Killer Instinct - ösztönlények bunyója

A klasszikus verekedős anyag újragondolt, free-to-play verziója nem okoz csalódást Xbox One-on.

Killer Instinct - ösztönlények bunyója

I. oldal

A Rare a ‘90-es évek egyik legjobb feljesztőcsapatának számított ha még emlékszünk azokra az időkre, ugyanez viszont nem igazán mondható el az SNES-re megjelent Killer Instinct-sorozatról, ami kritikai sikerei ellenére az otthoni konzolokon nem tudott annyira hódítani, mint korábban az arcade gépeken. Előre renderelt grafikáival, túlkomplikált kombórendszerével nem tudta elszakítani a játékosokat a Mortal Kombat elől, és inkább megmaradt a “futottak még” kategóriában. Azonban szükségszerűen kialakult egy kisebb rajongói kultusz körülötte, akik tagadták ezt a nézetet. Az évek során pedig lassacskán mindenki elfelejtette a hibáit, és már csak kellemes nosztalgiával gondolt vissza rá. Ahogy a Microsoft sajnálatos módon elkezdte leépíteni a Rare-t, egyre többször kerültek felszínre olyan gondolatok, hogy vajon mikor várhatjuk a stúdiótól olyan régi franchise-ok feltámasztását, mint például a Killer Instinct. Sokan úgy vélték, a válasz sajnos a “soha” lesz...

Nos, erre félig rácáfolt a Microsoft az Xbox One-ra készült új Killer Instincttel. A félig pedig sajnos azt jelenti, hogy végül nem a Rare fejlesztette a játékot, hanem az eddig főként licencelt játékokból élő Double Helix, ami nem adott okot túl sok bizakodásra. Igaz, a rajongók kedélyállapotán javított némileg a hír, mely szerint a sorozat eredeti alkotója, Ken Lobb is részt vesz a fejlesztésben. Az már persze magától értetődött hogy a régi franchise egy új platformon szülessen újjá. Jó hír, hogy ingyenesen tölthetjük le a játékot Xbox One-ra, kevésbé jó hír, hogy csak egy karaktert kapunk, de legalább elérhetjük a játékbeli kreditekkel unlockolható extrákat, valamint az összes játékmódot is. Ezzel és a Forza Motorsport 5-tel együtt két olyan exkluzív launch játékot is le tudott tenni az asztalra a Microsoft, ami hónapokra elég szórakozást nyújthat, hiszen mindkettőben adott a lehetőség a folyamatos fejlődésre, és önmagunk online megmérettetésére. Ez a fajta “pro-faktor” pedig sokáig le tudja kötni a hardcore játékosokat, ha elkapja őket a két cím valamelyike.

Térjünk viszont még egy-két szó erejéig vissza a fizetési modellhez. Megkapjuk tehát alapból Jagót, a többi karaktert (még 5 van az előbb említetten túl, de később jön még kettő) pedig megvehetjük egyesével 5 dollárért, vagy 20 dollárért az összeset. Amennyiben igazi rajongónak tartjuk magunkat, úgy érdemes a 40 dolláros Ultra Editiont bezsebelnünk, ami szintén tartalmazza az összes karaktert, továbbá mindegyikhez kosztümöket, kiegészítőket és az eredeti Killer Instinct-játékot. Nagyszerű viszontlátni ezt is Xbox One-on, csak az kár, hogy online multiplayer nincs benne. De ha ettől eltekintünk, akkor ott tartunk, hogy egy karakterrel ingyenesen verekedhetünk a világ végéig, 20 dollárért pedig kvázi már egy teljes verekedős játékot kapunk, bár némileg kevés karakterrel és sztori mód nélkül. Hogy ez utóbbi hiányzik-e? Nos, nem vagyok benne biztos, mindenesetre később a készítők további letölthető tartalmakat ígérnek, így ha valaki nagyon kedveli az ilyen játékokra jellemző katyvasz sztorikat, és a végén kötelezően megjelenő főellenséget, akkor majd lecsaphat rá.

II. oldal

Ami a játékmódokat illeti, offline tolhatjuk a gép ellen, illetve kihívhatjuk barátainkat is hotseat módban, online pedig rendelkezésre állnak a műfajban alapvetésnek számító Exhibition és Ranked mérkőzések. Ezeket nem is érdemes túlmagyarázni, a Dojo mód azonban igényel néhány mondatot. Gyakorlatilag ez a játék oktató része, és egyben a legjobb ilyen jellegű cucc, amit valaha láttam. A legalapvetőbb mozgásoktól kezdve megtanít a legprofibb taktikákra, ami nem csak azért hasznos, mert megtanulunk játszani a Killer Instincttel, hanem ha egyszer végignyomjuk, akkor meglesz az alapvető tudásunk bármilyen másik hasonló anyaghoz is, ugyanis még olyan, általában kizárólag profik által használt dolgokat is elmagyaráz, mint a frame data.

Ráadásul nagyon fontos végigmenni rajta legalább egyszer, ugyanis a Killer Instinct sava-borsát (ahogy korábban is), a kombórendszer adja, az pedig nem olyan egyszerű, hogy szimpla random gombnyomkodással el lehessen navigálni benne. Magát a kombót egy openerrel kell nyitnunk, aztán pedig megindul az auto-double-ök, a linkerek, a tapasztaltabbak által használt manuálok, a shadow linkerek egymás utáni használata, míg végül le kell zárnunk az egészet egy befejezővel, különben a teljes kombó sebzésének töredékét kapjuk csak meg. Utóbbi belövésében egyébként segít egy csík is, ami a kombó közben egyre fogy, így adva tudtunkra, hogy lassan ideje lenne befejezni az egészet.

Eközben persze az ellenfélnek lehetősége van előhúzni a legendás “C-C-C-C-combooooo breaker”-t, ha sikeresen visszatámad ugyanazzal az erősséggel, mint amilyen a kombóban az éppen őt érni készülő támadás. Ehhez persze előrelátásra és tapasztalatra van szükség, ha ugyanis csak úgy véletlenszerűen próbáljuk megtörni a kombót, akkor a játék kizár minket a további megtörés lehetőségéből 3-4 másodpercre, így ilyenkor csak tehetetlen szemlélőként nézhetjük végig, ahogy laposra vernek minket. Az új Killer Instinct ennek tetjében behozta a counter breaker lehetőséget, amit megfelelő időben használva megszakíthatjuk az ellenfél kombótörő próbálkozását, és folytathatjuk a kombót.

III. oldal

Ha pedig még ez sem lenne elég, akkor ott van a Shadow Meter és az Instinct Meter. Előbbi használatával shadow move-okat hozhatunk elő, melyek gyakorlatilag az alap támadások felturbózott fajtái (más játékokban ezek az ex-move-ok), és openerként, linkerként, vagy finisherként is használhatók, viszont ha linkerként vetjük be, akkor sima combo breakerrel megszakíthatók, de sikeres counter breakkel ki is lehet belőle jönni. Ezzel szemben az Instinct Meter a bekapott sebzéstől és a sikeres combo breakerektől töltődik, és aktiválásával kis ideig különböző speciális képességeket indít be az egyes karaktereknél. Mindettől azonban nem kell megijedni: a Dojo módnak köszönhetően a Killer Instinct nagyon egyszerűen tanulható, és egy-két óra alatt teljesen rá lehet érezni az egészre. Sikeresek lehetünk online is, még ha nem is jutunk olyan profi szintre, hogy mondjuk a frame datát ki tudjuk használni.

Mindezek mellé a játék audiovizuális fronton is remekel. A látványvilág színes és változatos, az animációk kiválóak, és mindez tükörsima 60fps-sel fut, bár kissé érthetetlen módon csak 720p-s felbontásban. A zenéket viszont külön ki kell emelnem, mert egészen egyszerűen fantasztikusak: egy verekedős anyaghoz gyakorlatilag tökéletesen megy ez a vérpezsdítő, pörgős rock-elektronikus keverék, és tovább fokozza a hangulatot a folyamatosan ordító bemondó is.

A viszonylag kevés karakteren és a sztori mód hiányán kívül tehát nem sok rosszat lehet elmondani a Killer Instinctről, és mivel ingyen megkapja minden Xbox One-tulajdonos, nagyon-nagyon ajánlott legalább egy próbát tenni vele. Ha ugyanis szereteted a műfajt, minden esély megvan rá, hogy teljesen elkap, és megvan a biztos szórakozásod a következő hónapokra, vagy akár évekre.

Értékelés: 8/10

Platform: Xbox One

Galéria megnyitása grid_on

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward