Az Epic MegaGrants még pár évvel ezelőtt indult útjára azzal a céllal, hogy az Epic Games egy adományalapot hozzon létre, amiből támogatni lehet az induló vagy haladó státuszban lévő játékfejlesztőket, alkotókat, médiamunkásokat, tanulókat és oktatókat.
Ez a 100 millió dolláros vissza nem térítendő alap számtalan projektnek segített már életre kelni, amik közül már több megvalósult és kereskedelmi forgalomba került játék lett. Az alap érdekessége, hogy nincsenek igazán jelentős megkötések, nem muszáj az Unreal Engine használata és az Epic sem feltétlenül kap kiadói szerepet, összességében tehát egy páratlan lehetőség támogatáshoz jutni.
Nem véletlen, hogy egy fejlesztőcsapatnak nagy örömhír, ha hozzájut az Epic MegaGrants alap egy részéhez, így a No More Light fejlesztésének a feje, PaRa is örömmel osztotta meg a hírt a Facebookon. Az Epic támogató figyelmét elnyerni viszont nem is olyan könnyű, PaRa egy videóban mesél nekünk arról, hogyan lehetséges mégis elérni a célt.
Első körben PaRa tanácsa az, hogy a beküldött játék összefoglalója legyen rövid, de átfogó. Aki a projektre ránéz az értékeléskor, annak legyen egy olyan érzése, hogy „játszottam már ilyen játékkal, de ilyennel még nem”, vagyis legyenek benne ismerős és jó játékelemek, de valamiben térjen el a többitől.
PaRát többször is figyelmeztették, hogy ne küldje be sokadjára az ötletét, mert úgyis ignorálják, de ő nem hallgatott ezekre az intelmekre, így többszöri elutasítás és újra próbálkozás után mégis megkapta a támogatást. Azt javasolja, hogy ne hallgassunk ilyen szempontból senkire se, ő is a saját feje után megy, nyugodtan küldjük be többször is az anyagot, ha lehet, akkor viszont látszódjon a próbálkozások között, hogy történt előrehaladás a projektben. Ehhez mindig mellékelték a legújabb buildeket, vagyis a játék aktuális változatát.
A támogatás megszerzésével a Para 51 Games végre megveheti azokat az asseteket az Epic Games Store-ból, amikre eddig csak áhítoztak, de nem volt rá pénz, így új lendületet vehet a fejlesztés.
A megkapott összeg az igényelt pénz 40%-a lett, de PaRa nem számszerűsítette, hogy ez mégis mennyit jelent, csak azt, hogy hatalmas segítség. „A No More Light egy a pusztulás szélén álló, horrorisztikus Amerikába kalauzol el, ahol könyörtelen idegenekkel, és a terraformálás képződményeivel kell folyamatosan küzdened. Ments meg minél több túlélőt és mentsd meg a Földet a pusztulástól!” - írja a Para 51 Games gondozásában készült Steam leírás.
A játék először korai hozzáférés státuszban lesz elérhető, és ha minden jól megy, még idén megismerhetjük a hitevesztett kultista történetét.
PaRa YouTube csatornáján az érdeklődők különböző oktatóanyagokat is találhatnak, amik a No More Light fejlesztése közben váltak aktuálissá, így, ha kedvet érzel te is belevágni a játékfejlesztésbe, itt érdekes anyagokat találhatsz, illetve a támogatásokkal kapcsolatos kérdésekre is szívesen válaszol.