Úgy tűnik, a Capcom mostanában mintha megtalálta volna önmagát. A Monster Hunter World nagyon jól sikerült és hatalmas sikert aratott, a Resident Evil sorozat pedig a hetedik résszel, majd a második rész szuper remake-jével bizonyított. Úgyhogy arra számítanánk, hogy a Project Resistance néven készülő új anyag sem lehet rossz, és nyilvá a Capcom is valami jót szeretne letenni az asztalra, de ha nem lesz meg a szükséges minőség, lehet el sem készül.
A Capcom nyíltan beszélt arról, hogy a Project Resistance jelenleg az RE Engine alá készített prototípus. Nem véletlenül szerepel a nevében az, hogy projekt, ugyanis a kiadó teljesen nyíltan vállalja, hogy még az is előfordulhat, hogy végül nem fog megjelenni. Jelenleg még csak újságírók szűk köre próbálhatta ki a játékot, azonban október 4-től 7-ig tartanak majd egy zárt bétatesztet PS4-en és Xbox One-on, és ezt követően fogják eldönteni, hogy beérkező vélemények és az érdeklődés alapján, hogy megéri-e ezt az egészet eltolni a megjelenésig.Az újító szándék mindenesetre egyértelmű: "Ha csak a régi dolgokat vesszük elő újra és újra, akkor kihalunk. Muszáj újdonságokkal előállnunk" - mondta el Matt Walker, a játék producere.
De milyen játék is a Project Resistance. Nos, az alapkoncepció nem ismeretlen a multiplayer játékok fogalmában: alapvetően egy 4v1-es anyagról van szó, ahol négy ember próbál kijutni az Umbrella egyik titkos épületéből, míg egy ember megpróbálja ebben megakadályozni őket.
A túlélők oldalán négy különböző karakterre kell számítanunk, melyek mind-mind saját, egyéni képességekkel rendelkeznek:
- January van Sant egy hacker, aki például kamerákat tud feltörni, vagy EMP-szerű szuperképességet bevetni.
- Valerie Harmon tölti be a healer szerepét.
- Samuel Jordan egy volt bokszoló, aki nem riad vissza a közelharctól sem.
- Tyron Henry pedig egy tankszerű karakter.
Velük szemben áll a gonosz ellenség, aki egy térképen látja át az egész pályát, a biztonsági kamerákon keresztül láthatja, hogy mi történik, és mindenféle eszközzel hátráltatnia kell a túlélőket. Ezeket egyfajta kártyarendszerrel hívhatjuk le, mindegyiknek más az erőforrás igénye, és lehetőségünk lesz csapdákat elhelyezni, zombikat és szörnyeket spawnolni, ajtókat, falakat megerősíteni, vagy akár lekapcsolni a lámpákat. De akár egy olyan erős (és drága) szörnyet is lehívhatunk, ami felett egy rövid időre mi magunk is átvehetjük az irányítást.
"Ez bizonyos szinten olyan, mint egy Resident Evil Maker. A játékosok rengeteg dologról dönthetnek, és egy kicsit beléphetnek a Capcom dizájnereinek cipőjébe, valós időben" - mondja Walker.Egy mérkőzést egyébként három körre osztottak fel a készítők, és mindegyik időzítővel megy. A túlélők több időt kapnak menet közben, ha megtalálnak bizonyos tárgyakat (például biztonsági kártyákat), melyeket a főgonosz helyez el a pályán. Utóbbi célja, hogy hamis biztonságba ringassa az ellenfeleit, miközben azok piti feladványokat oldanak meg, és gondosan elhelyezzen halálos csapdákat a pálya kulcsfontosságú pontjain.
A formula tehát nem új, és a játék még tényleg a prototípus fázisban leledzek, így érdekes lesz, mit mondanak majd rá a felhasználók az októberi bétát követően.