Shop menü

KEZDETEKTŐL NYITOTT VILÁGÚNAK SZÁNTÁK A REDFALLT

Az Arkane vámpíros játéka körül egyre nagyobb a felhajtás.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Kezdetektől nyitott világúnak szánták a Redfallt

Újabban egyre több előzetest kap a Bethesda / Arkane által készített Redfall, legútóbb például egy kibővített játékmenet trailert kaptunk, ahol a világba is nagyobb betekintést nyerhettünk. Kétségtelenül nagy a felhajtás a játék körül, főleg, hogy hosszú idő óta ez lesz az első nagyobb Xbox-exkluzív cím (ami természetesen rögtön érkezik PC-re és a GamePassra is).

Azért kisebb csalódások akadnak. Kritika érte a fejlesztőket például amiatt, hogy állandó online kapcsolatra van szükség a játékhoz még akkor is, ha csak egyedül irtanánk a vámpírokat. Hogy ez miért van így, arra magyarázat nem érkezett, Ben Horne, a játék vezető producere csak megerősítette, hogy igen, a Redfall játszható lesz egyedül is.

"Ha egyedül vagy, akkor nem lesznek mesterséges intelligencia által irányított társaid, hanem tényleg egyedül vagy. De meghívhatod a barátaid, és így alakíthattok egy négyfős osztagot, és véleményünk szerint így még szórakoztatóbb a játék, és a különböző karakterek képességei remekül tudnak együttműködni" - mondta és hozzátette azt is, hogy a játékosoknak nem kell feltétlenül mindig ugyanott tartózkodniuk, de a játék erre fog ösztönözni bizonyos mechanizmusokkal.

Horne újra hangsúlyozta, hogy a Redfall nem olyan mint a Left 4 Dead, amit egyébként remek játéknak tart. Ugyanakkor ők kifejezetten valami olyat szerettek volna alkotni, ami a Dishonored, a Prey és a Deathloop, vagyis a korábbi játékaik keresztmetszetében van. "Olyan játékokat szeretünk készíteni, amik történetet mesélnek, egy összefüggő, gazdag, sztorikkal feltöltött világban játszódnak, és olyan játékmechanizmusokat biztosítanak, amiket a játékosok ügyesen ki tudnak használni, akár meglepő módokon is. A Dishonored esetében ez a lopakodást jelentette, a Preynél a fizikát, míg a Redfallnál a világépítésre mentünk rá" - mondta Horne.

Megerősítette, hogy a Redfallt eleve nyitott világúnak tervezték: "Ez volt benne a leginkább érdekes, mert ez újdonság volt számunkra. Természetes hogy a fejlesztők bizonyos mértékig ragaszkodnak ahhoz, amit korábban csináltak, de mi meg akartuk törtni a korábbi szokásainkat úgy, hogy közben megtartjuk azokat az elemeket, amik jellemzőek ránk".

Hogy mik ezek az elemek? Horne szerint leginkább a környezeten keresztüli történetmesélés, ami a részletesen kidolgozott világon keresztül meséli a narratívát. Szerinte a játékosnak át kell éreznie a világot, hogy átérezze azt is, miért fontos megmenteni a vámpíroktól. Éppen ezért fontos a részletesség: ígérete szerint bárhova megyünk is be, minden épületnek, helységnek lesz története, és ha akarunk, rengeteg olvashatunk, ugyanis több ezer sornyi sztorit írtak.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére