Várostromok az Ashes of Creation Apocalypse-ben
Az Intrepid Studios készülő MMORPG-jének teszt-terepeként funkcionáló Ashes of Creation Apocalypse battle royale módja mellé hamarosan egy ostrommód is csatlakozik. A legutóbbi streamen kaptunk hozzá egy videót, melyben két támadható-védhető kastélyt mutatnak be, és megismerkedhettünk az új közösségi marketinges vezetővel, Margaret Krohnnal is.
Az ostromokról egy blogbejegyzésben osztottak meg részleteket. Hat karakterosztály-kit áll majd rendelkezésünkre: tankszerepben a Guardian és a Weapon Master, DPS-ként az Archwizard és a Hawkeye, támogatóként-gyógyítóként pedig a High Priest és az Engineer. Az ostromgépezetek mellett mindegyik elsődleges és másodlagos fegyverrel, illetve öt képességgel lesz felszerelkezve. A harc során különböző pontokat kell elfoglalnunk és megvédenünk, a végső csata a várban található ereklyéért folyik, ha ez a támadók kezébe kerül, a kastély elesett.
Az Ashes of Creation Apocalypse jelenleg bétafázisban van, a következő tesztidőszak január 24-én este héttől január 28-án reggel 7 óráig tart, a részvételhez a hivatalos oldalon kell regisztrálni.
Elindult a Breach korai hozzáférése
A BioWare exmunkatársaiból álló QC Games bemutatkozó játéka ingyenes lesz, de az early access csak egy megvett csomag birtokában érhető el. Egyedül, vagy négyfős co-opban vághatunk bele a küzdelembe, de lesz egy ötödik játékos is, aki démonbőrbe bújva ránk vadászik, egyfajta dungeon masterként szörnyeket idézve, csapdákat lerakva, vagy megszállva egy minibosst.
A történetszál tele van lore-ral és sötét hangulatú rádiós beszélgetésekkel, de ismételhető küldetéseket is találhatunk. Az ellenfelek hullámokban jönnek, és még a legkisebbeknek is kell néhány ütés, hogy fűbe harapjanak.
A korai hozzáféréses verzió a Steamen érhető el, benne van minden fontos játékmód és lehetőség, köztük 18 hős-karakterosztály, és hatféle démon, de csak egy maroknyi feladatból válogathatunk. A QC Games nem akar túl sokáig várni az éles megjelenéssel, a tervek között jelenleg a nyári indulás szerepel, a következő hónapokban tehát méretes frissítésekre számíthatunk.
Februárban jön a Fimbul
A Zaxis Games norvég mitológiára épülő akció-kalandjátéka mintha egyszemélyes képregény lenne. Hőse az idősödő berserker, Kveldulver, akit újjáélesztettek, miután egy csapatnyi bandita megölte. Közeleg a világvége, a Ragnarök, a tél ural mindent; Kveldulvernek le kell győznie a jotun óriásokat, és megakadályoznia az apokalipszist.
Nagy hangsúly lesz a harcon, a történet pedig főleg döntéseink alapján változik. Több elágazó sztoriszálat fedezhetünk fel, sőt, visszamehetünk a kulcspillanatokhoz, hogy megtapasztaljuk a különböző befejezéseket. Kveldulvert változatos tárgyak, fegyverek és képességek erősítik.
A Fimbul február 28-án jelenik meg PC-n, PlayStation 4-en, Xbox One-on és Nintendo Switch-en.
Bezárhat az AER fejlesztője
A kisebb stúdiókat érintő bezáráshullám újabb áldozata a Forgotten Key lehet, akiket leginkább hangulatos, felfedezős-repkedős kalandjátékukról, az AER Memories of Oldról ismerhetünk.
Az AER fogadtatása jó volt, de a fejlesztők nem találtak befektetőket ahhoz, hogy tovább dolgozzanak. Hacsak valami csoda nem történik, a csapat feloszlik, pedig tehetséggel bőven el vannak látva.
Két játékkal foglalkoztak, ezek prototípusainak demóját most ingyenesen közzétették. A Vind az AER örököse, bár nem folytatása, a Down the Well pedig szintén egy felfedezős kaland, mely a skandináv folklórra épül.
