Az elmúlt időszakban többször is írtunk a FIFA és az Ultimate Team kapcsán, jellemzően nem túl pozitív dolgokat - leginkább arról volt szó, hogy az Electronic Arts különböző kétes eszközökkel próbálja rávenni a felhasználóit a pénzköltésre.
Eddig azonban nem kaptunk pontos választ arra, hogy pontosan mennyi bevételt termel az Ultimate Team, az Electronic Arts a pénzügyi beszámolóiban csak annyit közölt, hogy az összes bevétel egy "jelentős részét" teszi ki ez a szolgáltatás.
Nos, ez a jelentős rész egészen konkrétan 1,62 milliárd dollár volt az elmúlt üzleti évben. Tekintve, hogy ugyanebben az időszakban a vállalat teljes bevétele 5,56 milliárd dollár volt, így valójában megállja a helyét a "jelentős rész" kifejezés. Az Ultimate Team által generált bevétel látványosan növekedett az évek alatt: míg 2017-ben még 587 millió dollárt termelt, addig 2019-ben már 1,37 milliárdot, most pedig kijött a fentebb említett 1,62 milliárd.
A helyzet azonban nem egyszerű, hiszen ahogy fentebb említettük, egyre több kritika éri a kiadó gyakorlatát, és egyre több jogalkotó gondolja úgy, hogy itt valójában szerencsejátékról van szó.
Az Egyesült Királyságban, a FIFA legnagyobb piacán például elkezdte vizsgálni a kormány, hogy vajon nem kellene-e az Ultimate Teamnek is a szerencsejátékot szabályozó törvények alá tartoznia, és a bizonyítékok begyűjtése és kiértékelése után valamikor 2022-ben születhet ebből döntés. És habár az Electronic Arts folyamatosan ragaszkodik ahhoz, hogy itt nincs szó szerencsejátékról, a hatóságoknak kötelezően kiadott pénzügyi beszámolóikban elismerik, hogy ebből bizony baj lehet.
"A játékainkban helyet kapott bizonyos üzleti megoldások a jövőben vélhetően új törvények és szabályozások alá eshetnek majd, illetve változhat a már meglévő törvények és szabályozások értelmezése is szolgáltatásainkkal kapcsolatban, különös tekintettel a szerencsejátékra. Az elektronikus kereskedem növekedése és fejlődése, valamint a virtuális tárgyak és virtuális pénzegységek terjedése arra késztette a jogalkotókat, hogy új szabályokat hozzanak, vagy a meglévőket módosítsák, amik korlátozhatják vagy megtilthatják a termékeink és szolgáltatásaink értékesítését bizonyos területeken. Már látunk is példát arra, hogy kormányzati szervek meglévő szabályokat és törvényeket kezdtek el alkalmazni olyan mechanizmusokra, melyeket a játékainkban használunk, például az Ultimate Team kapcsán."
Az Electronic Arts azonban jelenleg úgy véli, hogy ezek kapcsán végülis nem keletkeznek majd olyan károk a bevételben, ami érdemi hatással lenne a pénzügyi év teljesítményére, illetve továbbra sem gondolja úgy, hogy a szolgáltatásai sok helyen megsértenék a szerencsejátékkal kapcsolatos törvényeket.