A Toyota és a JBL már hosszú ideje együtt dolgozik, sok olyan modell van a piacon, amibe lehet JBL márkajelzéssel ellátott hangrendszert kérni. A JBL-nek külön honlapja van, ahol lehet arról tájékozódni, hogy milyen a lehető legjobb JBL hangrendszer a különböző Toyota modellekben, és bizony akadnak 1200 wattos konfigurációk több mint 10 hangszóróval.
Az Egyesült Államokban frissen bejelentett új Toyota Tacoma azonban így is tud újat mutatni zenei fronton. A járműbe ugyanis gyárilag került egy Bluetooth hangszóró, amit ki lehet venni, és magával vihet a felhasználó szükség esetén. Ennek köszönhetően az autó hátra hagyását követően is jó hangzásban részesülhet a tulajdonos. JBL Flex névre hallgat az egység, ami tényleg flexibilisen lesz kihasználható.
A JBL és a Toyota tervezői úgy találták ki a Flexet, hogy a műszerfal tetején alakítottak ki számára egy üreget, amibe bele lehet tenni olyankor, mikor éppen utazik valahova az ember. És amilyen egyszerűen be lehet majd tenni a helyére az eszközt, olyan könnyedén lesz kivehető is a helyéről; van mellette egy gomb, amit be kell nyomni, és fel fog emelkedni. Dokkolós töltést is beépítettek a tervezők a hangszóró számára, szóval menet közben folyamatosan tölteni fog a helyén, így minden helyzetben önállóan is bevetésre kész állapotban lesz.
Egy teljes feltöltéssel 6 órán keresztül lehet majd folyamatosan használatban a hangszóró. Ez nem túl hosszú idő, de azért sok helyzetben megfelelő megoldásnak bizonyulna, ha a mobiltelefontól valamelyest jobb hangzásra van szükség rövidebb időszakokra. Sajnos arról nem szólt a fáma, hogy milyen teljesítménnyel szolgál a termék, amin a JBL és a Toyota márkajelzése is helyet kapott. Egyébként mivel a hangrendszert menet közben is ki tudja egészíteni, így bízunk abban, hogy jó minőséget fog biztosítani.
A Toyota Tacoma fixen beépített hangrendszere egyébként 10 darab JBL hangszóróból épül fel, a JBL Flex már a tizenegyedik tagja a hangszórók sorának. Szóval minden kétséget kizáróan eléggé jó zenei élményből részesülhetnek az utasok menet közben.
Az autók és a hordozható hangszórók egymás felé közeledése persze nem itt indul. Nagyon érdekes például az a koncepció, amit a Citroen mutatott be; az Oli nevű tanulmányautó szinte minden szaklap hasábjain megfordult. Ez a jármű lényegében felsorolhatatlan mennyiségű egyedi megoldást használ, és az is a különlegességei közé tartozik, hogy nincs saját hangrendszere. Bluetooth hangszóróknak vannak kialakított helyei, és így lehet megoldani a zenét a járműben az utazások során. És a Riviannál is van az extralistán Bluetooth hangszóró, amiben még éjszakai fény is akad.
Nem lenne meglepő, ha a jövőben más Toyotákban is megjelenne egy ilyen „árukapcsolás”, és több gyártó is elindulna ebbe az irányba, hordozható hangszórót pakolna a személygépjárművébe. Ez az irány idomul is ahhoz a jövőképhez, amerre a gyártók eleve haladnak. Az autókkal ma már életstílust, és minél több modern kütyüt próbálnak eladni a vásárlók számára. A fiatalokat figyelmét pedig könnyen fel lehet kelteni egy beépített Bluetooth hangszóróval.