Infamous 2 - A Sony újabb nagy dobása?

Az elektromosságnak parancsoló szuperhős visszatért, hogy befejezze az Infamousben elkezdett munkát.

Infamous 2 - A Sony újabb nagy dobása?

1. oldal

A PlayStation 3 exkluzív kínálatot tekintve igencsak jó évet fog zárni 2011-ben a Sony, hiszen az idei esztendőben jelenik, illetve jelent meg a Killzone, az Uncharted, a Resistance, a SOCOM, a Motorstorm, az LBP és az Infamous széria legújabb része is. A cikkünk témáját szolgáltató Infamous 2 elődje 2009-ben hódított a PS3-on, pozitív kritikákat és korrekt eladásokat produkálva. A játék főhőse Cole MacGrath, aki egy rejtélyes robbanás következtében emberfeletti képességekre tett szert, amelyek közül a legfontosabb, hogy képes uralni az elektromosságot: képes testéből villámokat lőni, sőt érdekes módon gyógyításra és életerő elszívásra is használhatja a benne keringő pár ezer voltot. Emellett nem mindennapi ügyességgel is rendelkezett, így Pókember módjára tudott felmászni szinte minden függőleges felületen. Ez utóbbit bőven volt lehetőségünk kihasználni, hiszen a fejlesztők egy hatalmas, Empire City nevű várost alkottak meg, amiben szabadon garázdálkodhattunk, miközben küldetéseket oldottunk meg. Mindezt feldobták még egy egyszerű moralitás rendszerrel is, így tetteink következtében egy gonosz anti-hőssé, vagy az igazság bajnokává válhattunk.

Ismeretlen ismerős

Az Infamous 2 fejlesztése nem indult döccenőmentesen, aminek oka Cole karakterének újratervezése volt. Az első részben hősünk inkább egy harmincas éveiben járó, motoros banda tagnak tűnt, a folytatásban viszont szerették volna kissé megfiatalítani őt a fejlesztők. Az első képek viszont nem nyerték el a rajongók tetszését, hiszen az új hős egy huszonéves, tetovált srác volt, aki nyomokban sem hasonlított régi énjére. A játékosok tiltakozása csodák csodájára meghozta gyümölcsét, és a fejlesztők megígérték, hogy átdolgozzák a karakter kinézetét. Bár ez meg is történt, annyit elmondhatunk, hogy lehet csalódni fognak azok, akik a régi Cole-t várták vissza, ugyanis az új design sem hasonlít túlságosan a korábbira. Csak halkan jegyezzük meg, hogy szerintünk sokkal szimpatikusabb lett az „új főhős”, ráadásul nem lett belőle tipikus szépfiú, hanem megtartotta kissé morcos, cinikus személyiségét. A sztori, ami az első rész egyik legerősebb pontja volt, nem sokkal az Infamous 1-ben történteket követően folytatódik. Amint annak idején megjövendölték, Cole-nak fel kell vennie a harcot a Beast nevű szörnyeteggel, amivel hősünk meg is ütközik az Infamous 2 elején. Sajnos ennek végkimenetele nem éppen kedvező számunkra (értsd: csúnyán elpáholnak), így a játék során az lesz a fő célunk, hogy megerősödjünk, feltuningoljuk képességeinket, mert csak így lehet esélyünk a Beast ellen. Kalandunk során számos apróság fog kiderülni Cole-ról, ellenfelünkről, és a korábban átélt eseményekről, amiket az első részhez hasonlóan főleg hangfelvételekből fogunk megtudni. Érdekesség, hogy a játék kezdetén lehetőségünk van importálni az első rész mentését, ami minimális mértékben befolyásolja a sztorit.

 

2. oldal

Kalandunk helyszíne ezúttal New Marais lesz, ami méretét tekintve körülbelül akkora, mint Empire City, annak ellenére, hogy ez csak 2 szigetből áll, az első rész városának 3 szigetével szemben. Mivel az Infamous 1-nél sokan kissé unalmasnak találták Empire City-t, a fejlesztők nagy figyelmet fordítottak az új város megtervezésére, ami így sokkal változatosabb lett, mint elődje (még egy mocsaras, elhagyatott rész is helyet kapott benne). Természetesen hősünk továbbra is a parkour nagymestere, így pillanatok alatt képes felmászni a legmagasabb épületre is. Az irányítás sokat javult ezen a fronton, mivel most már sokkal egyszerűbb megkapaszkodni a különböző felületeken, olyannyira, hogy néha olyan érzése van az embernek, mintha az Assassin’s Creeddel játszana (amiben ugyebár hősünk szinte bármire képes felmászni). Viszont a nagyobb harcokban kissé kényelmetlen tud lenni, hogy hősünk mindig automatikusan meg akar kapaszkodni a kiszögelléseken, ami miatt nehéz elugrani a támadások elől. Nincs bosszantóbb dolog, mint amikor már a halálunkon vagyunk egy harc során, és nem tudunk elkerülni egy csapást, mert Cole inkább fölugrik egy padra, és ott várja a végzetes csapást.

Élő villámhárító

A képességek fejlesztése és használata is átesett egy kisebb átalakításon, mivel egy támadásnak több típusát is ki tudjuk már fejleszteni, amik között harc közben is tudunk váltogatni. Elég csak lenyomnunk a D-pad balra gombját, és az előbukkanó menüben testreszabhatjuk a gombokhoz tartozó képességeket. Ennek segítségével egy pillanat alatt válthatunk a sima áramgránát és a tapadós gránát, vagy az alap villámtámadás és a fejlettebb változat között. A speciális támadások megszerzéséhez az első részhez hasonlóan egyrészt adott mennyiségű tapasztalati pontot kell összegyűjtenünk (küldetések végrehajtásával), másrészt legtöbbször valamilyen extra feladatot is teljesítenünk kell. Ez kötődhet például X darab misszió végrehajtásához, de akár azt is előírhatják, hogy adott számú ellenfelet öljünk meg valamilyen speciális módon. A megszerezhető képességeket ezúttal is befolyásolja a karmánk, aminek típusa cselekedeteinktől függ. Ha azokat a mellékküldetéseket hajtjuk végre, amikkel segítünk az elnyomás alatt lévő lakóknak, akkor pozitív karmát kapunk, viszont ha önzően viselkedünk, netán a rosszfiúk pártját fogjuk, akkor lassan a sötét oldalra sodródunk. A feladatok összességében kellőképpen változatosak, de egy idő után már fel fog tűnni, hogy ugyanaz a pár típus ismétlődik. Legtöbbször valakinek a megvédése, vagy elpusztítása a feladat, de vannak olyan küldetések is, amikben például villanyvezetékeken suhanva kell követnünk valakit. Karma pontokat úgy is szerezhetünk, ha megöljük/meggyógyítjuk a földön fekvő sérült ellenfeleket, illetve lakókat. Ami az új képességeket illeti, van pár igencsak hasznos és látványos trükk a tarsolyunkban, magasabb szinten egy hatalmas tornádót is meg tudunk idézni. Ez elpusztít mindent, ami az útjába kerül, nagyon jól használható nagyobb tömegek oszlatására (és nem mellékesen elég jól néz ki). Az újdonságok közé tartozik az elektromosság segítségével végrehajtott telekinézis is, aminek köszönhetően bármit (akár egy autót is) képesek vagyunk a levegőbe emelni, és elhajítani. Természetesen ezek a mozdulatok lassan, de biztosan lemerítik belső akkumulátorainkat, amiket így gyakran fel kell töltenünk a környezetünkben lévő elektromos berendezésekből.

