, a harcokban személyesen vehetünk részt és küzdhetünk az életben maradásért. Lesz azonban többféle lehetőségünk is arra, hogy elfoglaljunk egy kastélyt, eldönthetjük, hogy nyílt ostrommal vesszük be, vagy beosonunk az éj leple alatt, esetleg megmérgezzük a vár kútját.

A harcrendszer erősen támaszkodik az RPG elemekre: ha magasabb a szakértelmünk, gyorsabbak leszünk ellenfelünknél és könnyebben ki tudjuk védeni támadásait, ezért ha úgy érezzük, hogy nem vagyunk elég ügyesek egy-egy csatához, akkor elmehetünk gyakorolni, elolvashatunk egy könyvet a vívásról, vagy küldetéseket teljesíthetünk, hogy feljebb vigyük szakértelmünket. Teljesen rajtunk áll, hogyan szabadulunk meg ellenfeleinktől, nem kell feltétlenül saját kezűleg megölnünk őket, embereket bérelhetünk fel, vagy akár meg is vesztegethetjük azokat, akik az utunkba állnak.

A következő fejlesztői videóban a mesterséges intelligenciáról, az NPC-k életéről és arról fognak beszélni, hogy a játék mechanikái és rendszerei milyen összetett játékmenet biztosítására képesek.

Kapcsolódó híreink:

Kingdom Come: Deliverance - középkori RPG

Kickstarteren a Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance - karakterek és lovak

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward