Elkészült az AMD Fluid Motion Frames technológiájának legfrissebb, második generációs kiadása, ami számos újítással érkezik, ezzel együtt pedig jelentősen alacsonyabb késleltetés és jobb teljesítmény mellett működhetnek a vele felszerelt rendszerek. A Fluid Motion Frames 2 technológia egyelőre még csak egy speciális bemutató driver keretén belül érhető el, de ha minden jól megy, rövidesen a fő drivercsomag része is lehet.
Maga a Fluid Motion Frames technológia még idén januárban került be a stabil drivercsomagba, célja pedig az volt, hogy növelje az adott rendszer teljesítményét a képkocka-generáló technológia révén. Az első próbakiadást igazából elég sok kritika érte, nem is érdemtelenül, ugyanis mind akadozás, mind pedig képkocka-ütemezés terén voltak vele problémák, de ezeket a későbbi driverekkel igyekeztek javítani, így a kész funkció, ami január óta érhető el a driverben, már egész jól működik.
Most a Fluid Motion Frames 2 is elért a technikai bemutató státuszba, az általa biztosított előrelépés pedig igencsak vonzónak tűnik. Késleltetés terén tekintélyes mértékű javulás következett be, hála a fejlesztőmunkának, például Cyberpunk 2077 alatt egy Radeon RX 7900 XTX videokártya mellett a korábbihoz képest 28%-kal sikerült mérsékelni a késleltetést, ami igencsak impresszív teljesítmény. A mérés során UHD felbontást és Ultra presetet használtak. Ezzel egy időben letesztelték azt is, mennyivel csökkent a késleltetés egy Radeon 780M típusú iGPU-val szerelt RYZEN 7 8700G APU egységnél, ehhez a Counter-Strike 2 nyújtott segítő jobbot. Full HD felbontás és Very High preset mellett a szóban forgó APU-val 12%-os késleltetés-csökkenést sikerült elérni az AFMF1-hez képest, ami szintén remek eredmény.
A második generációs AFMF újítása a Search Mode, ami egy új beállítás, ez lényegében a képkocka-generálás folyékonyságát befolyásolja, méghozzá úgy, hogy gyors és sok mozgást tartalmazó jeleneteknél kikapcsol (fallback) a képkocka-generálás annak érdekében, hogy a képminőséget és a folyékony képi megjelenítés biztosított legyen. A Search Mode kétféle beállítási lehetőséget kínál. A Standard gyakorlatilag az 1080p-s felbontásban futó játékokat célozza, míg a High már az 1440p-s, illetve ennél magasabb felbontásoknál jut szerephez. Mindkét mód másképp működik, és ez a képkocka-generálás kikapcsolásában (fallback) nyilvánul meg. A Standard mód esetén több ilyen kikapcsolási helyzet következik be, mint a High módban. Rendelkezésre áll egy Auto beállítás is, ami automatikusan a High opciót kapcsolja be, ha a felbontás 1440p-s, illetve ennél magasabb értéket képvisel.
További újítás a Performance Mode, ami elsősorban a gyengébb grafikus vezérlővel szerelt rendszereknél jut szerephez, ilyenek az APU egységek. Ezt a módot ugyanúgy az Adrenalin központból lehet aktiválni, mint a többit, a Performance mellett Quality és Auto módja is van, ahogy az a fenti ábrán is látszik. Maga a Quality mód egyébként ugyanolyan overhead mellett működik, mint amit az AFMF 1 esetében megszokhattunk. Az Auto beállítás a Performance vagy a Quality módot állítja be az adott rendszerhez, teljesen automatikusan, attól függően, milyen GPU áll rendelkezésre. A Performance mód gyakorlatilat automatikusan aktiválódik, ha Radeon iGPU-val szerelt RYZEN APU-t tartalmaz a konfiguráció, vagyis ebből a módból a kézi játékkonzolok is profitálnak.
Előrelépés, hogy a Fluid Motion Frames 2 immár nemcsak a Radeon RX 7000-es, hanem a Radeon RX 6000-es sorozatú termékeket is támogatja. Rendelkezésre áll keret nélküli teljes képernyős mód is, ezt viszont már csak a Radeon RX 7000-es és a Radeon 700M sorozatú termékeknél lehet használni. A DirectX 11 és a DirectX 12 mellett bekerült a Vulkan és az OpenGL támogatása is a repertoárba, valamint az AFMF 2 immár a Radeon Chill funkcióval is képes hatékonyan együttműködni. Utóbbi azt jelenti, hogy a Radeon Chill engedélyezésekor a kijelző képfrissítési rátájának felében határoz meg egy FPS limitet, a fennmaradó másik fél pedig képkocka-generálás által teljesül, így biztosítható, hogy az AFMF 2 teljesítménye nem megy a kijelző maximális képfrissítési rátája fölé, már ami az FPS értéket illeti. Ez azért is kedvező, mert így a képminőség jobb lesz, plusz a képtörés is hatékonyan megakadályozható.
Az AMD Fluid Motion Frames 2 egyelőre csak technikai bemutató formájában érhető el a Radeon RX 7000-es, a Radeon RX 7000M, a Radeon RX 6000-es, a Radeon RX 6000M, illetve a modern Radeon iGPU-t használó asztali és mobil APU egységek mellé. A bemutató driver letöltéséhez ide érdemes ellátogatni.