A Facebook arra készül, hogy összefűzi a három legnagyobb népszerűséggel bíró platformjának a csevegőjét. A tervek már megvannak a módosításokra vonatkozóan, de az eredménnyel még biztosan nem mostanában fogunk találkozni.
A The New York Times számolt be a napokban arról, hogy Mark Zuckerberg, a Facebook első embere azt tervezi, hogy a Messengert, a WhatsAppot és az Instagram a beépített csevegőjét, a Directet összeköti. Nem szűnnének meg a különböző applikációk, viszont lehetne üzengetni egymásnak platformtól függetlenül.
A jelentés szerint ez egy meglehetősen nagyszabású projekt a Facebook égisze alatt, rengeteg munkára lesz ahhoz szükség, hogy a meglévő kommunikációs rendszereket úgy alakítsák át, hogy azok közös nevezőre juthassanak. A Messenger, az Instagram és a WhatsApp esetében is az alapoktól kellene változtatni a dolgokon. Ettől kezdve például már mindenhol biztosítva lenne a végponttól végpontig terjedő titkosítást, ami mindenképpen üdvözölendő, hiszen jelenleg csak a WhatsAppnál adott ez alapértelmezett, a Facebook Messengernél csak opcionálisan lehet elérni a „Titkos beszélgetés” funkció használatával, az Instagram esetében pedig nincs ilyen.
Az integrációnak nem lehet tudni, hogy pontosan milyen következményei lennének, de a felhasználói szokásokat egészen biztos, hogy jelentősen befolyásolná. Egy ilyen lépésnek köszönhetően összességben valószínűleg még többet beszélgetnének az emberek a szolgáltatásokon keresztül, viszont az egyes applikációkban eltöltött idő csökkenne, hiszen nem kellene akár mind a három csevegőt nyomkodni, el lehetne érni a különböző felületeken jelenlevő barátokat, rokonokat egyetlen helyről. A Facebook abban bízik, hogy így a saját megoldásait szívesebben fogják használni az emberek, mint a Google vagy az Apple csevegőit.
A cél az általunk elérhető lehető legjobb kommunikációs élmény megalkotása, amihez az szükséges, hogy a felhasználók gyorsan, egyszerűen, megbízhatóan és biztonságosan tudjanak üzeneteket küldeni – olvasható a Facebook közleményében. A közösségi oldal tisztában van azzal, hogy nagyon sok munkával jár, hogy ezt az ökoszisztémát megalkossa, legközelebb az idei év végén lehet ennek látható eredménye, de inkább 2020 elejére érdemes számítani.
Az első visszajelzések a Facebook bejelentése kapcsán nem éppen pozitív hangvételűek. Többen is arról beszéltek, hogy ez aggályos az adatvédelmi szempontokból nézve. És úgy vélik, hogy a Facebooknak leginkább az a célja, hogy növelje a bevételszerzési lehetőségeit a hirdetési platformjának a kiterjesztésével. A Messenger már jól hoz a konyhára, de a WhatsAppból nem sok pénz folyik be, és bár az Instagram bevételei felfelé ívelnek, nem a Direct felület termel, az üzenetküldőből nem származik profitja a cégnek.