A FROM Software korábbi játékaihoz, a Demon's Soulshoz és a Dark Soulshoz hasonlóan a Bloodborne-ban sem simán csak egy "multiplayer" menüből érjük el a többjátékos mókát, mint ahogy a kooperatív mód sem az egész játékra szól, hiszen az tulajdonképpen az egész játék lényegét semmisítené meg. De akkor hogyan működik a többjátékos mód a Bloodborne-ban?
Kooperatív - együtt könnyebb
Nos, ami a kooperatív módot illeti, a cél ezúttal is az, hogy egy-egy nehezebb főnököt segítsenek legyőzni valakinek a társai. Egy hoszthoz legfeljebb két vendég csatlakozhat, így tehát hárman eshetünk neki a kihívás teljesítésének. A dolog úgy megy, hogy a hosztnak használnia kell a Beckoning Bell nevű tárgyat, a vendégeknek pedig a Small Resonant Bellt. Innentől kezdve a rendszer automatikusan rak mellénk társakat, de megadhatunk egy kódot is, ha kifejezetten azt szeretnénk, hogy a barátaik tudjanak csatlakozni hozzánk.
Ha a játékosok sikeresen legyőzték a területen található főnököt, akkor minden rendben van, a vendégek pedig visszakerülnek a saját világukba, egy kis bónusz jutalommal. Ha azonban a hoszt vagy a vendégek meghalnak, akkor bónusz nélkül dobja őket vissza a játék, de manuálisan is kiszállhatnak a dologból, ha használják a Silencing Bank nevű tárgyat.
Kompetitív - mert jó hátbaszúrni a másikat
De mi van akkor, ha nem barátságos szándékkal akarunk csatlakozni valakihez, hanem azért, hogy jól ellássuk a baját. Ebben az esetben invázióról beszélünk, és ilyenkor már a vendégek, vagyis a másik játékos megszállására készülő harcosok kezdeményezhetik a folyamatot a Sinister Resonant Bell használatával. A megszállás akkor lesz sikeres, ha a hoszt éppen kooperatív játékot kezdeményezett, vagy éppen ő is használja a Sinister Resonant Bellt.
Ha a vendég megöli a hosztot, akkor bónusz jutalommal tér vissza a saját játékába. Ha a vendég meghal, vagy a hoszt eljut egy bosshoz, esetleg a vendég használja a Silencing Blankot, akkor jutalom nélkül kerül vissza a saját világába.
Egyéb aszinkron többjátékos lehetőségek
A Souls-játékok remek aszinkron multiplayer lehetőségei itt is visszatérnek. A játékosok jegyzeteket hagyhatnak egymásnak a földön, amiket lehet értékelni az alapján, hogy hasznosak vagy félrevezetőek voltak. Ezzel a magányos és sötét világ talán mégsem fog teljesen magányosnak tűnni.
A játékosok halála után megjelenő sírkövek megjelennek a többiek játékában, ezeket megérintve pedig a Souls-játékokhoz hasonló visszajátszást láthatunk arról, hogy az adott játékos miként halálozott el.
De ezen kívül a még élő játékosok szellemei is feltűnhetnek, ha éppen ugyanott, ugyanazon a helyen tartózkodnak mint mi. Ilyenkor láthatjuk, hogy mit csinálnak, és így ötleteket meríthetünk a továbbjutáshoz.