Shop menü

ILYEN ŐSZINTESÉGET RITKÁN LÁTHATUNK JÁTÉKFEJLESZTŐTŐL

A független csapat pontosan elmondta, mire lehet számítani az Industria nevű, Half-Life által inspirált FPS-től.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Ilyen őszinteséget ritkán láthatunk játékfejlesztőtől

Az Industria néven készülő játék mostanában egyre többet kerül elő, ami nem is csoda, hiszen első ránézésre egy roppant hangulatos FPS-ről van szó, amit a készítők saját elmondása szerint a Half-Life inspirált. A grafikája elég szépen fejlődött az utóbbi időben, aminek következtében pedig egyre többen kezdték el AAA-kategóriás játékokhoz hasonlítani. Ez azonban a fejlesztő Bleakmill szerint nem helyes, és helyre kell tenni a várakozásokat.

A készítők őszintén elmondták, hogy ez az első projektjük együtt, és már hat éve dolgoznak rajta, de főleg a szabadidejükben.

Bizonyos pontokon ketten, de legfeljebb hatan tevékenykedtek rajta, ráadásul David Jungnickel, a kis stúdió társalapítója még csak 19 éves volt, amikor az egészbe belevágtak - azóta egyébként már 25. Éppen ezért igyekszik egyértelművé tenni, hogy még csak esélyük sincs arra, hogy bármilyen AAA-kategóriás játékkal versenyezzenek, és nem is akarnak, viszont egyértelműen közölte, mire lehet számítani az Industria kapcsán:

  • körülbelül 4 órás történet
  • csak single player
  • 20 dolláros ár.

És ennyi. Ahogy Jungnickel fogalmaz: "Az elmúlt években megértettük, hol van a helyünk a játékiparban, és hogy az AAA-kategória nem jelent automatikusan jót" - mondja, de hozzáteszi, hogy ezzel nem a csúcskategóriás játékokat akarja szapulni, hiszen alapvetően ők is olyan anyagokból merítettek, mint a Half-Life, a Portal és a BioShock. Jungnickel szerint biztos, hogy az ilyen játékokon dolgozó embereknek is nagyon sok jó ötletük van, kreatívak, azonban a nagy fejlesztők általában tőzsdei cégek, így nem vállalhatnak annyi kockázatot egy-egy termékkel, mint a függetlenek.

Jungnickel persze örül annak, hogy néhányan AAA-kategóriás játékhoz hasonlítják az Industriát, azonban igyekszik leszögezni, hogy a csapat nem tapasztalt fejlesztőkből áll, és hogy bárhogy igyekeznek is, sosem fognak tudni olyan minőséget és kifinomultságot, polírozottságot hozni, mint az "igazi profik". 

Ezek a megjegyzések egyébként nagyon pozitívan csapódtak le a közösségi médiában, még olyan fejlesztők is elismerősen nyilatkoztak az őszinte kommunikációról, mint a Blizzard vagy az Insomniac. Ráadásul sokan megjegyezik, hogy egyáltalán nem baj, hogy nem egy újabb 100 órás open world játékot készít valaki, hanem egy történet-orientált feszes FPS-t, amit ráadásul elérhető áron értékesít.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére