Újabban egyre több előzetest kap a Bethesda / Arkane által készített Redfall, legútóbb például egy kibővített játékmenet trailert kaptunk, ahol a világba is nagyobb betekintést nyerhettünk. Kétségtelenül nagy a felhajtás a játék körül, főleg, hogy hosszú idő óta ez lesz az első nagyobb Xbox-exkluzív cím (ami természetesen rögtön érkezik PC-re és a GamePassra is).
Azért kisebb csalódások akadnak. Kritika érte a fejlesztőket például amiatt, hogy állandó online kapcsolatra van szükség a játékhoz még akkor is, ha csak egyedül irtanánk a vámpírokat. Hogy ez miért van így, arra magyarázat nem érkezett, Ben Horne, a játék vezető producere csak megerősítette, hogy igen, a Redfall játszható lesz egyedül is.
"Ha egyedül vagy, akkor nem lesznek mesterséges intelligencia által irányított társaid, hanem tényleg egyedül vagy. De meghívhatod a barátaid, és így alakíthattok egy négyfős osztagot, és véleményünk szerint így még szórakoztatóbb a játék, és a különböző karakterek képességei remekül tudnak együttműködni" - mondta és hozzátette azt is, hogy a játékosoknak nem kell feltétlenül mindig ugyanott tartózkodniuk, de a játék erre fog ösztönözni bizonyos mechanizmusokkal.
Horne újra hangsúlyozta, hogy a Redfall nem olyan mint a Left 4 Dead, amit egyébként remek játéknak tart. Ugyanakkor ők kifejezetten valami olyat szerettek volna alkotni, ami a Dishonored, a Prey és a Deathloop, vagyis a korábbi játékaik keresztmetszetében van. "Olyan játékokat szeretünk készíteni, amik történetet mesélnek, egy összefüggő, gazdag, sztorikkal feltöltött világban játszódnak, és olyan játékmechanizmusokat biztosítanak, amiket a játékosok ügyesen ki tudnak használni, akár meglepő módokon is. A Dishonored esetében ez a lopakodást jelentette, a Preynél a fizikát, míg a Redfallnál a világépítésre mentünk rá" - mondta Horne.
Megerősítette, hogy a Redfallt eleve nyitott világúnak tervezték: "Ez volt benne a leginkább érdekes, mert ez újdonság volt számunkra. Természetes hogy a fejlesztők bizonyos mértékig ragaszkodnak ahhoz, amit korábban csináltak, de mi meg akartuk törtni a korábbi szokásainkat úgy, hogy közben megtartjuk azokat az elemeket, amik jellemzőek ránk".
Hogy mik ezek az elemek? Horne szerint leginkább a környezeten keresztüli történetmesélés, ami a részletesen kidolgozott világon keresztül meséli a narratívát. Szerinte a játékosnak át kell éreznie a világot, hogy átérezze azt is, miért fontos megmenteni a vámpíroktól. Éppen ezért fontos a részletesség: ígérete szerint bárhova megyünk is be, minden épületnek, helységnek lesz története, és ha akarunk, rengeteg olvashatunk, ugyanis több ezer sornyi sztorit írtak.