Shop menü

ISMÉT SOKAT ÍGÉR AZ F1 23

Új fizika, új pályák, új vezetési élmény és új szabályok is várnak majd a játékosokra.
Török Roland
Török Roland
Ismét sokat ígér az F1 23

Az évről-évre megjelenő játékok bizonyos szinten hasonlóak maradnak az előző évi felálláshoz, ha viszont egy csapat komolyan veszi a feladatot, akkor akár érdekes fejlesztéseket is tud pakolni ennyi idő alatt a következő epizódba. 

A live-service játékok korában pedig ezt a folyamatosan új játékként prezentáló üzletpolitikát talán nem is lehet annyira megvetni. A sok mai free to play játékkal szemben ezek kész, önmagukban is működő címek, amikhez folyamatosan vissza lehet térni, az újdonságokat pedig nem olcsó battle pass skinekkel, hanem valódi, tartalmas frissítésekkel kell biztosítaniuk a fejlesztőknek. Az új F1 játék pedig a marketing anyagok alapján valódi fejlesztésen megy keresztül.  

Itt van rögtön nekünk egy hosszabb anyag, amiben a fontosabb változások egy részét elemzik ki számunkra. 

Rögtön az elején kiemelt figyelmet kap a 35%-os versenytáv. Ez egy kicsit gagyi elemnek tűnik a listán, bár valóban fontos frissítés lesz. Egy Formula 1 verseny elég hosszú tud lenni a valóságban, a videojátékok időintervallumában viszont ez már kényelmetlenül sok. A 35% a fejlesztők szerint egy olyan arany középút, amit a játékos egy helyben képes kibírni, de mégis lehetőséget ad arra, hogy a gumiabroncs taktikákra építve érdekessé váljon a verseny. 

A Codemasters szerint ez a 35% megfelelő lesz az e-sport események számára is, így érdekes harcokat fognak majd a nézők is látni. 

A 22-es idényre már az új szabályrendszer alapján kellett a csapatoknak megépíteni az autókat, a Codemastersnek pedig az új aerodinamikához kellett idomulnia. Bár nagy volt az elvárás és mindenki várta az új autókat, azok kezelhetősége hagyott némi kívánni valót maga után.  A 23-as epizódra éppen ezért javítottak a fizikán, az ígéretek szerint sokkal jobb lesz a vezetési élmény, mint korábban. Azért, hogy ez a cél megvalósuljon, több valódi F1 csapattal is konzultáltak. 

Az új fizika nem csak a gumikat és az aerodinamikát, de még a motor viselkedését is érinteni fogja. 

Azért, hogy kontrollerrel is könnyedén lehessen érdekes manővereket csinálni egy új Precision Drive Technológiát vezetnek be a játékba. Ennek segítségével a játékos sokkal jobban személyre szabhatja az analóg karok és a ravaszok útját, így a precíz és az agresszív játékosok is magukénak érezhetik az autót. 

A Red Flags, avagy a piros zászlós frissítés is egyszerű dolognak tűnhet, de valójában jelentős esemény lehet a futam alkalmával. Nagyobb balesetek esetében léphet életbe ez a versenyt felfüggesztő szabály, ilyenkor pedig az autón lehetséges lesz javításokat és új beállításokat is elvégezni. A red flag érzékenysége állítható lesz, vagyis aki nem rajongója ennek a fajta dolognak, az ugyanúgy kikapcsolhatja, mint például a Safety Cart. 

Végül pedig említést kaptak az új pályák is, így például megpillanthatjuk a több ezer fotó alapján létrehozott Las Vegas helyszínét is. 

Természetesen még sok bejelentés vár minket a játékkal kapcsolatban, ám az EA az Upload VR-nak azt az információt továbbította, hogy nem érkezik a játékból PS VR2-es változat, egyedül csak a PCVR játékosok élvezhetik majd a címet. Ez természetesen rengeteg PS VR2-es tulajdonosnak jelent felháborodási alapot, ami miatt vélhetően még sokat kell majd magyarázkodnia az EA-nek. 

Az F1 23 megjelenése június 16-ra várható.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére