Az Nvidia kiadott egy új GameReady sorozatú, WHQL aláírással is ellátott GeForce drivert, amely a 397.31-es jelölést viseli és több szempontból is fontos. Egyrészt ettől a kiadástól kezdve megszűnik a 32-bites operációs rendszerek támogatása, valamint a GeForce 400-as és GeForce 500-as sorozatú videokártyák is átkerülnek úgynevezett „legacy” státuszba, vagyis ez a driver már nem használható hozzájuk. A régi videokártyákhoz egy ideig még érkeznek biztonsági frissítések, de optimalizációkat és új funkciókat már nem kapnak.
A másik nagyon fontos újítás az Nvidia RTX technológiájával kapcsolatos, amiről korábban már írtunk. Ettől a drivertől kezdve megfelelő hardverkörnyezetben már kiaknázhatják a fejlesztők a Microsoft DirectX Raytracing technológiájában rejlő lehetőségeket, ugyanis az Nvidia RTX a driveren keresztül támogatja az újítást. Ehhez persze speciális feltételeknek is teljesülniük kell. Szükség lesz egy Volta alapú GPU-ra, az aktuális friss driverre, a Windows 10 legújabb kiadására, valamint a Microsoft DXR fejlesztőcsomagjára is. További jó hír, hogy a 397.31-es kiadás Vulkan 1.1 (1.1.0.3) támogatással is rendelkezik.
Az újítások közé sorolható, hogy HD Audió fronton új mintavételezési frekvenciák érhetőek el HDMI porton keresztül, így már 32 kHz-es, 88,2 kHz-es és 176,4 kHz-es beállítás is használható minden támogatott GPU esetében. Szintén újítás, hogy a driver most már nem hagy telepítés után kitömörített fájlokat maga után, ugyanis azokat a telepítés végén törli, így összességében kevesebb helyre van szükség. Ide kapcsolódik, hogy a driver új könyvtárakkal is bővült, amelyek az Optimus és az MSHybrid noteszgépeket támogatják (nvdlist.dll és nvdlistx.dll).
Érkezett egy új API is, ami az NVDecode nevet kapta. Ezen keresztül kliensoldalról is módosítható a dekódoló felbontás és a különböző utófeldolgozó effektek paramétereit is módosíthatjuk anélkül, hogy újra kéne indítani a dekóder futását. A dekódolt képkocka esetében a felbontás, a kivágás és a képarány is módosítható ilyen módon. Ez különösen jól jöhet olyan helyzetekben, ahol több rövid, egymástól eltérő felbontású klip lejátszása követi egymást. A friss API a második negyedévben megjelenő Video Codec SDK 8.2-es verziójától kezdve állhat munkába.
Az új driver ezzel együtt két új játékhoz, a BattleTech-hez és a FrostPunk-hoz is kínál különböző optimalizációkat, így ha ezekkel a friss címekkel szeretnénk játszani GeForce alapú konfigurációnkon, érdemes letölteni a friss eszközillesztő-szoftvert. Említést érdemel még, hogy négy friss SLI profil is érkezett, amelyek a Descenders, a Fristpunk, a Warhammer: Vermintide 2 és a FarCry 5 című játékot célozzák.
Az újításokon felül természetesen néhány hibajavítás is érkezett.
• (GeForce GTX 1080 Ti)(Doom): A játék összeomlott, ugyanis a driver OpenGL 1.1-re állt vissza a HDR funkció engedélyezésekor. (2049623)
• (GeForce GTX 1060)(Far Cry 5): A szoftver összeomlott néhány percnyi játék után. (2096077)
• Az NvfbcPluginWindow ideiglenesen megakadályozza a Windows leállítását, miután elindítottunk egy Steam játékot. (2068833)
• (Firefox): Driver TDR hiba jelentkezhetett a FireFox használata közben. (2049523)
• (GeForce GTX 1060)(Rise of Tomb Raider): Játék közben a beállítások megnyitásakor villódzás és képhiba jelentkezhetett. (200351146)
• (NVIDIA Control Panel)(SLI)(Diablo III): Aktív SLI és V-Sync támogatás mellett a játék kifagyhatott, miután néhányszor ablakok között váltott a felhasználó (ALT+TAB). (1951584)
Az új driver tartalmazza az nView 148.92-es, a HD Audio driver 1.3.37.1-es, a PhysX rendszerszoftver 9.17.0524-es és a GeForce Experience alkalmazás 3.13.1.30-as kiadását. A 397.31-es kiadástól kezdve csak a GeForce 600-as, illetve ennél újabb videokártyák támogatása biztosított, operációs rendszerek szintjén pedig csak a 64-bites megoldásokra települ a driver. A 397.31-es kiadást beszerezhetjük közvetlenül az NVIDIA szerveréről, de a GeForce Experience alkalmazás is segíthet a folyamatban – ami egyébként azonnal értesítést küld, ahogy új driver érkezik.