Shop menü

KÉT KÉZZEL SZÓRJÁK A FELHASZNÁLÓK A PÉNZÜKET A TIKTOKON

Az alkalmazáson belüli fizetési rendszeren akkora összeg folyt át 2023-ban, amire soha korábban nem volt példa semmilyen applikáció esetén.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Két kézzel szórják a felhasználók a pénzüket a TikTokon

Az „in-app” vagyis az alkalmazáson belüli értékesítés új csúcsra ért tavaly általánosan, és több rekord is született ezen a fronton. Évek óta egyre több alkalmazás gyúr erre a bevételi formára, és nagyon úgy fest, hogy megéri ezzel foglalkozni, mert az emberek szívesen áldoznak az applikációkra a használatba vételt követően.

11 százalékkal költöttek több pénzt tavaly a felhasználók az alkalmazásokban, mint egy évvel korábban, 2022-en – számolt be róla a Bloomberg.

2023-ban a gazdaság nehéz helyzetben volt, globálisan sok területen lehetett azt tapasztalni, hogy az emberek elkezdték visszafogni a fogyasztásukat. Kevesebbet vásároltak a boltokban, sőt mi több, kevesebbet jártak az autóikkal is, ami már tényleg nagy szó. Viszont az applikációkban elégetett pénz mennyiségében egyáltalán nem látszott még az sem, hogy a lendület csökkent volna. Összesen 64 milliárd dollárnak megfelelő forgalmat bonyolítottak az elmúlt évben az alkalmazásfejlesztők csak az appokon beüli eladásokkal.

Galéria megnyitása

A Bloomberg az Apple App Store és a Google Play Áruház adatai mellett az olyan harmadik féltől származó piacterekről származó információkat is összegyűjtötte, amik jellemzően Kínában állnak a felhasználók rendelkezésére, hogy minél teljesebb képet kapjon a piaci helyzetről. Minden bizonnyal a Huawei App Gallery is benne van ebben, ami a két nagy szolgáltatás mögött harmadikként hatalmasra nőtt az elmúlt években. Az elemzés arra is rámutatott, hogy a TikTok egy újabb elképesztő mérföldkőhöz ért.

A világon először magában elérte a 10 milliárd dollárnak megfelelő alkalmazáson belüli költéseket a TikTok.

Ez egyben azt is jelenti, hogy a teljes éves 64 milliárd dolláros forgalomból magában a TikTok generált minimum 16 százalékot, de pontosabb adatot erről nem kaptunk. Ez nagyon durva, még akkor is, ha tudjuk, hogy az utóbbi időben azért több nagyvállalat is igyekezett azért tenni, hogy megkerüljék a dedikált alkalmazáson belüli fizetéseket. Szóval azért minden mégsincs ebben benne, a Spotify előfizetéseket biztosan máshogy rendezik az emberek, és hosszasan lehetne még sorolni a kivételeket.

Az alkalmazáson belüli tranzakciók révén sokféle lehetőséget lehet elérni. A TikTokon például az „in-app” fizetésekből tudnak az emberek a kedvenc készítőiknek pénzt küldeni különböző formákban. Elemzők arról beszéltek, hogy a TikTok megtalálta a mobilos monetizáció kulcsát, de igazából ezen a téren nem talált fel semmi különösebb újdonságot, inkább csak a felhasználói közegének köszönheti ezt a sikert.

A korábbi években általában azt lehetett látni, hogy az emberek a játékokban égetik el a legtöbb pénzt, de ezen a fronton egy kicsit megváltoztak a trendek. Továbbra is sok a tranzakció a játékokban, viszont már többet kezdtek költeni a felhasználók az általános applikációkban, például streaming és videós fronton, de a randiappok is nagyot mentek a Bloomberg elmondása alapján.

Galéria megnyitása

Az alkalmazás eladásokból tavaly 171 milliárd dollár fogalma volt a piactereknek, szóval azért még mindig nagyobb pénz van ebből éves szinten, de a növekedés már csak 3 százalék volt a 2022-es adathoz képest. A legnagyobb bevételi forrás pedig természetesen továbbra is a reklám. Mobilos hirdetésekből 362 milliárd dollár bevétel jött össze 2023-ban.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére