Most, hogy a Lionhead végleg bezárt, egyre több információ derül ki a csapat körüli dolgokról és a Fable Legendsről. Most éppen a játék művészeti igazgatója, John McCormack beszélt az Eurogamernek, és árult el néhány szaftos részletet. Például azt, hogy a Lionheaden belül mindenki egy keményebb és komorabb hangvételű, Unreal Engine 4-re épülő Fable 4-et akart készíteni, azonban a Microsoft ezt rögtön elvetette és inkább egy szolgáltatásként hosszú távon működő játékot akart.
McCormack elmondta, hogy a Lionhead fejében egy olyan szerepjáték született meg, ami a viktoriánus korban kezdődött volna, és vegyítette volna az ipari forradalmat némi mágiával és Jules Verne-féle találmányokkal és kütyükkel. Ezen kívül nagyon sötétnek és keménynek tervezték, ugyanis arra gondoltak, hogy csak felnőtteknek szóló besorolást kapjon. A történet leginkább Londonban játszódott volna, megjelent volna benne Hasfelmetsző Jack, a brit mitológia egyes elemei, Dr. Jekyll és Mr. Hyde "egy kis Fable-féle csavarral".
Nem hozott elég pénzt a sorozat?
McCormack elmondta, hogy hosszú tárgyalásokat folytattak a Microsofttal, amiben megpróbálták meggyőzni az anyacéget, hogy egy ilyen szerepjáték igenis sikeres lehet. A Microsoft szerint az Xbox közönségén belül már elérték azt a maximális játékosszámot, amit egy RPG-vel el lehet érni, és ezt nem fogják tudni megduplázni, ha ugyanazt a formulát veszik alapul.
A Lionhead erre úgy reagált, hogy márpedig meg tudják csinálni, csak éppen szükségük lenne ugyanarra a befektetésre, és legalább négy év fejlesztési időre, mint amit például a Mass Effect vagy a Skyrim megkapott, amik akkor éppen a menő szerepjátékok voltak a piacon.
"Ha ezt megadjátok nekünk, akkor hozunk valami olyat, ami bevonzza a játékosokat. Erre azt mondták, hogy már volt három lehetőségetek, és csak megháromszoroztátok a pénzt, ez pedig nem elég jó, úgyhogy kopjatok le" - idézi fel McCormack.
A Fable Legends fejlesztése ezzel együtt azért haladt előre, csak éppen nem túl zökkenőmentesen. A csapatból igazából senki nem szerette a projektet, ráadásul abból is adódtak problémák, hogy nem volt tapasztalatuk a 4v1-es aszimmetrikus multiplayerrel. A kiegyensúlyozással komoly gondok akadtak, ugyanis a hősöknek és az ellenségnek egyszerre kellett volna szintet lépnie, és végső soron nem érezték úgy, hogy megtalálták a tökéletes összhangot.
A források szerint a Microsoft 75 millió dollárt rakott bele a Fable Legends elkészítésébe, és már csak kicsi kellett volna, hogy elérjen a nyílt bétába. Mivel már ennyi munkát beletettek, sokan reménykedtek benne, hogy a játék lelövése után az elkészített anyagokat felhasználhatják a tényleges Fable 4-hez, de ehelyett a Microsoft inkább bezárta a stúdiót.
Alábecsülték Peter Molyneux hiányát
Habár ma már Peter Molyneux kezd kikopni a köztudatból, a Lionhead munkatársai utólag belátják, hogy talán nem értékelték eléggé a jelenlétét.
Miért? Mert a nyilatkozó munkatársak szerint az utóbbi hat évben a stúdió úgy ugrált, ahogy a Microsoft fütyült, ez pedig leginkább azt jelentette, hogy olyan játékokat kellett készíteniük, ami bemutatja az aktuálisan új technológiát. A források elmondása szerint nagyon kevesen akartak dolgozni a Kinecthez készült Fable: The Journey-n, és még kevesebben a Fable Legendsen.
Amit azonban akkor még nem láttak, hogy Molyneux távol tudta tartani a Microsoftot a stúdiótól. A beszámolók szerint Molyneux gyakorlatilag bármit megtehetett a cégen belül, akármikor mondhatott nemet a Microsoft kéréseire, és amikor távozott, hirtelen sokkal sérülékenyebbé vált a Lionhead.