Shop menü

INDIEPON - A MAINSTREAMEN TÚL 1. RÉSZ

Új rovatot indítunk!
Fellner Hajnalka
Fellner Hajnalka
indiePon - A mainstreamen túl 1. rész

Sokan vagyunk, akiket nem kizárólag a nagy nevek, a blockbusterek érdekelnek a játékvilágban, így az apró indie stúdiók olykor rejtőzködő gyémántnak bizonyuló munkái, egy-egy rétegjáték, vagy az ismertebb címek rajongóknak szóló, izgalmas kis részletei, esetleg modjai is megdobogtatják a szívünket. Új rovatunkban ilyen érdekességeket gyűjtünk majd össze, hetente két alkalommal. Jó szórakozást! :)

Korai hozzáférésben a fénykardos VR ritmusjáték

Ha használjátok a Facebookot, nagy eséllyel találkozhattatok már a Beat Saber videóival. A felvételeken egy (néha jediruhába öltözött) lány lengeti virtuális fénykardjait a zene ritmusára, miközben a feléje száguldó kockákat veszi célba velük.

A nem elhanyagolható mértékű testedzés-faktor mellett a játék igazán szórakoztatónak tűnik, és most ki is próbálhatjuk korai hozzáférésben. Szükségünk lesz hozzá egy HTC Vive-ra, vagy egy Oculus Riftre, plusz némi ügyességre. A kezünkben lévő „fénykardokkal” nekünk is el kell találnunk a szembejövő blokkokat a megadott irányból, valamint ki kell kerülnünk a különböző akadályokat is, el-, illetve lehajolgatva előlük. A fejlesztő Hyperbolic Magnetism munkatársai saját bevallásuk szerint azt szeretnék, ha a játékosok szinte táncolnának, és ez nem is áll messze a valóságtól.

Jelenleg csak azokat a pályákat próbálhatjuk ki, amiket előre beépítettek, de később azt tervezik, hogy bárki számára elérhetővé teszik a szerkesztőt, igaz, a dalokat automatikusan szétüthető kockákká alakító algoritmus készítéséről nincs hír.

Az éles megjelenést még az idei évben szeretnék elérni, a végleges változat több pályát és zenét, illetve küldetéseket, kihívásokat is tartalmaz majd. A korai hozzáféréses verziót megtaláljátok a Steamen, illetve az Oculus Store-ban.

Megjött a The Forest negyedik előzetese is

A nyílt világú túlélő-horrorjáték éles megjelenésének tiszteletére adta ki a fejlesztő Endnight Games az újabb trailert. A kapcsolódó bejelentésben a stúdió szóvivője úgy fogalmazott, őrült utazásban volt részük idáig, melyet a játékosok négy éven át tartó támogatása tett lehetővé, és ezért nagyon hálásak. Megerősítették, hogy a VR verzió május 22-én érkezik, tartalmazni fogja az alapjáték összes elemét, de néhány változtatást elvégeztek annak érdekében, hogy a VR-környezetben is kezelhető legyen minden.

Tényleg jól néz ki a Beacon

A Monothetic stúdió felülnézetes, roguelike sci-fi lövöldéjéről, melyben DNS-t kell lopnunk klónjaink fejlesztéséhez, nemrég írtunk. A játék már elérhető korai hozzáférésben, friss trailerében pedig a főhős, Freja fegyverzete mellett a színpompás, fantasztikusan ábrázolt világot, illetve a lány fokozatos változását is megtekinthetjük: szarvai, tüskéi lesznek, és egyre kevésbé hasonlít majd rég halott, eredeti valójára. Mivel jelenleg még csak az ellenfelek cirka kétharmada érhető el, érdekes lesz látni, hogyan alakul majd át Freja külseje a további géntöredékek hatására még ennél is drasztikusabban.

Különlegességek a Pillars of Eternity II: Deadfire-ben

A legújabb fejlesztői videóban azokat az érdekes lehetőségeket és mechanikákat gyűjtötte össze az Obsidian Entertainment, amikkel a fejlesztők találkoztak a játék világában való kalandozás közben. Láthatjuk az ellenfeleket magához vonzó „szikragránátot”, a rosszfiúk zsebébe bombát csempésző karaktert, a hajók és szigetek nevének megjelenését a bárka oldalán, illetve a térképen, a szinkronizált párbeszédek egyikét, és még számos remek dolgot. A Pillars of Eternity II: Deadfire május 8-án jelenik meg.

Demót kapott a PixelJunk Monsters 2

A cuki tower defense játékban fákat alakítunk át háborúban bevethető fegyverekké, hogy megvédjük népünket. A fejlesztő Q-Games most kiadott egy steames demót, melyben az első pályát nézhetjük meg (kontroller kell majd hozzá!). Az aranyos grafika mellett a játék különlegessége, hogy váltogathatunk a felülnézet és a külső nézet között. A PixelJunk Monsters 2 május 25-én jelenik meg.

Elindult az Etherborn Fig-kampánya

A projekt alapvetően egy platformjáték, mely tele van a környezetre alapozott fejtörőkkel. A legfontosabb dolgunk az lesz benne, hogy felfedezzük és megértsük az olykor szemkápráztatóan változó gravitációs hatásokat, kicsavart fizikai törvényeket, és az ezeknek engedelmeskedő struktúrákat.

A helyszínek csodaszépek: mindegyik pálya egyfajta organikus Rubik-kockára emlékeztet. Karakterünk egy néma lény, aki csak most született, és akit egy testtelen hang hív magához. Létünk tökéletes megismeréséhez el kell érnünk ezt a bizonyos titokzatos hangot. Az út során a talajt alakító képességünk, illetve rejtélyes, kulcsként funkcionáló fénygömbök is a segítségünkre lesznek.

A kampány június 8-ig tart.

Film/játék crossover lesz a Rusty Lake Paradox

A Rusty Lake-sorozat ingyenes szabadulószobás mókák, illetve három hosszabb kalandjáték egyvelege. Ez utóbbiak (elérhetőek csomagban a Steamen) bizarr, felkavaró mesék, nem kevés Twin Peaks-beütéssel. A szériához most egy film/játék crossover készül, el is indult hozzá a kickstarteres kampány.

A filmes és játékos rész összefügg majd egymással, mindegyikben nyomokat, utalásokat találhatunk a másikhoz, az egész élményt még intenzívebbé és hátborzongatóbbá téve. A kiadott videóból az is kiderül, hogyan készült az egyik fő elem.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére