Az Nvidia még a tavalyi év végén mutatta be legújabb belépőszintű videokártyáit, amelyek között az GeForce MX550, a GeForce MX570 és a GeForce RTX 2050 Mobile foglalt helyet. Utóbbi egy igazi kakukktojás, ugyanis GeForce RTX 20-as sorozatú megoldásról van szó, ám az alapokat ezúttal nem Turing architektúra köré épülő GPU adja, hanem egy Ampere sorozatú, GA107 típusú megoldás, ami egyébként a GeForce MX570 fedélzetén is jelen van.
Mivel a belépőszintet célzó újdonság „RTX” sorozatú, így természetesen valós idejű Ray-Tracing funkció éppúgy rendelkezésre áll, mint DLSS támogatás, valamint Nvidia Reflex és Nvidia Broadcast támogatás is, sőt, még az Nvidia Optimus technológiájában rejlő lehetőségek is kiaknázhatóak.
Az új videokártya teljesítményével kapcsolatban eddig nem igazán szivárogtak ki adatok, ám a napokban az ITHome virtuális hasábjain megjelen néhány teszteredmény, amelyekben a GeForceGTX 1650-es és a GeForce MX450-es modellekkel mérik össze a friss jövevény teljesítményét.
A mérés a 3DMark Fire Strike tesztjében zajlott, ami nem mutat teljesen pontos képet azzal kapcsolatban, mire számíthatunk majd a különböző játékok alatt, de azt azért segít kideríteni, nagyjából hogyan alakulnak az erőviszonyok. A mérés alapján az újdonság több, mint kétszer gyorsabb a GeForce MX450-hez képest, ám a GeForce GTX 1650 ellenében már csak 23%-os előnyt tud felmutatni.
Készült egy másik teszt is, ami viszont már azt vizsgálja, mekkora gyorsulást hoz a videokártya videókódolás tekintetében az Intel Xe sorozatú, 96 EU-val szerelt iGPU-hoz képest a különböző videó felbontások esetében. A zöld sávok alapján jelentősen gyorsabban végez a rendszer a feladattal, ha a GeForce RTX 2050 Mobile beszáll a munkába: ahogy növekszik a felbontás, úgy növekszik a 96 EU-val szerelt Iris Xe és a GeForce RTX 2050 Mobile közötti teljesítménykülönbség is.
Az új videokártya ebben az esetben egy MechRevo Unbounded 16 Pro névre keresztelt noteszgépben kapott helyet, ami március elején kerülhet a boltok polcaira. A terméket a kínai MechRevo gyártja, főként a kínai piacra, így ez a termék elsősorban Kínában lesz elérhető.