Shop menü

IZGALMAS TERVEKKEL VÁG NEKI A JÖVŐNEK A GOOGLE ÉS A RENAULT

A vállalatok kollaborációja minden eddiginél szorosabb és érdekesebb lesz, melynek köszönhetően a járművek szoftveres oldala soha nem látott fejlődésnek indulhat.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Izgalmas tervekkel vág neki a jövőnek a Google és a Renault

A nagy autógyártók és a technológiai cégek egyre sűrűbben fognak össze, főleg azóta, hogy igazából nyilvánvalóvá vált, hogy képtelenek magukban lekövetni a felhasználói igények változását. Az együttműködések pedig bizonyos esetkeben nagyon jó eredményeket szültek, és még érdekesebb jövőnek néznek elébe. Most a Google és a Renault összefogása került terítékre.

A Renault és a Google már 2018-ban elkezdett partnerkapcsolatot kialakítani. A Renault csoport olyan márkákat is magában foglalva, mint a Nissan és a Mitsubishi, kezdett fejleszteni Android alapú fedélzeti rendszereket. A villanyos Renault Megane E-Tech ennek köszönhetően kapott egy olyan menürendszert, ami prémium márkákat meghazudtoló gördülékenységgel üzemel, nagyon könnyen használható, és ha kell, még arra is képes, hogy a Gmailen éppen beérkező levelet felolvassa, anélkül, hogy mobilhoz kapcsolódna. Hiszen natív Google applikációk sora érhető el rajta.

Galéria megnyitása

A Google és a Renault egyaránt nyer a kollaborációval, hiszen a keresőóriás rendszerének kiaknázása mellett a Google Cloud is előkerül itt. A felhős adattárolás szempontjából is fontos a partnerkör gyarapítása és erősítése, mert sokan vannak, akik például az Amazon webes hátterére és szervereire támaszkodnak, az AWS-t preferálják. A Renault oldalán a Google a jövőben olyan fejlesztésekbe is elmélyülhet, amik megágyazthatnak a cégnek a járműipari ágazatban.

Most nem a Renault csoporttal, hanem konkrétan a Renault-val és annak fiókmárkáival hozott létre egy erősebb megállapodást a Google. Ennek csak egy kicsi része lesz az, hogy már egyértelműen a Google Cloud lép a preferált kiszolgáló szerepébe. De most ennél már sokkal komplexebb témák is az asztalra kerültek. Ilyen például a digitális ikrek létrehozása.

A Digital Twin technológia manapság kezd igazán elterjedni a járműiparban, és például a repüléstechnológiában alkalmazzák előszeretettel. Itt arról van szó, hogy jelen esetben a személygépjárműveknek létrehoznak a szakemberek egy olyan virtuális másolatot, ami a gépi tanulást is bevetve tényleg úgy képes működni a különböző szimulációkban, mint egy valódi autó.

Galéria megnyitása

Ennek köszönhetően egyszerűebben és fokozatosabban tudnak fejlesztésekkel kísérletezni, integrációs megoldásokat létrehozni. Tudják a bevezetés előtt álló funkciókat hatékonyabban tesztelni, mint eddig bármikor. Valós helyzeteket lehet előállítani szimulációk révén, melyekben az autók tényleg szinte úgy tudnak reagálni, mintha az a valóságban történne meg. Környezeti szennyezéssel nem járó „megtett” kilométereket tudnak szimulációkkal levezetni, szoftveres hibákat tárhatnak fel ezáltal, és így tovább.

Ideális esetben persze tényleg az a jó, ha az életből érkező adatokat és visszajelzéseket tudják felhasználni a fejlesztők, de a mai világban már annyira felgyorsultak a változások, hogy a biztonság megfelelő garantálásához ilyen technológiai megoldásokhoz kell nyúlni. Ha a Renault és a Google sikeresen tudja a Digital Twin technológiát alkalmazni, minden bizonnyal más autógyártók is bejelentkezhetnek majd ezért. Így a keresőóriás még több partnerrel dolgozhat együtt, ami értelemszerűen még több adattal jár.

Galéria megnyitása

A Digital Twin mellett még mélyebb Google integrációval lehet számolni a Renault járműveinél, és az Android operációs rendszer autókba szánt variánsa pedig egyre jobban illeszkedik majd magába az autóba, és a felhasználói igényekhez is hatékonyabban fog igazodni. Szorosabb lehet az okostelefonokkal való együttműködés is, túl azon, hogy az Android Auto támogatás még jobb lesz. És általánosságban az újítások hamarabb fognak megjelenni a járművekben, mint korábban bármikor.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére