Shop menü

KÍNÁBAN TOVÁBB ZUHAN AZ IPHONE-OK NÉPSZERŰSÉGE

Az Apple már nincs ott az első öt gyártó között az eladási mutatókat tekintve, ami igencsak rossz kilátásokkal kecsegtet.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Kínában tovább zuhan az iPhone-ok népszerűsége

Mint a legtöbb gyártónak, az Apple-nek is nagyon fontos lenne a kínai piac, azonban az iPhone-okat egyre kevesebb ember választja. Már több egymást követő negyedévben is azt láthattuk, hogy csökkent az Apple okostelefonos eladási eredménye a világ legnagyobb felvevőpiacán. Azt pedig nagyon nehéz megmondani, hogy miként tudna ezen változtatni.

Kínában a második negyedévben már egyértelműen a hazai gyártók dominálták a mobilpiacot.

Az IDC legfrissebb részletes beszámolója abból a szempontból nem hozott nagy meglepetést, hogy tovább erősödött a kínai márkák iránti elköteleződés. Az viszont sokakat váratlanul ért, hogy az Apple sora már annyira rosszul megy, hogy egyáltalán nem tudta magát beverekedni az első 5 piaci szereplő közé. Csak a hatodik helyen futott be, miután ismét csökkent a forgalma az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

Tavaly az ünnepi időszakban még piacvezető tudott lenni, bár már akkor is szerényebb volt a forgalma, mint az azt megelőző évben, és csak egy hajszállal tudta legyűrni a Honort. Az idei első negyedévet már csak a negyedik helyen tudta zárni. Most pedig szigorúan véve már azt sem mondhatja el magáról, hogy ott van az élmezőnyben. Az IDC csak az első öt szereplőt emeli ki mindig, az Apple pedig a hatodik lett. Arról már az iPhone 15 széria bevezetését követően olvasni lehetett, hogy nem fogy olyan jól az új széria, mint a korábbi, de ilyen visszaesésre valószínűleg senki nem számított.

Galéria megnyitása

Kínában egyébként az előző negyedévhez képest teljesen átrendeződtek az erőviszonyok. Ezúttal az a Vivo tudott a trónra ülni, aki az évet még az Apple mögött, az ötödik helyen indította, az eladások 14,6 százalékát biztosítva. Most a piaci részesedése 18,5 százalékra emelkedett. Éves szinten pedig 17,1%-ot tudott erősíteni.

A Huawei kitörő sikernek örvend, miután a tavalyi évet még a negyedik helyen zárta, idén az első és a mostani, második negyedévben is a második helyet szerezte meg. Ezúttal a Kínában eladott készülékek 18,1 százaléka a Huawei-től érkezett, ami igencsak nagy szó annak fényében, hogy milyen körülmények között kénytelen üzemelni a gyártó. Most éppen masszív, 50,2%-os forgalomnövekedést hozott össze éves összevetésben.

A harmadik helyet az Oppo szerezte meg, elég jelentős lemaradásban a többiek mögött. 15,7 százalékát tudhatta magáénak a hazájában eladott okostelefonokból. Nem örülhet ennek az eredmények, mert tavaly ilyenkor még piacvezető volt 17,6 százalékos eredménnyel. És a negyedik helyet elérő Honor is csalódott lehet, hiszen 3,7 százalékkal csökkent a forgalma éves összehasonlításban, ezzel pedig 14,5%-ra apadt a forgalma 16,4 százalékról. Miközben a teljes piac pedig növekedni tudott.

Az IDC toplistáján az Apple-t a Xiaomi váltotta, megszerezve az ötödik helyet. A Xiaominak hosszú ideje rossz szériája van a hazájában, inkább globálisan tud jól szerepelni. Most viszont Kínában is látszik némi fellendülés a forgalmában. 16,5 százalékkal tudott most több mobiltelefont leszállítani, mint egy évvel korábban, és így 14%-os részesedésre tett szert hazai pályán.  

Galéria megnyitása

A második negyedévben Kínában 8,9 százalékkal adtak el több okostelefont, mint egy évvel ezelőtt, ahogy a globális értékesítési mutató megindult, úgy a kínai forgalom is fellendült a mélyrepülést követőn. Az előző negyedévben még csak 6,5% volt a növekedés, tehát gyorsuló tempót láthattak az elemzők az elmúlt hónapokban. Már 71,6 millió készülék talált gazdára, ami közelíti a 2023-as év ünnepi időszakán forgalmát. 

Galéria megnyitása

A mostani lendület a következő negyedévben még biztosan kitart, amihez az is hozzájárul, hogy a kínai mobilpiac tavaly a harmadik negyedévben volt a mélyponton. Azt viszont most még nem lehet biztosan kijelenteni, hogy az ünnepi időszak mit hoz majd.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére