Shop menü

ÍGÉRETESNEK TŰNIK, DE LEHET, HOGY EL SEM KÉSZÜL AZ ÚJ RESIDENT EVIL

A Project Resistance nagy újdonság lehet a sorozat életében, de vajon lesz közönsége?
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Ígéretesnek tűnik, de lehet, hogy el sem készül az új Resident Evil

Úgy tűnik, a Capcom mostanában mintha megtalálta volna önmagát. A Monster Hunter World nagyon jól sikerült és hatalmas sikert aratott, a Resident Evil sorozat pedig a hetedik résszel, majd a második rész szuper remake-jével bizonyított. Úgyhogy arra számítanánk, hogy a Project Resistance néven készülő új anyag sem lehet rossz, és nyilvá a Capcom is valami jót szeretne letenni az asztalra, de ha nem lesz meg a szükséges minőség, lehet el sem készül.

Galéria megnyitása
A Capcom nyíltan beszélt arról, hogy a Project Resistance jelenleg az RE Engine alá készített prototípus. Nem véletlenül szerepel a nevében az, hogy projekt, ugyanis a kiadó teljesen nyíltan vállalja, hogy még az is előfordulhat, hogy végül nem fog megjelenni. Jelenleg még csak újságírók szűk köre próbálhatta ki a játékot, azonban október 4-től 7-ig tartanak majd egy zárt bétatesztet PS4-en és Xbox One-on, és ezt követően fogják eldönteni, hogy beérkező vélemények és az érdeklődés alapján, hogy megéri-e ezt az egészet eltolni a megjelenésig.

Az újító szándék mindenesetre egyértelmű: "Ha csak a régi dolgokat vesszük elő újra és újra, akkor kihalunk. Muszáj újdonságokkal előállnunk" - mondta el Matt Walker, a játék producere.

De milyen játék is a Project Resistance. Nos, az alapkoncepció nem ismeretlen a multiplayer játékok fogalmában: alapvetően egy 4v1-es anyagról van szó, ahol négy ember próbál kijutni az Umbrella egyik titkos épületéből, míg egy ember megpróbálja ebben megakadályozni őket.

A túlélők oldalán négy különböző karakterre kell számítanunk, melyek mind-mind saját, egyéni képességekkel rendelkeznek:

  • January van Sant egy hacker, aki például kamerákat tud feltörni, vagy EMP-szerű szuperképességet bevetni.
  • Valerie Harmon tölti be a healer szerepét.
  • Samuel Jordan egy volt bokszoló, aki nem riad vissza a közelharctól sem.
  • Tyron Henry pedig egy tankszerű karakter.

Velük szemben áll a gonosz ellenség, aki egy térképen látja át az egész pályát, a biztonsági kamerákon keresztül láthatja, hogy mi történik, és mindenféle eszközzel hátráltatnia kell a túlélőket. Ezeket egyfajta kártyarendszerrel hívhatjuk le, mindegyiknek más az erőforrás igénye, és lehetőségünk lesz csapdákat elhelyezni, zombikat és szörnyeket spawnolni, ajtókat, falakat megerősíteni, vagy akár lekapcsolni a lámpákat. De akár egy olyan erős (és drága) szörnyet is lehívhatunk, ami felett egy rövid időre mi magunk is átvehetjük az irányítást.

Galéria megnyitása
"Ez bizonyos szinten olyan, mint egy Resident Evil Maker. A játékosok rengeteg dologról dönthetnek, és egy kicsit beléphetnek a Capcom dizájnereinek cipőjébe, valós időben" - mondja Walker.

Egy mérkőzést egyébként három körre osztottak fel a készítők, és mindegyik időzítővel megy. A túlélők több időt kapnak menet közben, ha megtalálnak bizonyos tárgyakat (például biztonsági kártyákat), melyeket a főgonosz helyez el a pályán. Utóbbi célja, hogy hamis biztonságba ringassa az ellenfeleit, miközben azok piti feladványokat oldanak meg, és gondosan elhelyezzen halálos csapdákat a pálya kulcsfontosságú pontjain.

A formula tehát nem új, és a játék még tényleg a prototípus fázisban leledzek, így érdekes lesz, mit mondanak majd rá a felhasználók az októberi bétát követően.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére