Nem egy KIA vagy egy Hyundai, hanem egy Genesis modell lesz, ami elsőként elindítja ezt a technológiát. A GV60 hobbiterepjárónál számíthatunk arra, hogy az iPhone-okhoz hasonló módon lehet majd őket feloldani, elnézést, kinyitni. Az újítást már korábban beígérte a vállalat, de most ér el arra a szintre, hogy engedélyezik a használatát.
A mobiloknál a biometrikus "zárak" már teljesen természetesnek számítanak, pedig lényegesen olcsóbbak, kisebb költségkeretben kell ezt megoldani, és sokkal több érzékeny személyes adatot tárolnak, mint a személyautók. Az, hogy a mai napig nem különösebben elerjedtek a biometrikus rendszerek a személygépjárművekben, valószínűleg annak tudható be, hogy egyszerűen lemaradtak a fejlődésben.
Mondhatnánk, hogy azért, mert nem eléggé biztonságosak ezek a rendszerek, de igazából az, aki el szeretne lopni egy modern személygépjárművet, sokkal jobban teszi, ha a távolról történő nyitási rendszert igyekszik meghackelni, mintha például egy a Face ID-hoz hasonló biometrikus azonosítást szeretne kijátszani. Valószínűleg már egy egyszerű ujjlenyomat-olvasó is nehezebben törhető fel, mint a jelenleg egyébként is alkalmazott lopási módszerek.
A Genesis GV60 fogja megtörni a jeget, ez a prémium SUV már korábban megjelent, és már a bejelentéskor elmondta a Hyundai, hogy itt lehetőség lesz arcfelismeréssel nyitni a járműveket. Nem kell majd kulcsot elővenni, és nem kell távkinyitást sem használni ahhoz, hogy kényelmesen menjen a beszállás. 2021 óta lehet megvásárolni a GV60-at, de a mai napig tartogat újításokat. De azt nem lehet tudni, hogy az eddig eladott modellek milyen arányban tartalmazzák az arcfelismeréshez szükséges hardveres egységeket.
Az biztos, hogy a 2023-ban forgalomba kerülő, az európai piacon kapható Genesis GV60 modellek esetében fogja ezt a vállalat engedélyezni első körben. Arról egyelőre nem is beszél a Hyundai, hogy milyen ütemben fogja ezt kiterjeszteni. De egyébként a GV60 az Egyesült Államokban is népszerű választása a vásárlóknak.
Az arcfelismerést elvégző szenzor a B oszlopban lesz elhelyezve, és olyan szögben fog állni, hogy amikor a kilincs irányba néz a felhasználó, akkor az egységnek pont rálátása legyen az ember arcára. A Face Connect funkció keretében kerül bevezetésre az arcfelismerési technológia, és a megjelent képek alapján 3D ToF szenzor is része lesz a rendszernek, tehát térbeli képet fog alkotni a rendszer a felismerés során – vélhetően figyelni fogja az arc mozgását is.
A biztonságról az adatkezelés szintjén is gondoskodni fog a jármű, nem kell attól tartani, hogy bármi rossz kezekbe kerülne. Az információkat gépi tanulással támogatott eljárás dolgozza majd fel, és kizárólag helyben lesz tárolva minden. A GV60-nak van egy biztonsági chipje, és egyéb adatok mellett a biometrikus információk is ebben lesznek mentve.
A Face Connect funkció része lesz továbbá, hogy a jármű indítását ujjlenyomat-olvasóval oldják itt meg. A műszerfal alatt elhelyeznek egy érintőgomb, amit meg kell tapintani az azonosításhoz. Ha ez megvolt, és a mintát felismeri a jármű biztonsági rendszere, akkor máris lehet indulni. Okostelefon vagy kulcs bármilyen formában való használata nélkül.
A Hyundai E-GMP platformjára épülő járműnek nagyon közeli rokona a Hyundai Ioniq 5 és a KIA EV6. Az utóbbi időben a Hyundai Motor nagyon nyeregben érzi magát az elektromos autók piacán, és igazából a vállalat egyéb innovatív hajtásláncokkal is próbálkozik, miközben a felhasználói oldalról is hasznos fejlesztésekkel szolgál. A biometrikus azonosítási lehetőség a jövőben más E-GMP platformos modellekben is megjelenhet extraként, és a márkacsoport olcsóbb járműveibe is eljuthat.