Az IDC előadásában már láthattuk korábban az telefonpiac részletes elemzését a harmadik negyedévre vonatkozóan, most pedig a Digitimes Research eredményeibe fogunk néhány gondolat erejéig elmerülni. Azért érdemes megnézni a Digitimes eladási statisztikáját is, mert itt nemcsak az öt legnagyobb vállalat került kiemelésre, hanem egy top 15 lista készült, amiben bőven lehet szemezgetni.
A Digitimes Research által végzett felmérésben a dobogó mindegyik fokát ugyanaz a vállalat szerezte meg, mint az IDC kimutatásában, és az arányok is hasonlóak. A szegmenst egyértelműen a Samsung vezeti, a Digitimes szerint a dél-koreai alakulat felel minden negyedik eladott okostelefonért. Egészen pontosan 25,6 százalékos részesedése volt a vállalatnak. A második befutó az Apple lett. Az iPhone 6s és az iPhone 6s Plus modellek nagyon jó értékesítési számokat szállítanak, viszont a július-agusztus-szeptember hónapokat vizsgáló felméréshez ezek csak éppen, hogy hozzájárultak. Az Apple inkább az év végi hajrában lehet majd erős, a harmadik negyedévet „mindössze” 14,5 százalékos részesedéssel zárta. Az éllovasok között kell még kiemelni a Huawei-t is, aki viszonylag szép előnyt sakkozott ki magának a vetélytársakkal szemben az utolsó dobogót érő pozícióban. A legjobban szereplő kínai gyártó nevéhez az eladott mobiltelefonok 7,4 százaléka köthető. A vállalat rengeteg kiváló ár-értékű készülékkel (pl. Honor 4C, a P8 különböző kivitelei, Honor 7) szolgált az ünnepi szezonban is, szóval az évet is egy hasonlóan jó szerepléssel zárhatja.
A negyedik helyre is egy kínai gyártó csúszott be a Lenovo személyében. A Lenovo főleg a hazájában mutatott be szép eredményeket, de Európa irányába is egyre több ütőképes konfigurációt juttat el, szóval elképzelhető, hogy tud még erősödni a mostani számokhoz képest. A Lenovo neve mellett 4,8 százalékos adat szerepel. A toplista ötödik helyéhez érkezve meglepetésre az LG fogadja az érdeklődőket. A Digitimes Research adatai szerint nem a Xiaomi fért be az első ötösbe utolsóként, hanem az LG Mobile, ráadásul eléggé stabil előnnyel tudta magának kisajátítani ezt a helyezést a dél-koreai gyártó. A harmadik negyedéves forgalom 4,5%-át adta az LG, és a Xiaomi csak 3,8 százalékos eredményt villantott a hatodik helyen. A különböző vállalatok piaci elemzései között nem meglepetés, ha némi különbség tapasztalható, hiszen nem teljesen ugyanazokból a forrásokból dolgoznak a cégek munkatársai, szóval ezeket az értékeket így érdemes elfogadni. A Xiaomi egyébként nagyon erős negyedik negyedévben reménykedhet, hiszen sok újdonsággal rukkolt elő a nyár végén és az ősz kezdetén, amelyek az ünnepi szezonban érvényesülhetnek igazán. Bemutatkozott a Redmi Note 2, a Redmi Note 3, a Mi 4c és megújult az alvégen a Redmi Note 4G, ami már Note Prime néven fut.
Az első tízbe innentől már kizárólag kínai gyártók szerepelnek, szóval a top 10-ből hét távol-keleti gyökerekkel rendelkezik. A hetedik helyezést a BBK szerezte meg magának, de senki ne lepődjön meg, ha esetleg nem is hallotta ezt a nevet. A BBK jellemzően más márkanéven forgalmazza az általa gyártott termékeket, így például Vivoként, ami pedig már minden bizonnyal a legtöbb olvasónknak ismerősen csenghet. A TCL a nyolcadik helyre rangsorolt be, ennek a vállalatnak a kezében is több név van, a legismertebb mind közül az Alcatel. A legnagyobb forgalomért a TCL esetében valószínűleg az Idol 3 felel, amelyet az érdeklődők 4,7 és 5,5 hüvelykes méretekben is megvásárolhatnak. A kilencedik az Oppo lett. Ez a kínai vállalat kevésbé jó vételnek számító okostelefonokkal dolgozik napjainkban, de minden terméke kiváló minőségű, még a legolcsóbb modellek között sem ritka az üveget és fémet ötvöző szerkezet. A tizedik pozícióba pedig a ZTE csúszott be, aki az évet talán még szebb helyen zárhatja, hiszen nemrég befutott egy nagyon korrekt Blade modell, és az Axon széria is sokak figyelmét keltette fel. A BBK 3,5, a TCL 3,3 az Oppo 3,2, a ZTE pedig 2,5 százalékos szeletre tett szert a mobilpiac hatalmas tortájából.
A 15 fős toplistán csak a tizenegyedik és tizenkettedik lett a Sony és a Microsoft, az előbbinek 2, az utóbbinak pedig 1,7 százalékos részesedés jutott a Digitimes Research piackutatásában. Mivel a Microsoft felel az eladott Windows Phone 8 és 8.1 rendszerű okostelefonok csaknem teljes egészéért is (több mint 95%-ról lehet beszélni), így egyben azt is ki lehet jelenteni, hogy ekkora volt a Windows Phone negyedéves forgalma. A Meizu (1,7%) egyike azoknak a feltörekvő gyártóknak, akik a mostani helyükről szinte biztosan előrébb tudnak még lépdelni, de azért neki sem lesz egyszerű feladata. A Meizu a Xiaomival rivalizál minden árszegmensben 2014 végétől kezdve, és egyáltalán nem sikertelenül, de a Xiaomitól nem egyszerű feladat vásárlókat elcsábítani. A Digitimes lajstromát a Coolpad és az ASUS zárja 1,5 és 1,4 százalékos részesedéssel.
A felmérés szerint 331,9 millió mobiltelefon talált gazdára a vizsgált időszak leforgása alatt, ami a Digitimes Research korábbi kimutatásaihoz mérten csak csekély előrelépést jelent. Éves szinten mindössze 7,7, negyedéves viszonylatban pedig 10,5 százalékos növekedésről lehet beszélni. A top 15-ben szereplő vállalatok felelnek az értékesített eszközök 81,4 százalékáért, de továbbra is az élmezőny az, ami rettentően komoly dominanciát mutat: a dobogós gyártók csaknem a felét adják a teljes piac forgalmának (47,5 %). A listában kilenc kínai, két amerikai és dél-koreai, valamint egy-egy japán és tajvani vállalat képviselteti magát.
A Digitimes még némi előrejelzéssel is szolgált az aktuális negyedévre vonatkozóan. Az elemzők számításai szerint közel 400 millió (396,8) okostelefon fogyhat az ünnepi szezon alatt, ami éves szinten 1,326 milliárdos forgalmat eredményezhet, ez pedig a tavalyi adatokhoz képest, összesítve 10,1 százalékkal lenne jobb. Mindez persze most még csak puszta információfoszlányokra alapul, pontos adatokkal már csak jövőre szolgálhat majd a Digitimes Research.