 

3. oldal

Az Infamous 2 beépített küldetésszerkesztővel is rendelkezik, illetve ennek köszönhetően letölthetőek hozzá plusz missziók is. Nem sokkal a játék kezdetét követően apró zöld jelek jelennek meg a térképünkön, amik nem mások, mint a többi játékos által készített küldetések. Ezek tulajdonképpen ugyanolyan feladatok, mint a fejlesztők által alkotott darabok, jár értük jutalom, még szöveges feliratok is szerepelhetnek bennük, csak éppen a közösség készíti őket. Ha mi is szeretnénk saját pályát alkotni, akkor nincs más dolgunk, mint előhívni a menüből a pályaszerkesztőt, és nekiesni a misszió összerakásának. Bár első ránézésre ez egy nagyon lecsupaszított, egyszerű szerkesztőprogram, valójában olyan szintű küldetések hozhatóak létre vele, mint amit a fejlesztők készítettek a játékhoz (bár ez azt is jelenti, hogy az eredeti feladatok sem túl összetettek). Csak kell egy kis kitartás, amíg elsajátítjuk a használatát. A közösség által készített pályákat értékelni is lehet, és akár el is menthetjük őket a kedvencek közé, ha nagyon megtetszettek.

Új főhős, új város

Grafikailag jelesre vizsgázott a program, amit el is vártunk egy PS3 exkluzív címtől. New Marais városa meglehetősen nagy kiterjedésű, és amint már elmondtuk, változatosan felépített kerületekből áll. Aki játszott az Infamous első részével, annak bizonyára feltűnik, hogy mennyivel élesebbek, részletesebbek a folytatásban lévő tárgyak, épületek modelljei, és ez többnyire igaz a karakterekre is. Az új designnal ellátott hősünk, és a főbb szereplők (például a visszatérő Zeke) nagyon jól festenek, viszont a városban mászkáló emberek kissé kevesebb törődést kaptak. Hazudnánk, ha azt mondanánk, hogy rondák lettek, viszont ha közelebbről megnézzük őket, akkor látni, hogy nem olyan részletesek. Hősünk mozgásanimációi viszont nagyon jók lettek, márpedig Cole igencsak széles mozgásrepertoárral rendelkezik. A parkour mozdulatok és a közelharci támadások is pofásan néznek ki, utóbbiak még az első részben látottaknál is látványosabbak, mivel most már nem ököllel, hanem egy Ampnak hívott, az elektromosságot felerősítő villával kínáljuk meg az ellenfeleket.

A hangok kivesézése során is a főhősnél tapasztalt változtatással kell kezdenünk, hiszen az új külső mellé új hang is dukált. Érezhetően itt is az volt a cél, hogy az első rész kissé reszelős hangú karaktere után egy fiatalosabb Cole-t mutassanak be a folytatásban. Szerencsére az új színész jó munkát végzett, így nekünk nem volt gondunk a váltással. A zenék többnyire hozzák az elvárt színvonalat, bár csak egy-két olyan kiemelkedő darabot fedeztünk fel a játékban, amire tényleg felkaptuk a fejünket.

 

4. oldal

Az Infamous 2 tökéletes folytatás lett. Nem nyújt semmi forradalmit, viszont kijavítja az első részben tapasztalt hibákat, illetve folytatja az abban félbehagyott történetet, és a játék rajongói bizonyára nem is vártak többet a fejlesztőktől. Játékidő tekintetében sem kell csalódnunk, hiszen csak a fő küldetések végrehajtásához 10-12 órára van szükségünk, ehhez jönnek a mellékküldetések, az összegyűjthető hanganyagok és kristályok, valamint extra feladatok, amik még további plusz órákat jelentenek. Ráadásul ne feledkezzünk meg a közösség által folyamatosan gyártott pályákról sem, amiknek köszönhetően még hosszú időre leköthet bennünket a játék. És hogy lesz-e Infamous 3? A fejlesztők szerint lesz, de csak akkor, ha sikerül jó ötleteket kitalálni hozzá, mivel nem szeretnének egy erőltetett folytatást készíteni. Úgy legyen!

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward