Az Intel Xe Super Sampling technológiája, amelyet XeSS néven emlegethetünk, egy komoly mérföldkőhöz érkezett: az Unreal Engine köré épített játékok fejlesztői megkapták a technológia használatához szükséges plugint, ami lehetővé teszi, hogy az új és meglévő címek XeSS támogatással gazdagodjanak. Mivel az Unreal Engine nemcsak játékok, hanem egyéb, háromdimenziós vizualizációval dolgozó szoftverek készítésére is használatos, így ezek a szoftverek is profitálhatnak belőle idővel, ami jótékony hatást gyakorolhat például a renderelési sebességre.
A szóban forgó XeSS plugin a leírás szerint az Unreal Engine 4.0-s, 4.26-os, illetve 5.0-s kiadásához passzol, azaz elég nagy területet fed le – mindegyik verzióhoz külön plugint lehet letölteni. Ezek a pluginek csak és kizárólag DirectX 12 módban használhatóak, DX12 támogatással ellátott renderelő motorral, de ez aligha meglepő. További limit, hogy a funkció sem sztereoszkópikus VR, sem osztott képernyős módban nem használható.
Fontos adalék, hogy noha az Intel már megígérte, nyílt forráskódban is elérhető lesz az XeSS technológia, még mindig nem tették elérhetővé ezeket a csomagokat, így a játékfejlesztők csak előre összeállított állományok formájában juthatnak hozzá a technológiát biztosító kódokhoz. Amennyiben ez probléma, alternatív módon használható az AMD FSR 2.0-s technológiája is, amit szintén támogat az Unreal Engine, ez a felskálázó technológia viszont már nyílt forráskódú kivitelben is beszerezhető tavaly június óta.
Az Intel XeSS bővítmény innen tölthető le a különböző UE motorokhoz.