A hardver hackerek előszeretettel módosítják a különböző rendszereket annak érdekében, hogy olyasmi is futhasson rajtuk, amiről sokan nem is gondolnák, hogy egyébként működhet az adott termékkel. Az efféle módosításoknak sokszor nincs túl sok értelmük, ha realista szemmel nézzük őket, ám itt nem is ez a lényeg, hanem a sikerélmény, a tapasztalatszerzés, illetve a mosoly, amit mások arcára csalnak egy-egy sikeres projekttel. A német hardver hacker, KittenLabs is szereti feszegetni a hardverek határait, remek példa erre legutóbbi projektje, amelynek keretén belül egy 2013-as TP-Link routert módosított úgy, hogy azon fusson a GTA: Vice City. A projekt rengeteg buktatót rejtett, de ahogy az a lenti videón is látszik, végül sikerült teljesíteni a célt.
A szóban forgó router meglehetősen népszerű volt anno, hiszen kedvező áron kínált jó teljesítményt és elég stabil is volt. Alapját egy NXP/Freescale QorIQ P1014-es típusú processzor adta, ami képes volt kezelni a hálózati forgalmat és az extra funkciókat, de azt akkoriban csak kevesen gondolhatták, hogy a routeren később akár a GTA: Vice City is futhat. Alapok terén egy PowerPC e500v2-es megoldással van dolgunk, ami 32-bites, és a jelek szerint elég számítási teljesítményt nyújt egy játék futtatásához is.
Ez szép és jó, de hogyan csatlakozzon videokártya a rendszerhez? A modder a SoC egységből érkező PCIe sávokat, amelyek az Atheros vezérlő(k)höz tartanak, elvágta, majd átirányította őket egy speciális M.2-es adapterkártyához, így a PCI Express slot elérhetővé vált, igaz, ehhez még kellett némi kábel és egy másik adapterkártya is. Első körben egy Radeon RX 570-es modellel próbálkoztak, ám azt nem sikerült munkára fogni, a driverek nem biztosították a megfelelő kompatibilitást, így végül egy Radeon HD7470-es videokártyát kellett bevetni.
A szoftveres rész szintén izgalmas, ugyanis a routerre első körben egy OpenWRT szoftver került, ami érthető módon nem felelt meg a játékfuttatás követelményeinek, így végül a Debian Linux egyik változatát telepítette főhősünk, természetesen a szükséges kernel modulokkal. Következhetett a játék, amiből egy visszafejtett kódú változatot kellett használni, majd azt le kellett fordítani az adott platformra. Ilyen projektek rendelkezésre állnak (revC), hiszen mások is foglalkoznak moddinggal, ám az eredeti játékhoz képest itt azért vannak limitációk, például az NPC-k megjelenésekor problémák jelentkezhetnek. Emiatt a projekt néhány hónapra meg is állt, ám a Wii U portolását végző programozó végül segítő jobbot nyújtott, így újra lendületbe jött a projekt, igaz, grafikai hibák még ekkor is jelentkeztek.
Ezekre végül a Mesa 3D frissítése hozott megoldást, igaz, ez sem ment egyszerűen, számos függőséget is frissíteni és kezelni kellett, ám a folyamat végén immár normálisan működni kezdett a renderelés, ráadásul gyorsítással karöltve. A projekt ennek köszönhetően sikerrel zárult, ahogy az a lenti videón is látszik.
Az alany egyébként egy TP-Link TL-WDR4900-as router volt, ami a jelek szerint igencsak komoly potenciált rejt, ha hozzáértő és kitartó modder kezekbe kerül. A projekt teljes és részletes leírását itt olvashatják az érdeklődők.