Shop menü

ITT AZ E INK HIRDETŐTÁBLA, AMIHEZ MÉG KÖZVETLEN ÁRAMFORRÁST SEM KELL BIZTOSÍTANI

Wi-Charge a CES-en megvillantott E Ink poszterekhez hasonló alapokra épít, csak más terület kiszolgálásában gondolkodik.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Itt az E Ink hirdetőtábla, amihez még közvetlen áramforrást sem kell biztosítani

A CES-en a rengeteg újdonság között a PocketBook bemutatott olyan posztereket, amik elektronikus papírt használnak, részben az E Ink, részben pedig a Sharp fejlesztéseit kihasználva, keretbe öntve. A PocketBook a felhasználók otthonát vette célba, most pedig itt a Wi-Charge megoldása, ami az utcán, üzletekben jöhet majd szembe az emberekkel.

A Wi-Poster révén bárhol pillanatok alatt változtatható tartalmú digitális reklámfelületeket lehet telepíteni, és még csak arra sem kell majd ügyelni, hogy az áram biztosított legyen hozzá.

Az E Ink által fejlesztett Spectra 6 panelt használja a Wi-Charge is, mint a PocketBook. Ez direkt úgy lett tervezve, hogy egészen nagy méretben is előállítható és biztonsággal alkalmazható, ráadásul megtartotta az elektronikus papír minden előnyét, amit az E Ink a fejlesztéseivel el tudott érni. Nagyon alacsony fogyasztás mellett üzemeltethető a képernyő. Ennek köszönhető az, hogy a PocketBook InkPoster például beéri évente egy töltéssel. A Wi-Charge által fejlesztett Wi-Poster viszont ennél is tovább megy, ezt már egyáltalán nem kell tölteni a telepítését követően.  

A vállalat saját fejlesztésű, infravörös energiaátviteli rendszere révén távolról táplálható a Wi-Poster (az infrás adót persze már áramforráshoz kell telepíteni). A Wi-Charge egy fontos áttörésként tekint erre a fejlesztésére, ami korábbi munka eredménye, de a szabadtéri hirdetőfelület esetén már értelmet nyer. A technológia pontos háttere nem ismert, és részben szabadalmakkal bástyázta körül a vállalat, hogy a szellemi tulajdont más vállalatok ne vehessék igénybe a cég beleegyezése nélkül.

Galéria megnyitása

Több mint egy méter lehet az E Ink alapú hirdetőtáblák képátlója. A legkisebb méret már 13 hüvelykes a Wi-Posterből, de a vásárlók választhatnak akár 40 colos modellt is, ha az adott helyen kell a nagy felület – és engedi a pénztárcájuk. A szerkezet felületét Gorilla Glass üveg védi, ennek köszönhetően ellenálló lesz. Akár kétoldalas változatban is lehet majd telepíteni igény esetén.

A Wi-Charge az új terméke kapcsán azt mondta, hogy nincs benne akkumulátor, amit cserélni kellene, de az biztos, hogy ettől függetlenül rendelkezik valamilyen átmeneti energiatároló egységgel. Talán szuperkondenzátor használhat. Van egy apró töltöttségjelző is a panelen, ami ugyancsak arról árulkodik, hogy azért van itt valami, ami tárol némi energiát. Erre azért is szükség lehet, mert amikor adatokat kell tölteni a Wi-Posterre, akkor rövid ideig egy kicsit nagyobb fogyasztása lesz, hiszen ilyenkor a Wi-Fi és Bluetooth kapcsolati lehetőségek is aktiválódnak benne. Így valósítható meg a vezeték nélküli adatátvitel a hirdetőfelületek esetén.

A Wi-Poster fejlesztése során azért mindenre gondoltak a tervezők, szóval alternatívaként mégis megoldották a közvetlen elektromos ellátási lehetőséget is. Ennek köszönhetően még rugalmasabb lehet a termék telepítése, és itt túl nagy fogyasztásra nem kell tervezni a rendszer kialakítása során milliwattokkal beéri a kütyü még olyankor is, mikor éppen aktív benne az adatátvitelért felelős modul, mert frissíteni kell a tartalmát.

Kiemelte a vállalat a Wi-Poster előnyeként, hogy a kis fogyasztásának köszönhetően könnyebben illeszthető be a modern vállalatok által vállalat klímacélok keretébe, nem úgy, mint a nagy fogyasztású LCD, LED vagy éppen OLED képernyők. A feladatát pedig ugyanúgy képes ellátni, hiszen már az sem okoz neki gondot, hogy aránylag élénk, színes képet jelenítsen meg. Tavaly egyébként már felbukkant ez a konstrukció, akkor még csak a legkisebb, 13 colos méretben villantották meg, de a bevezetésre már bővül a kínálat. 

„A mai hiperkapcsolt fogyasztók gördülékeny, magával ragadó élményt várnak el az üzletekben is, amely a integrálja a digitális interakciókat a vásárlás helyén” – mondta Jason Elmaleh a Wi-Charge egyik partnere, aki szerint a Wi-Poster egy nagyon hatékony eszköz a boltok látványvilágának gyarapítására. Az nem derült ki, hogy mennyibe kerülnek ezek a digitális hirdetőfelületek, de az egészen biztos, hogy elég masszív lehet az árazásuk a PocketBook InkPosterből kiindulva.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére