Javában zajlanak a meghallgatások az Epic vs. Apple gigaperben, ahol több más fél is megjelenik valamilyen formában, de legalábbis a bemutatott bizonyítékokból rengeteg érdekes információ derül ki más vállalatok gyakorlataival kapcsolatban. Tim Sweeney például bedobta, hogy a Sony bizonyos esetekben extra díjat számol fel a kiadónak / fejlesztőnek a keresztplatformos multiplayerért.
Mint emlékezetes, a nagy konzolgyártók közül a Sony engedélyezte utolsóként a keresztplatformos multiplayert, konkrétan 2018 szeptemberében, amikor már minden oldalról hatalmas volt a nyomás a vállalaton. A PlayStation stúdióinak akkori vezetője, Shawn Layden ezt az egészet egy technológiai kérdésként próbálta elkenni, miszerint a Sonynak oda kell figyelnie, hogy a felhasználói és előfizetői milyen "felhasználói élményt kapnak".
Most a meghallgatás során Sweeney bemutatta, hogy habár a Sony engedélyezi a keresztplatformos multiplayert, azonban jellemzően kompenzációt kér a kiesett bevételekért.
A nyilvánosságra hozott dokumentumokból kiderül, hogy a Sony akkor kér pénzt a fejlesztőktől, ha az adott felhasználó elsősorban PlayStation-platformon játszik, azonban a játék keresztplatformos mivolta miatt mondjuk iPhone-on bonyolítja le a vásárlásokat, ami után így a Sony elesik a maga részesedésétől a forgalom után.
A Sony a bevétel és a PlayStationön eltöltött játékidő arányában számolja ki a dolgot, és ha ez kevesebb mint 85%, akkor a játék készítőjének fizetni kell. Tehát konkrét példával élve:
- Ha egy hónapban a játék keresztplatformos bevétele 1 millió dollár, és ebből a PSN-en keletkezett bevétel 900 ezer dollár (a bevétel 90%-a), és emellé a játékos a játékidejének 95%-át PS4-en töltötte el, akkor: 90/95=0,94 a számítás, ami nagyobb 85%-nál, tehát nem kell fizetni extrát a Sonynak.
- Ha egy hónapban a játék keresztplatformos bevétele 1 millió dollár, de ebből a PSN-en keletkezett bevétel csak 600 ezer dollár (a bevétel 60%-a), ami mellé maradt a 95%-os játékidő PS4-en, akkor 60/95=0,63 a számítás, ami kevesebb 85%-nál, így tehát fizetni kell a Sonynak 52 500 dollárt.
Mindez azonban csak akkor lép életbe, ha az adott játék összbevétele egy 12 hónapos időintervallumban átlépi az 500 ezer dollárt, így tehát a kisebb játékok megúszhatják a dolgot.
De talán még ennél is érdekesebb az a kikerült e-mail váltás, amiben az Epic üzletfejlesztési alelnöke, Joe Kreiner próbálja meggyőzni Gio Corsit, a Sony fejlesztői kapcsolatokért felelős vezetőjét a keresztplatformos multiplayer szükségességéről a Fortnite kapcsán.
Az egyik bemutatott levelet rögtön úgy kezdi, hogy habár az Epic és a PlayStation jó kapcsolatban vannak, és szeretnék ezt a dolgot mindkét fél számára jól kihozni, azért mégsem kéne ezen ennyit agyalnia a Sonynak. "Nem tudok elképzelni olyan helyzetet, hogy az Epic ne kapja meg, amit akarunk. Ez a lehetőség elúszott akkor, amikor a Fortnite lett a PlayStation legnépszerűbb játéka" - írja Kreiner.
Az is látszik, hogy az Epic tényleg nagyon sok mindent ajánlott fel a Sonynak. A keresztplatformos multiplayert úgy jelentették volna be, hogy a Sony arathassa le a babérokat, az Epic a Sony E3-as bemutatóján jelent volna meg, és extra tartalmakat adtak volna a PlayStation Plus-előfizetőknek. De a 7. pontban azt is írja Kreiner, hogy a Sony céges szintű licence az Unreal Engine 4-re hamarosan lejár, és az Epic ezt hajlandó lenne változatlan feltételek mellett meghosszabbítani, ezek a feltételek pedig a legjobbak között vannak, amiket valaha is ajánlottak az Unreal Engine 4 licencek kapcsán.
A válaszlevélből azonban kiderül, hogy a Sonyt akkor még nem igazán sikerült meggyőzni. és Corsi azt írja, hogy a keresztplatformos multiplayer nem egy magától értetődő dolog, bármilyen népszerű játékról is legyen szó. Hozzáteszi: "Bizonyára tudjátok, hogy számos cég kísérletezik ezzel, de eddig még senki nem tudta elmagyarázni, hogyan fogja a konzolok közötti multiplayer segíteni a PlayStation üzletét. Kérlek áruld el, ha az Epicnek lettek erre ötletei a legutolsó beszélgetésünk óta".