[bold]Köszönjük mindenkinek, aki követte tudósításunkat, mára ennyi volt, reméljük, a konferencia tudott újat mondani a témában.
16:13[/bold] A fejlesztők egyet értenek abban, hogy manapság, aki sikeres akar lenni (főleg sokat keresni) egy iPhone-os alkalmazással, annak lényegesen többet kell költenie marketingre, mint magára a fejlesztésre. Erre korábban mások már felhívták a figyelmet a konferencián.
16:10 Gábor felhívta a figyelmet a másolásvédelemre, hiszen indiai programozók képesek dizájnban és működésben is hasonló alkalmazást elkkészíteni, amit aztán olcsóbban ad az App Store-ban.
16:06 Szántó Gábor szerint az iPhone-os tábor többet hajlandó költeni szoftverekre (főleg, ha a sznob kultúrájukra kihatással van), mint az Androidos közösség, igyekszik ezt kihasználni, de nem él a programokon belüli vásárlás és hirdetés lehetőségével. Kovács Péter szerint az ingyenes programok arra is jók lehetnek, hogy a fejlesztőket utána megkeressék nagyobb munkákkal, mint az ő esetükben is.
16:03 Szántó Gábor azért mondott le az Androiddal való fejlesztésről, mert nincs megszabva, hogy milyen hardverrel és milyen kijelzővel kell, hogy rendelkezzen egy ilyen telefon. Kovács Péter szerint az Xcode-dal könnyebb fejleszteni, mint az Eclipse-szel.
16:00 Gábor beszámolt a számára érthetetlen App Store-os problémákról, a 10 hónapos visszatartási időről és a gyenge supportról. Kovács Péter szerencsére ennek az ellenkezőjéről is beszámolt.[bold]
15:57[/bold] Szántó Gábor és Kubatov Márk is iPhone-ra fejleszt, Gábor azért, mert mikor elkezdett foglalkozni a témával, akkor az Android még gyerekcipőben járt, másrészt a speciális audio dolgokhoz az Android akkori kiadása nem volt alkalmas. Szintén nyomós érv volt, hogy a zene és a zenélés iránt fogékony felhasználók többsége valamilyen szempontból kapcsolatban van az Apple termékeivel.
15:54 Az utolsó előadás témája a fejlesztésben való elindulás. A kerekasztalnál Kubatov Márk (Canecom), Szántó Gábor (iMect), Kovács Péter (iMind) és Kis Gergely (MattaKis Consulting).[bold]
15:32[/bold] A műsor láthatóan inkább a humor felől közelíti meg az eszközöket, bemutatva ezzel azt, hogy ezek a telefonok már túlmutatnak a klasszikus mobilokon, és a fiatalok kultúrális változásait követik le.
15:28 Zsolt szerint az iPhone a mai kommersz telefon, a kinézetét jónak tartja, de hozzátette, hogy ez szubjektív, hiszen van, aki a ronda, van, aki a szép dolgok iránt vonzódik.:)
15:25 Péter nagy problémája, hogy egy kézzel lehetetlen szöveget bevinni. A két szereplő viccesen oltja egymást.
15:21 Zsolt kapcsolata az iPhone-nal nemrég kezdődött, amikor a sokadik Nokia-ja purcant ki. Egyetlen widget-et használ, nincs semmilyen alkalmazása a telefonon. Az iPhone-t telefonálásra használja, a beépített csengőhangokat nem szereti, de cikinek tart bármilyet letölteni.
15:18 Megszületett a nap aranyköpése: "iPhone-os telefon." Szanpadon egyébként Uj Péter (Index) és Erdélyi Zsolt (Általános Művek), egyikük zsebében egy iPhone, másikuk zsebében egy Androidos telefon.
14:50 Steve Jobs-ot a Pápához hasonlítja, míg az Androidban rejlő szabadelvűségre hívja fel a figyelmet. Függöny és szünet. Folytatás tíz perc múlva.
14:46 Az Android ezzel szemben az ingyenességet, a szabad választást jelenti. Máder Miklós Péter a katolikusokkal és a protestánsokkal példálozik.
14:42 Az előadó arról beszél, hogy az Apple az iPhone-t kezdetben csak szolgáltatóknál tette elérhetővé, ráadásul ezektől a cégektől még részesedést is kért. Kitért még az alkalmazások hígulására is, amelyről a játékfejlesztők már beszéltek.
14:40 A színpadon Máder Miklós Péter (Magyar Telekom), a téma pedig a Vallásháború.
14:38 A fejlesztő szerint robbanás előtt állnak az Androidos alkalmazások, az elmúlt hónapokban megduplázódott a programok száma.
14:30 Az Autokiller segítségével a szabad memóriát tudjuk kontrollálni úgy, hogy ha az előre beállított szint alá csökkene a szabad memória mérete, akkor prioritások alapján elkezdi felszabadítani a feleslegesen a memóriában lévő, de már nem használt alkalmazásokat. Az Android rendszer beépítet memóriamenedzsmentjét hozza közel a felhasználóhoz egy egyszerűbben megérthető grafikus felülettel. Jelenleg csak tört telefonon működik, viszont a visszajelzések nagyon pozitívak. A Java-s körökben elterjedt Eclipse alá van egy plugin, amely segíti a fejlesztést. További jó pont, hogy a Google ingyen telefonokat (Motorola Droid, Google Nexus One) adott a főbb fejlesztő csapatoknak.
14:21 A Bp Menetrend egy BKV-s alkalmazás, amellyel menetrendeket lehet böngészni, kedvenc, sűrűn használt járatainkat elmenthetjük. Az alkalmazás legnagyobb előnye, hogy teljesen offline, így iPod Touch-on is használható. A fejlesztőnek az adta az ötletet, hogy a BKV honlapja egyre sűrűbben esik szét, a menetrendek egy része ráadásul pdf-ben, míg a maradék html-ben van fent. A következő fejlesztés a járművek mellett a megállók szintű mentések, így ha mindig ugyanabban a megállóban szállunk fel egy adott buszra, villamosra, metróra, trolira vagy HÉV-re, akkor ne kelljen minden egyes alkalommal kiválasztanunk a lakóhelyünkhöz legközelebbi állomást.
14:19 ...a Bp Menetrend (iPhone), a fejlesztők jutalma egy iPad. Különdíjat kapott az Autokiller (Android), a fejlesztő jutalma egy Motorola Milestone telefon. A díjnyertes alkalmazások bemutatása következik röviden.
14:17 Balogh Péter (Nav N Go), Szépvölgyi Tamás (Sanoma) és Dobó Mátyás (Peer) átadják a NavNGo Év alkalmazása díját. A nyertes pedig...
14:12 A mobil hirdetések ugrásszerű növekedését az okostelefonok terjedésével kötik össze, a 30 ezer forintos lélektani ár ismét előtérbe került.
14:05 A helyhez kötött reklámokban nagy jövőt látnak, mint egy nézői kommentből kiderült, ma már létező megoldás, hogy a telefon kamerájával mászkálunk az utcán és a látott kép alapján kapunk reklámokat. A GPS-es POI alapú hirdetés szintén nagyon közel van már, viszont kezelni kell azokat a veszélyeket, hogy például az egymáshoz közel lévő kiskereskedések árbeli eltéréseiről ha a fogyasztó értesül, akkor jelentős veszteség érheti ezzel az érintett vállalkozást.
14:00 A mobil hirdetések lényege a brand, a márka erősítése, ezáltal a fogyasztás, vásárlás növelése lesz. A felhasználók a közösségi oldalakon megosztják gondolataikat egymással, ezáltal a cégek számára is láthatóvá válhat az eddig rejtett csatornákon (telefonbeszélgetés, teadélután, stb.) közlekedő információk.
13:55 Felmerült a kérdés, hogy mennyi pénzt kell belefektetni egy-egy kampányba. A válasz meglepő volt, ha nem alkalmazásban gondolkodunk, akár 100 ezer forint környékén is elkezdhetünk gondolkodni. Ugyanakkor a jövő hirdetései személyre szabottak kellenek, hogy legyenek, amely azt jelenti, hogy az adott egyén fogyasztási szokásait kell monitorozni és ilyen jellegű hirdetésekkel, üzenetekkel kell őket megkeresni. A felhasználók többsége azért nem fogékony a mobil hirdetések iránt, mert nem egy rétegnek szólnak, hanem a tömegnek.
13:50 Kisebb, gyorsabb és alacsonyabb költségvetésű kampányokra remek hely a Facebook - derül ki a kerekasztal beszélgetésből. Általánosságban véve a közösségi oldalak számítanak az első lépcsőnek. Az érdeklődés fenntartására ez az első számú hely.
13:48 Annak ellenére, hogy a mobil egy mindig bekapcsolt csatorna, a cégek eddig nem fektettek be a platformba. A jelenlévők szerint egyelőre inkább a jelenlegi fogyasztók/ügyfelek megtartása, mintsem újak megszerzése lehet a cél a hirdetésekkel.
13:46 A mobil számára a kiegészített hirdetési felület lehet a jövő, különböző kampányok, TV adások, stb kiegészítéseként.
13:45 Jelenleg a mobil hirdetéseket hátráltatja az, hogy rengeteg cégnek nincs mobilos felülete, így nehéz irányítani a megcélzott tömeget.
13:43 Jelenleg a webes és az SMS-es reklámok a legnépszerűbbek, a jövő viszont a közösségi médiában és az alkalmazásokban elhelyezett médiában keresendő.
13:42 És akkor itt vagyunk újra, az asztalnál Kozári István (Initiative), Mészáros Gábor (Carnation) és Király András (Mito).
12:38 Az egy órás ebédszünet után a különböző ügynökségek mobilokat érintő kommunikációs stratégiáiról lesz szó.
12:33 Az iPhone-on sikeres TV24 és Moziműsor alkalmazásnak elkészült az Androidos verziója - mondta Szépvölgyi Tamás. A Sanoma parkolópályára tette a www-t, jelenleg kísérleti fázisban vannak a mobilfejlesztésben, de amit az iPad-es újság alkalmazásból láttunk, minden okunk megvan rá, hogy kijelentsük: jó irányban haladnak. Kolosy Péter a Való Világ SMS-ben való szavazására utalt (2004 környéke), ezzel jelezve, hogy ők készek minden platformon tartalmat szolgáltatni, hiszen évekkel ezelőtt is bevonták a mobilosokat a médiába, amikor még okostelefonok, és főleg ilyen tudású, ilyen erős hardverrel rendelkező mobil eszközök nem is léteztek.
12:30 Jelenleg Magyarországon nagyon csekély mértékű a mobil tartalomszolgáltatás, de abban egyet értenek a beszélgetésben résztvevők, hogy a legnagyobb ugrás előtt ez az iparág áll. Az iPad az újságolvasás és mozgókép fogyasztás tekintetében ismét előkerült.
12:25 Novák Péter kiemelt fontosságúnak tartja, hogy minél több márkát átvigyenek a mobilokra, minél gyorsabban. Külföldön ugyanis a weben már sikeres cégek sokkal könnyebben találnak rést a mobil piacon - alkalmazások formájában. Szépvölgyi Tamás kiemelt fontosságúnak tartja, hogy a mobil szolgáltatók olyan díjcsomagokat biztosítsanak a felhasználók számára, amely lehetővé teszi a nagy mennyiségű fogyasztást. Kolosy Péter szerint nincs egyértelmű álláspont azzal kapcsolatban, hogy a fizetős vagy az ingyenes programoké a jövő, hiszen külföldön is vannak olyan prémium szolgáltatások, amelyekért az embereknek fizetniük kell és fizetnek is. A magyar piacon viszont a pérmium tartalmak meghatározása és az árazás kiemelt fontosságú lesz.
12:21 Szépvölgyi Tamás is fontosnak tartja a helyi tartalmat, ugyanakkor megemlíti, hogy a piaci modellek, a hirdetés szervezés kulcsfontosságú tényező lesz a jövőben. A felhasználók egy szavazás szerint a tartalmat ingyen várják itthon, a cégek bevételét pedig a szokásos reklám és hirdetés modellek alapján várják.
12:16 Az emberek a szakemberek szerint márkákat (Facebook, Twitter, stb) követnek, elvárják, hogy a telefonjuk ezeket támogassa, gyártótól és operációs rendszertől függetlenül. Kolosy Péter szerint a tartalom fogja meghatározni egyes platformok sikerességét, utalva ezzel kicsit a mobil TV-re. Megemlíti ugyanakkor, hogy a helyi tartalomnak van a legnagyobb szerepe, megemlítve, hogy az Apple termékek igazi sikere amerikai állampolgárként lenne érezhető.
12:13 Érdekes rész következik, ez pedig a tartalomszolgáltatás. A színpadon Kolosi Péter (RTL Klub), Novák Péter (Origo) és Szépvölgyi Tamás (Sanoma).
12:12 Androidra a felhasználók a gyorsabb, míg az iPhone-ra a trendibb alkalmazás fejlesztéseként tekintenek. A gyorsaság a Java-val való rokoni párhuzamnak köszönhető.
12:10 A dián a MeetYouThere alkalmazás látható, amely GPS segítségével monitorozza a felhasználó napi rutin útjait és találkozók esetén két, MYT felhasználó a program segítségével összehangolhatja, mikor és hol tudnak a legegyszerűbben összefutni.
12:09 Tavaly több, mint 25 K+F felkérés érkezett az egyetemhez iPhone és Android rendszerekre összesen, amely jóval több, mint korábban a Symbian korszakban.
12:04 Az Android hirtelen átvenni látszik a stafétabotot a JavaME-től. A BME-n annyira népszerű volt a mobil fejlesztésekkel foglalkozó négy tantárgy (500 fő), hogy külön szakirányt is indítottak.
12:02 A Műegyetemen már 10 éve zajlik a mobil eszközök kutatásával és fejlesztésével foglalkozó oktatás.
12:00 A színpadon Dr. Forstner Bertalan (BME), aki elmondja, hogy a mobil platformok oktatásában milyen lépések várhatók.
11:57 A 160 ezer alkalmazás miatti telítettség a fejlesztők szerint annak köszönhető, hogy az Apple-nek nincs durvább minőség ellenőrzése, akár egyetlen felhasználó is feltölthet többezer alkalmazást. Abban egyet értenek az asztalnál ülők, hogy a silány termékeket ki kell szűrni, mert nem csak a játékok minősége múlik ezen, de az egy dolláros árak a fejelsztésbe invesztált pénzekre is negatív hatással vannak. Az Androidban mindannyian nagy fantáziát látnak.
11:52 A rengeteg alkalmazás között számos olyan van, amely ugyanazt tudja, viszont ez biztosít lehetőséget arra, hogy kevés ötlettel, de jó megvalósítással tovább csiszolhassanak fejlesztők már elkészült programokat. Fontos, hogy a fejlesztés előtt meghatározzuk a célközönséget és a termék minden része ennek megfeleljen (alkalmai, buszmegállóban álló játékosoknál ne húzzuk az időt semmivel, míg sokat utazó játékosoknál le kell kötni a figyelmet).
11:47 Az App Store aranyláza kezd alább hagyni, az iPad-del viszont új korszak nyílhat. Az Androidos telefonok terjedésével viszont komoly fejlődésnek indulhat az Android Market már ebben az évben. A fejlesztők már a váltásban gondolkodnak, hiszen hiába vannak még ötletek, a telített piac miatt nem feltétlenül éri meg belevágni a dologba.
11:42 A magyar fejlesztők sikereihez ma már elengedhetetlennek tartják a kemény marketinget, hiszen a folyamatosan telítődő piacon könnyen elvesznek ígéretes alkalmazások. A jó ötlet csupán 10%-ban felelős egy játék sikerében.
11:39 Ma már nagyon nehéz labdába rúgni az App Store-on, közel 30 ezer fejlesztő munkája található meg rajta (játék részlegen). A Top 10-ben lévő játékok napi 10-15 ezer letöltést produkálnak (darabonként).
11:35 Rozsnyai Tamás elmondása szerint az Apple az App Store-ral a garázs vállalkozásoknak (mint amilyen a This is monday is volt) nyújtott segítséget, hiszen egyenlő eséllyel indulhatnak a piacon. Gyorsan és széles körben lehet terjeszteni a legújabb fejlesztéseket. Kozák Tamás az iPhone-t egy svájci bicskához hasonlította, hiszen az Apple egy olyan készüléket hívott életre, amely valamilyen szinten mindenre használható. A kézikonzolok részesedése ennek köszönhetően folyamatosan csökken, hiszen az alkalmi játékosok már a mobil szegmensben is megjelennek.
11:30 Az elmúlt másfél évben dinamikusan és lineárisan nő a kereslet a játékok iránt. Kozák Tamás szerint az alkalmi játékosok száma nőtt és fog jelentősen megnőni jelentősen. Trencsényi József szerint a játék- és a moziipar közelednek egymáshoz. Sok a filmadaptáció, amellyel olyan embereket próbálnak megnyerni, akik moziba járnak, de egyébként játékra nem adnák a fejüket.
11:25 A most következő fél órában a játékoké a főszerep. A kerekasztalnál Vajda Zsolt (XWUZ Entertainment), Kozák Tamás (Invictus-Games Kft.), Rozsnyai Tamás (This is monday), Trencsényi József (Artex Studios) és Fetter Gábor (Botond FM).
11:08 A rövid szünet után a játékfejlesztőké lesz a főszerep.
11:07 A LogMeIn már elérhető iPadre. Kovács Tamás nagyon halkan jegyzi meg, hogy a kedvenc alkalmazása a Facebook.
11:06 Körmendy Domonkos szerint a mobil TV sikeréhez eddig nem voltak adottak a feltételek, a kezdeti lelkesedés alább hagyott. Mostanra készültek el azok az eszközök, amelyek mind felhasználásban, mind hardverben megfelelők a technológiához.
11:05 Vahl Tamás szerint a telefonok kijelzőjének mérete, flexibilitása és az akkumulátorok teljesítménye fogja meghatározni a jövő eszközeit. Elképzelhetőnek tartja, hogy továbbra is lesznek csak telefonálásra és SMS-ezésre alkalmas készülékek.
11:03 Körmendy Domonkos kedvenc alkalmazása meglepő módon nem a Ustream, hanem az ébresztőóra.
11:01 A LogMeIn tízszeres bevételt generált idáig, mint azt a fejlesztők várták. Az App Store korai fázisában léptek, ez döntő tényezőnek bizonyult. Akkoriban ráadásul nem igazán volt konkurens alkalmazás.
10:58 Az Apple App Store-ján keresztül kevesebb bevételt generál az iGo, mint ha több millió mobiltelefonba beépítve kínálják, kvázi ingyen (a felhasználó számára). A NavNGo továbbra is a gyártókkal, nem pedig a végfelhasználókkal kíván együttműködni.
10:56 Nem várható az iGo alkalmazások árának csökkenése. A Try and Buy (kipróbálom, majd eldöntöm, hogy megveszem) alapú szoftver terjesztés helyett a telefon fejlesztőkkel való tárgyalás jelenti a széleskörűbb elterjedést és nagyobb bevételt. A gyártó olcsóbban kapja a navigációt, az integrálás miatt vonzóbb lehet a felhasználók számára.
10:54 A NavNGo közösségépítés és kiegészítő szolgáltatások bevezetését tervezi, hiszen - ahogy Vahl Tamás is mondta - a navigáció ma már csak egy eszköz.
10:52 Körmendy Domonkos szerint nagyon kevés okostelefon fejlesztő van itthon, az alkalmazások optimalizációja kiemelten fontos ezeken az eszközökön. Kevesebb, mint 100 mobilos fejlesztőjük van. Vahl Tamás szerint nem attól függ a fejlesztése, hogy melyik platformra (web, mobil) fejleszt, hanem az, hogy milyen minőségben teszi ezt.
10:50 A LogMeIn-nel távolról irányíthatjuk a gépet. Annak ellenére, hogy fizetős alkalmazás és nem is tartozik a legolcsóbbak közé (30 dollár), mégis sikeres. Az iPhone-ra másfél éve kezdtek el fejleszteni, Windows Mobile-ra régebb óta - mondta Kovács Tamás
10:47 A Ustream szoftverének segítségével konferenciát lehet készíteni egy webkamera segítségével. Jelenleg már iPhone-ra és Androidra is elérhető. Előbbin három alkalmazás érhető el, letöltési számuk összesen 2 milliónál jár, Androidon később jelent meg a cég, a két elérhető alkalmazás már átlépte a 350 ezret.
10:45 Szerinte a mobiltelefon jelenleg nem az az eszköz, amellyel a navugáció terjedni fog. Véleménye szerint a jelenleg külön megvásárolható PNA-k mellett a gyárilag beépített verziók fognak terjedni a jövőben.
10:43 Vahl Tamás szerint ők alkalmazás fejlesztő cégekkel, nem közvetlenül térképet kínáló telefongyártó vállalatokkal vannak versenyben.
10:41 A kerekasztalnál: Körmendy Domonkos (Ustream), Vahl Tamás (NavNGo) és Kovács Tamás (LogMeIn).
10:38 Hazai fejlesztésű, nemzetközi szinten sikeres fejlesztések következnek: Ustream, NavNGo és LogMeIn.
10:36 Fülöp Gábor a sok e-mailje miatt Blackberry-t, Horváth Norbert egy Symbian-os Nokiát és egy Androidos másodlagos készüléket, Suga János pedig természetesen Motorola Milestone-t (Android) használ.
10:34 Fülöp Gábor a következő pár év nagy lehetőségének látja a mobil televíziózást. Horváth Noerbert szerint maga a mobil internet jelenti a potenciált, Suga János kitért arra, hogy a mai fiatal generációs iszonyúan fogékony, így nem lehet egy konkrét felhasználást rájuk erőltetni. Szerinte a 3G-s hálózat pár éven belül ki fogja nőni magát. Véleménye alapján az operációs rendszer teljesen másodlagos, az embereket sokkal inkább foglalkoztatja a kinézet, az ár és az, hogy mire lehet az adott telefont használni.
10:31 Fülöp Gábor szerint nem, hiszen az iPad abszolút nem a mobilok, sokkal inkább az eBookok és a netbookok ellenfele. Horváth Norbert a mobil internet népszerűségének növekedését várja az eszköztől. Suga János szerint a jó ár/értékű Androidos telefonok veszélyeztetik majd az iPad sikerét, főleg hazánkban, ahol nagyon árérzékeny a piac.
10:30 Körkérdés: csíphet-e le az Apple iPad a mobilokból?
10:28 Horváth Norbert szerint nem a szolgáltatók feladata eldönteni, hogy milyen és melyik készülék az, ami beléphet a piacra. Fülöp Gábor is megerősíti ezt a tényt, hiszen nem akarják szűkíteni a piacot azzal, hogy szegmentálnak.
10:24 Suga János a Motorola sikerét az Androidban látja, jelenleg erre az operációs rendszerre fókuszálnak. Az érintőkijelzős telefonok elterjedését ő is a megfizethető árú készülékekben látja. Az Androidos telefonok terjedésével sokkal több alkalmazás fog bekerülni a virtuális piacra, nem kell majd minden létező platformra portolni egy életképes programot.
10:22 Fülöp Gábor szerint az Android platform most éledezik. Ő is a nyílt operációs rendszerekben látja a jövőt, készek behozni több Google operációs rendszert futtató készüléket is.
10:20 Az emberek 70%-a e-mailezésre használja az okostelefonját. Egy alkalmazás nem fog bombát robbantani véleménye szerint.
10:17 Horváth Norbert szerint az emberek 30 ezer forint alatti telefont szeretnének venni.
10:15 A legfontosabb szempontok: országosan lefedett szélessávú mobil hálózat, megfizethető tarifák és a készülékek felhozatala.
10:13 A beszélgetés témája a mobilok jövője a szolgáltatók szempontjából.
10:12 Suga János (Motorola), Fülöp Gábor (Magyar Telekom) és Horváth Norbert (Vodafone) a színpadon. Kerekasztal beszélgetés következik.
10:09 Beépített social networking, tényleg rengeteg lehetőség. Ha tetszett valamelyik autó a cikkekből, megjelölhetjük kedvencként és értesülhetünk később tesztvezetésről például.
10:07 iPadon demózza legújabb alkalmazását a cég. Az autós magazin elég meggyőzőnek tűnik.
10:05 Menno szerint a kulcsfontosságú szempont a fejlesztésnél az, hogy egy funkcióra kell összpontosítani. Egy bonyolult alkalmazást senki nem fog használni.
10:03 Az iPhone-osok böngésznek messze a legtöbbet. Arányaiban nézve az Android a második.
10:01 A Sanoma nem magában a platformban, hanem a multitouch készülékekben látja a jövőt.
9:59 Menno Biesiot (Sanoma - Hollandia) a színpadon.
9:57 Több már az adat-, mint a hangforgalom.
9:56 A rohanó világban a mobiltelefon jelenti majd a kommunikáció elsődleges formáját, nem csak telefonálás formájában. 
9:54 Többen kacérkodnak iPhone vásárlással, mint Androidos telefonéval.
9:53 Hazánkban a felhasználók 14%-ának érintőkijelzős telefonja van. A többiek közel fele akar váltani.
9:51 Várhatóan nőni fog a telefonnal aktívan töltött idő mértéke. Egyre népszerűbb a levelezés, a böngészés és a navigáció.
9:50 Az iPhone a második legnépszerűbb hordozható konzol (játékgép)
9:48 Egy iPhone felhasználó háromszor annyi alkalmazást tölt le, mint a többiek.
9:47 A Symbian stagnál, a RIM és az iPhone operációs rendszerek piaci fejlődése drasztikus mértékben nő.
9:46 2009-ben az iPhone és a Nokia adta el a legtöbb érintőkijelzős telefont.
9:42 Pintér Róbert (Ipsos) a színpadon. iPhone felhasználó.
 
Egész napos rendezvény keretében feszül egymásnak az iPhone és az Android tábor, hogy mindketten bebizonyítsák, ők a jobbak. Kivételesen élőben követjük az eseményeket a helyszínről.
Az eseményhoz használt Asus UL20A notebookot az Asus Magyarország biztosítja számunkra.