A Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) elemzőcég minden évben felméri, hogy mennyi Android felhasználó vált évről évre iOS-re az Egyesült Államokban. Az elvándorlás folyamatos, noha ezúttal arra jutottak a szakemberek a számok alapján, hogy a tavaly drámai gyorsulást most egy visszaesés követte.
Egy évvel ezelőtt a CIRP arról számolt be, hogy 11 százalékról hirtelen 15%-ra emelkedett az androidos mobiltelefont iPhone-ra cserélők száma a vásárlók körében. Az aktuális adat azonban már „csak” 13 százalék. A korábbi években is 11-13% körül alakult ez a szám, tehát mondhatni átlagos szintre csökkent az Androidot elhagyó felhasználók száma.
Az USA-ban iPhone-t vásárló emberek 85 százaléka egyébként is egy iOS-es készüléket használt korábban, mondhatni márkahű, és mindössze 2%, akinek korábban még nem volt okostelefonja. Amerikában az elmúlt években elképesztően nagy piaci fölényre tett szert az Apple, ott már 60 százalék környékére tehető az aktív felhasználók körében az iOS-es mobillal rendelkezők köre. Ez alapján persze nem is meglepő, ha már csökken azoknak az az aránya, akik Androidról váltanak.
Globálisan továbbra is az Android az úr, nagyjából 70 százalék környékére tehető a felhasználói bázisa az interneteléréssel rendelkező, aktív használatban levő mobiltelefonok körében.
A Statcounter adatai alapján nagyjából 70/30 arányban osztozik a mobilpiacon az Android és az iOS operációs rendszer. Az olyan alternatívák, mint a KaiOS, csak a fejlődő régióban mozgatnak meg egy marginális réteget. Az Android és az iOS viszonyában lassú, de folyamatos eltolódást lehet látni az Apple rendszere felé.
2018-ban volt a csúcson az Android, akkor 76% felett volt a részesedése, az iOS pedig 19% alá is becsúszott. Ehhez képest a mostani helyzet már lényegesen jobb az Apple számára, és a jelenlegi számok alapján borítékolható, hogy az iPhone népszerűsége tovább fog emelkedni.
Ezt bizonyítja az is, hogy 2023-ban az Apple meg tudta szerezni a piacvezető helyet a Samsungtól, és egyáltalán nem úgy fest, hogy a Galaxy mobilok gyártójának lenne válasza erre. A dél-koreaiak a nagyobb profitot hajszolva a drágább eszközök eladásait igyekeznek fentebb tornázni. És más piaci szereplőknél sem igazán lehet azt látni, hogy próbálnának az Android számára kedvezőtlen trenden fordítani.
A Google folyamatosan halad előre a korábban kijelölt úton, és igyekszik az Androiddal minél többet nyújtani, de annak nincs nyoma, hogy komolyabb erőfeszítéseket tenne az elvándorlás fékezésére. Talán az emelhető ki ilyen szempontból, hogy néhány gyártóval szorosabb együttműködésre lépett, így próbál még szélesebb körben jobb élmény nyújtani a felhasználók számára.