Halvány reménysugár, hogy még mindig van egy kis idő arra, hogy felbukkanjon egy szponzor, legalábbis egy blogbejegyzés szerint. Arra az esetre, ha nem sikerül, az írás tartalmazza a stúdió tagjainak elérhetőségét, hiszen mindegyiküknek új munkát kellene keresnie.
Egy ember munkája a Bright Memory
Az első epizódjával a Steamen korai hozzáférésben lévő FPS híre hamar elterjedt, hiszen annak ellenére, hogy nyilvánvalóan csiszolatlan és nincs kész, úgy néz ki, és olyan élményt ad, mint egy sok-sok pénzből gazdálkodó lövölde. Ráadásul az egészet egyetlen ember készíti, a szinkront és a zenét leszámítva.
A kínairól durván lefordított történet nem túl fényes, körülbelül annyi, hogy sci-fi szuperkatonák utaznak egy Dark Souls-szerű világba, ahol szörnyekre és élőholtakra vadásznak, vagy kincsek után kutatnak. Az igazi erősség a harc, amiben kis gyakorlással látványos eredményeket érhetünk el.
Jelenleg elég rövidre szabott a játékidő, de többször is nekifuthatunk. Az év végére fog kibővülni, több fegyver, szörny, karakterfejlesztés, illetve a hibák javítása várható.
Gyerekhősök leszünk az Away: Journey to the Unexpectedben
Karakterünk nagyszüleinél él, miután anyja és apja egy titokzatos küldetésre indult. Egy nap különös zajt hallunk a pincéből, és amikor megnézzük, mi az, egy alagútrendszert találunk, ami furcsa új világokba vezet. Sajnos minden tele van szörnyekkel, de semmi vész, megoldjuk a problémát.
Gyerekként nincs túl nagy erőnk, a kisebb ellenfeleket egy bottal intézhetjük el, de a nehezebb feladatokhoz társakra lesz szükségünk. A központokban szerencsére találunk új barátokat, bár lehet, hogy egy kis rábeszélést is be kell vetnünk ahhoz, hogy csatlakozzanak.
Az Away: Journey to the Unexpected február 5-től érhető el a GOG-on, február 13-tól pedig a Steamen.
Kisvárosi nyomozósdi vár ránk a Rainsweptben
Pineview álmos kis település, egészen addig, míg egy hidegvérű kettős gyilkosság fel nem borzolja a kedélyeket. Christopher Green és Diane Miller halálának ügyében Michael Anderson detektív fog nyomozni.
A szerelem, emberi kapcsolatok és megoldatlan traumák körül forgó történetet több nézőpontból ismerjük meg filmbevágások, visszatekintések, álmok, és a városka lakóival folytatott beszélgetések segítségével. A nagy kérdés az, hogy vajon öngyilkosság történt-e, vagy valami sötétebb húzódik a háttérben?
A Rainswept február 1-től érhető el a Steamen, de az itch.io-n találtok hozzá egy demót.
Könnyebb lehet az építkezés a Minecraftban
A játék elég intenzív feladatot ró ránk, mikor építeni szeretnénk, a rendelkezésre álló eszközök száma sem túl nagy. A Requios nevű moddernek hála ez már nem okoz gondot: az Effortless Building mod számos lehetőséget tartogat.
Egy speciális menü rakja tele a képernyőt az opciókkal, főleg a folyamat automatizálását felhasználva gyorsítják fel az eseményeket. Tükrözés, sorok, körberakás, véletlenszerűen elhelyezett elemek mondjuk egy gyalogúthoz, és még számtalan eszköz található itt. Az eligazodásban egy videó segít.
Az RTX a Quake II-t is felturbózza
Christoph Schied úgy döntött, hogy kísérletezik egy kicsit a számítógépes grafikai kutatások eredményeivel, így született meg a szó szerint új megvilágításba helyezett Quake II mod, a Q2VKPT. A projekt technikai részéről olvashattok egy keveset az oldalán, de szerintem a látvány is elég meggyőző…