Shop menü

ILYEN LETT A NOTHING ELSŐ ÜZLETE

Carl Pei nem gondolt boltok nyitására, de a közösség igényt mutatott erre, és a szakember szerint ez mutatja azt, hogy tévednek azok, akik nem hisznek a Nothing sikerében.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Ilyen lett a Nothing első üzlete

Az eredeti terveknek megfelelően sikerült megnyitnia első üzletét a Nothingnak, aki eredetileg egyébként nem gondolkodott fizikai bolt létesítésén, de azt tapasztalták, hogy a közönség igényli ezt. A startup nem úgy tekint a boltjára, mint a legtöbb techcég, ami már az elhelyezkedéséből is érződik.

A Nothing úgy látta, hogy azért kell boltot nyitnia, mert a vásárlók igénylik azt, hogy legyen egy hely, ahol találkozhatnak a márka – hozzájuk hasonló – rajongóival.

Nem az értékesítések céljával nyitott a bolt, nem lesz nagy nyomás a dolgozókon; csak azt várja majd a cég, hogy itt mindenki szakszerű segítségnyújtásban részesüljön. Az emberek minden kérdésükre választ kaphatnak a boltban, és ezek alapján eldönthetik, hogy a Phone (1) vagy éppen a vezeték nélküli fülhallgatók megfelelnek-e az igényüknek.  

Galéria megnyitása

Transzparencia jellemzi a Nothing boltját is, ahogy a vállalat termékeit is. Nagyon sok plexi elem került az üzletbe, ami pedig nem átlátszó, az szinte kivétel nélkül fehérre lett festve. A falakon a vállalat éles kontrasztú és különleges grafikájú alkotásai köszönnek vissza. Néhány ponton pedig élénk színeket is ki lehet szúrni, amik megtörik az egysíkú környezetet.

Galéria megnyitása

Annak ellenére, hogy nem akart boltot a cég, egy nagyon átgondolt és a márkához tökéletesen passzoló helyet sikerült összehoznia, ahol az érdeklődők rögtön rá tudnak majd hangolódni a Nothing által sugárzott stílusra. Divatmárkák boltjai körül van a Nothing üzlete, és kétszintes, a teljes területe pedig csak 73 négyzetméter, szóval nem tart majd sokáig bejárni.

Bár hangsúlyozta az alapító, Carl Pei, hogy nem akartak az offline értékesítésbe belemenni, azért elmondta, hogy ezt így is fontos eredményként könyvelik el.

Véleménye szerint ez egy jel azoknak a vállalatoknak, akik lenézték a Nothingot, és nem hittek abban, hogy képes lesz talpon maradni. Elárulta például azt is a szakember, hogy a Foxconn elutasította a termékeinek gyártását arra hivatkozva, hogy korábban számos sikertelen startuppal futottak már köröket, és pénzt veszítettek az ilyen kapcsolatokon.

Galéria megnyitása

A Foxconn nem kommentálta a dolgot, de minden bizonnyal valóban így történhetett, és ezt egy fricskának szánta Carl Pei. Persze azért azt be kell látni, hogy hiába tudott 500 ezer okostelefont leszállítani mostanra a vállalat, azért még egyáltalán nem lehet egy lapon említeni olyan vállalatokkal, akikkel bérgyártóként együtműködik a Foxconn. Nem kell az Apple-t példaként hozni, elég az Pixeleket is a Google gondozásában.

Egyébként Pei egyelőre talán túlzottan is optimistának tűnik. Egyelőre azért egészen biztos, hogy nem termel annyi pénzt a márka, hogy képes legyen önmagát fenntartani, és mint azt jól tudjuk, bőven kapott tőkét befektetőktől. Egyelőre még abból képes lehet fennmaradni, de fontos lenne, hogy újabb termékeken dolgozzon. Ennek kapcsán viszont arról beszélt korábban, hogy nem fog egyhamar további okostelefon bevetésre kerülni. Kisebb termékekből is lehetne pénzt csinálni, de ezen a fronton sincs nagy mozgolódás, a két fülhallgatóból nagy nyereséget nem fog felhajtani.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére