Az Intrepid Studios készülő, új MMO-ja, az Ashes of Creation a fejlesztők bevallása szerint a műfaj megújítására törekszik. Hatalmas, nyílt világot, frakcióktól mentes játékmenetet, havidíjas rendszert és a pay-to-win elemek teljes hiányát ígérik a játékhoz, melyre május 1-től a Kickstarteren gyűjtenek támogatásokat. Az érdeklődés mértékét mutatja, hogy a kért 750 ezer dollár kevesebb, mint egy nap alatt összejött.
Maga az alapprojekt egyébként teljesen finanszírozva van, a kampány arra szolgál, hogy némi mozgásteret adjon a stúdiónak, illetve biztosítsa, hogy valóban sikerül majd saját kiadásban megjelentetni a játékot, bármiféle külső partner bevonása nélkül, hiszen ezt tartják fontosnak ahhoz, hogy minden az elképzeléseik szerint valósulhasson meg.
Amit kínálnak, az bizony nem kevés. Az Ashes of Creation világát teljes egészében a játékosok alakítják majd. Építhetünk városokat, piacokat, vagy akár saját házat is. Mi határozzuk meg, ki az ellenség és ki a barát, hiszen nincsenek frakciók. Négy faj közül választhatunk (emberek, orkok, elfek és törpék), mindegyik két változattal lesz jelen. A karakterosztályok terén nyolc lehetőség áll majd rendelkezésünkre (tank, fighter, rogue, ranger, mage, cleric, summoner és bard), de a választott faj is hatással lesz ezekre, tehát egy elf harcossal más érzés lesz játszani, mint mondjuk egy törpével.
A játék legfontosabb eleme a változás. Megjelenik ez például az évszakok rendszerében is: minden héten más évszak lesz, tehát egy játékbeli év egy valós hónap alatt zajlik majd le. Az egész világ reagál arra, amit a játékosok tesznek, a változások pedig komoly következményekkel járhatnak, ugyanis döntéseinken nem tudunk változtatni.
Az egyes területek több csomópontból, node-ból állnak, melyek szintén fejlődnek. Egy node-ból falu, város, majd metropolisz lehet, ahová beköltözhetünk, házat vehetünk. Minden node speciális tulajdonságokkal és hatásokkal rendelkezik, ez fogja adni a konfliktusok alapját, hiszen egy területen csak bizonyos számú aktív node lehet és ha másoknak pont nem arra van szüksége, mint nekünk, akkor harcolnia kell a helyért. A PvP jelen lesz a kereskedelmi karavánok közelében, melyeket megvédhetünk, de ki is rabolhatunk, ha úgy szeretnénk.
A történetről még mindig nincs túl sok információ; annyit tudni, hogy egykor egy fejlett civilizáció létezett a világon, de valami sötét és szörnyű dolog történt, ami eltörölte az egészet. Most, hogy kezd visszatérni ez a civilizáció, a gonosz erők ismét mozgolódnak.
Az Intrepid Studios többnyire régi MMO-veteránokból áll, akik olyan játékokon dolgoztak korábban, mint a Star Wars Galaxies, az Everquest, vagy a Planetside. Talán ennek tudható be, hogy remek kapcsolatot ápolnak a rajongókkal, főleg Discord-csatornájukon pörög az élet, ahol gyakorlatilag bármilyen kérdést fel lehet nekik tenni a játékkal kapcsolatban (van külön közösségi EU-Discordis).