Az okosórák és a különböző fitneszes megoldások iránti kereslet még felfelé ível, és ahogy azt a legfrissebb számok mutatják, főleg a nagyobb gyártók örülhetnek ennek. A toplistán jegyzett cégek közül szinte mindegyik növekedni tudott, csak egyetlen kivétel volt ez alól.
Az júliustól szeptemberig tartó negyedév során az IDC adatai szerint 32 millió viselhető kiegészítő talált gazdára. Ez az eredmény 5,7 millióval jobb, mint az egy évvel korábban jegyzett forgalom, vagyis lassan több ilyen termék fogy, mint tablet, bár túl sok párhuzamot nem lehet vonni a két terület között, azon túl, hogy az IDC mind a kettőt figyelemmel kíséri. A mostani számok nemcsak éves, hanem negyedéves szinten is nagyon szépen mutatnak, hiszen a második negyedévben még csak 27,9 millió okosóra és fitneszes eszköz fogyott világszerte.
Az ünnepi szezonban minden bizonnyal tovább emelkednek majd az eladásai a vállalatoknak, és éppen ezért nem lenne meglepő, ha új rekord születne – jelenleg 37,9 millió eladott eszköz a csúcs 2017 utolsó negyedévéből.
Az előző negyedévben a Xiaomi a második helyen szerepelt, most viszont újra az élre állt. A vállalat ráadásul rendkívül masszív eredményt produkálva végzett a dobogó legfelső fokán, messze maga mögött hagyva az Apple-t. A kínai alakulat 6,9 millió masinát tudott eladni a vizsgált időszakban, ami egészen meghökkentő, 90,9 százalékos növekedést követően jött össze. Egy éve még csak 3,6 millió szerkezet szerepelt a cég neve mellett az IDC összeállításában, és akkor holtversenyben volt a Fitbittel, aki alaposan lemaradt. A Xiaomi aranytojást tojó tyúkja a Mi Band 3, elsősorban ez felel a szignifikáns gyarapodásért. A vállalat egyébként főleg a hazájában bonyolított kiemelkedően nagy forgalmat, az olyan területeken egy kicsit visszafogottabb volt az érdeklődés, mint például Indiában és Európában. Az Amazfit révén egyébként nagyon jó okosórái is vannak a Xiaominak, és ezek is közkedveltek, de nem hoznak olyan forgalmat, mint a sokak igényét bőven kielégítő, fillérekért megvásárolható Mi Bandek.
Az Apple a második helyen zárt ezúttal, és bár az előző negyedévhez képest 500 ezer okosórával csökkent a forgalma, de még így is 4,2 millió Apple Watch modellt tudott eladni, ami mindenképpen figyelemre méltó azt tekintve, hogy ezeknek milyen magas az ára. Ráadásul még ez a „szerény” eredmény is 54 százalékkal magasabb darabszámot jelent, mint az egy évvel korábban mért, szóval szomorkodni egyáltalán nincs oka a cégnek. Ebben az esetben egyébként le kell szögezni, hogy a harmadik negyedév végén jött az új generációs Apple Watch, amire nagyon sokan vártak, és ez egészen biztos, hogy visszavetette a korábbi készülékek iránti érdeklődést. Éppen ezért az Apple előre láthatólag borzasztóan erős évzárást fog produkálni, az Apple Watch Series 4 óriási népszerűségnek örvend, mert ez a mostani modell hozta a legnagyobb előrelépést azóta, hogy az első okosóra megjelent a cupertinói óriás kínálatában. (Nem lenne meglepő, ha az ünnepi forgatagban visszaelőzné a Xiaomit.)
A harmadik helyet a Fitbit szerezte meg. Ez a vállalat ugyan 3,1 százalékos mínuszban zárt, és egy ideje már csökken a forgalma, de azért nem kell teljesen csalódottnak lennie. A Fitbit Versának eléggé jól megy a szekere, ugyanis a 3,5 millió viselhető kiegészítőből jelentős részt vállalt (pontos adatot nem közölt az IDC), ezzel kizárólag az okosórákat figyelembe véve a második helyen tudott zárni az Apple után. És azt is meg kell azért jegyezni a Fitbit neve mellett, hogy nem kifejezetten jó ár-érték arányúak a megoldásai, így valahol érhető, hogy a Xiaomival nem tudta tartani a lépést annak ellenére, hogy egy évvel korábban még fej-fej mellett voltak.
A Huawei és a Samsung 1,9 és 1,8 millió viselhető kiegészítőt szállított le ez érintett negyedévben. Ezek a cégek hasonló termékpalettával rendelkeznek, attól eltekintve, hogy a Huawei a Honor márkanév alatt azért egészen olcsó karpereceket is szállít túlnyomórészt Kína számára. A cégek palettája változatos, és az utóbbi időben már nemcsak a Samsung, hanem a Huawei is saját operációs rendszert használva küldött bevetésre okosórákat, szóval még ilyen téren is hasonló a stratégiájuk. Most a negyedik és az ötödik helyen egészen közel került egymáshoz ez a kettő gyártó, aminek inkább a Samsung örülhet. A Huawei 20,3 százalékos növekedést tudott elérni, míg a Samsung valósággal szárnyalva 91%-ot erősödött. A dél-koreaiak egy éve még lemaradtak a toplistáról és az előző negyedévben sem szerepeltek az IDC lajstromán, most viszont sikeresen utasította maga mögé a Garmint a Samsung. A cégnek jól mennek az új és a régi karórái, valamint még a Gear Fit modellek is népszerűek.
Az egyéb kategóriát is érdemes szemügyre venni zárásképpen. Az ide sorolt vállalatok összesített forgalma nagyjából szinten maradt, 13,7 millió értékesített eszköz szerepel itt feltüntetve, míg egy évvel korábban ez a szám 13,8 millió volt. Ám mivel a piac azért érezhetően növekedett, ez azt jelenti, hogy a toplistán kívüli gyártók részesedése számottevően csökkent, 52,7%-ról 43-ra. Ha ez a tendencia tovább folytatódik, akkor hasonló helyzet alakulhat ki, mint a táblagépek és az okostelefonok terén, ahol az első öt cég már az eladások kétharmadát birtokolja.