Shop menü

IDC: HOSSZÚ IDŐ UTÁN ELŐSZÖR NÖVEKEDETT A TÁBLAGÉPEK PIACA

Csaknem 20 negyedévnyi csökkenést követően most pozitív eredménnyel zártak a tabletek.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
IDC: Hosszú idő után először növekedett a táblagépek piaca

Az IDC táblagépekkel foglalkozó piaci elemzése rámutatott arra, hogy a táblagépek szegmense szép lassan talán túl van a folyamatos lejtmeneten. Elérhette a mélypontot a piac, és innen talán már felfelé vezet majd az út. Ahogy azt látni fogjuk, ez a mostani eredmény lényegében kettő gyártónak köszönhető.

Tavaly ilyenkor mindössze 36,9 millió eladott táblagépről számolhattunk be, ezúttal viszont már 37,6 milliós forgalmat tudhat maga mögött ez a szegmens. A növekedés ugyan minimális, szinte elhanyagolható, de valójában óriási jelentőséggel bír ez. Több év telt el úgy, hogy egyetlen negyedévben sem billent pozitív irányba a mérleg nyelve a tabletpiacon, most viszont 1,9%-kal több eszköz talált gazdára, mint egy évvel ezelőtt. A toplistás gyártók közül kettő vállalat szerepelt igazán jól, az egyik az Apple, a másik pedig az Amazon.

A piacvezető szerepet az Apple húzta be, lényegében senkitől nem zavartatva. A cupertinóiak 21,8 százalékos növekedést követően 2,1 millió iPaddel adtak el többet, mint 2018 azonos időszakában (9,7 millió). Az Apple táblagépei iránt az utóbbi időben folyamatosan növekedett az érdeklődés, szóval borítékolható volt, hogy most sem lesz ez másként.

De a vártnál is jobban szerepeltek a készülékek, ami annak köszönhető, hogy még friss modell is a pályára lépett. A vállalat már 31,4%-os piaci részesedést tudhat magáénak, és az is segíthetett a cégnek, hogy már külön iOS variánst kínál a gépein az iPadOS személyében.

Az Amazon számára nagyon bejött az olcsó táblagépek terjesztése. A Fire modellek között már akadnak olyanok, amik teljesen jól használhatóak minden szempontból, kellemes felhasználói élményt tudnak nyújtani, és sokoldalúan használhatóak, miközben nagyon alacsony áron szerezhetőek be.

Ez a kombináció meghozta a hatását, és a harmadik negyedév során 5,5 millió masinát tudott értékesíteni a tartalomszolgáltató, miközben egy évvel ezelőtt még a Samsung mögött futott be 4,4 milliós darabszámmal. Így a második helyen már 14,5 százalékos a piaci részesedése a vállalatnak. Az Amazon különösen sokat köszönhet a Prime Day Sale akciónak, aminek a keretében rövid idő alatt fogyott nagyon sok Fire modell akciós áron.

A Samsungnak a dobogó harmadik foka jutott, miután 13,6%-os mínusszal zárta a júliustól szeptemberig tartó időszakot. A dél-koreai alakulat egykor még az Apple-t szorongatta, most viszont már az Amazon is lekörözte 900 ezer eszközzel, mivel a Samsung neve mellett csak 4,6 millió eladott Galaxy táblagép szerepel.

Pedig új masinákat is letett az asztalra a Samsung, de a jelek szerint ez nem volt elég ahhoz, hogy fellendítse a kínálatot. A Galaxy Tab A sorozat állítólag még most is jól fut, de a Galaxy Tab S-ről már nem mondható el ugyanez, aki annyi pénz szán táblagépre, az a jelek szerint inkább az Apple termékeit választja.

A Huawei most mutatta be a MatePad Prót, de ennek a gépnek legfeljebb a negyedik negyedéves számokra lehet pozitív hatása. A vállalat forgalma 100 ezer készülékkel csökkent, tavaly még 3,7 millió tabletet tudott ugyanebben a negyedében értékesíteni, most viszont már csak 3,6 milliót.

Tavaly még 10% feletti piaci részesedéssel rendelkezett ebben a szegmensben, de ez most bebukott 9,5%-ra. A kínaiak számára minden bizonnyal az amerikai nyomásgyakorlás is fájhatott, és a termékkínálata sem túlzottan acélos.

A Top 5 utolsó helyét a Lenovo tudta megszerezni tisztes távolságban lemaradva a Huawei mögött. A másik kínai vállalat már csak 2,5 millió tabletet tudott eladni, viszont ennek abszolút örülhet, mert tavaly ilyenkor még csak 2,3 milliós forgalom szerepelt a neve mellett. A Lenovo 7,6%-kal tudta fentebb tornászni a forgalmát, így azon kevés gyártók közé tartozik, aki növekedést volt képes produkálni a továbbra is nehéz körülmények között. Az IDC elmondta, hogy a Lenovo ahol csak jelen van, korrekt szereplést mutat be, Japántól Európáig viszonylag keresettek a termékei, és nem lenne meglepő, ha a jövőben is tudná gyarapítani a forgalmát.

Az egyéb kategóriába sorolt gyártók, tehát azok, akik kimaradtak az első ötösből, mindössze 9,6 milliós forgalmat hoztak össze. Ezzel 25,5 százalékra csökkent a piaci részesedésük, ami azt jelenti, hogy lényegében a komplett tabletpiac háromnegyede van öt gyártó kezében. Plusz az Apple magában sokkal több iPadet adott el, mint amennyi táblagépet a kisebb gyártók összesen. Elképesztő aránytalanságok vannak, és a jelek szerint a helyzet csak még tovább fog romolni a továbbiakban.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére