Az IDC harmadik negyedéves beszámolója az okostelefonok piacáról eléggé érdekesre sikeredett ezúttal. A második negyedéves adatokhoz képest mondhatni az egész szegmens átrendeződött. Miközben egyébként az összesített eladásokban mondhatni stagnálás figyelhető meg.
Ezúttal július elejétől szeptember végéig 353,6 millió okostelefont adtak el globálisan, ami ugyan kevesebb, mint az egy évvel ezelőtti eredmény volt, de csak 4,9 millió példánnyal. Ez a visszaesés egyébként sem lenne meglepő az elmúlt évek alapján, viszont idén még a koronavírus-járvány is itt volt nekünk. Tehát az 1,3 százalékos elmaradás igazából meglepően jónak számít a jelenlegi körülmények között.
Ez előző negyedévben a Huawei piacvezető lett, most viszont visszaállt a rend az élen, és ismét a Samsung viszi a prímet, ráadásul nem is akármilyen produkcióval. A korábbi visszaeséseket követően növekedésbe tudott fordulni, 2,9 százalékkal növelte éves szinten a forgalmát, ezzel pedig a piaci részesedése is meghatározóbb lett, 22,7%-ot tudhat magáénak 80,4 millió Galaxy eladását követően.
Az IDC elmondása alapján a Samsungnak szinte minden bejött az utóbbi időben. A Galaxy M jól futott online értékesítésben, a Galaxy A modellek is szépen fogytak, és a Galaxy Note20 széria is beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Nagyon sokat tudott erősödni elsősorban a Galaxy M-eknek köszönhetően Indiában.
A Huawei az egyik nagy vesztese a harmadik negyedévnek, mivel a forgalma 22 százalékkal visszazuhant. Tavaly ebben az időszakban még szép forgalmat tudott bonyolítani a vállalat globálisan, idén viszont a GMS nélkül már leginkább csak Kínában tud magának érvényt szerezni. Persze így sem kell feltétlenül tragikusan megélnie a vállalatnak a helyzetét, hiszen 51,9 millió okostelefont tudott leszállítani. Továbbra is nagyon nehéz megjósolni, hogy mi lesz a Huawei sorsa, de az elmúlt napokban megcsillant némi reményfény az alagút végén.
A harmadik helyre a Xiaomi lépett előre, miután valami döbbeneteset ment. A vállalat nagyon jól szerepelt Indiában és Kínában is, valamint az európai országokban is kezd mély gyökeret ereszteni. Hatalmas a kereslet a Redmi 9 modellek iránt, miközben a felsőkategóriás Redmi K30 Ultra és a Mi 10 Ultra is szépen fogy, ezekkel sikerült felkeltenie a vásárlók érdeklődését. 42 százalékos éves növekedés után 46,5 millió mobilt tudott leszállítani a vállalat, így 13,1%-os piaci részt szerzett, amire még nem volt példa a története során.
Az Apple ezúttal lecsúszott a dobogóról, „mindössze” 41,6 millió új iPhone talált gazdára a harmadik negyedév során. A vállalat forgalma ezzel 10,6 százalékot csökkent éves összehasonlításban. A vállalatnak nem kell túlságosan magyarázkodni, hiszen teljesen egyértelmű, hogy ez annak köszönhető, hogy az iPhone 12 idén nem lett kész az eredeti tervek szerint. A legkeresettebb az iPhone 11 volt, és az IDC elmondása alapján ezt az olcsó iPhone SE követte, szóval ez alapján az Apple jó döntést hozott, amikor középkategóriás mobilt adott ki.
A sort a Vivo zárja, akinek ez előrelépést jelent, hiszen korábban még az Oppo volt ebben a pozícióban. A Vivo forgalma 31,5 millió készülék volt a harmadik negyedévben, és ezt az olcsóbb megoldásaival hozta össze. A 200 dollár alatti készülékeinek a forgalma 30 százalékkal emelkedett, miközben a komplett eladása csak 4,2%-kal lett több egy év alatt. Főleg Kínában volt erős a cég az S és az X szériáival, de az iQOO is jól futott.
Az egyéb kategóriában 101,7 millió mobiltelefon eladása szerepel az IDC aktuális összeállításában. Ezzel az eredménnyel már csak 28,8 százalékos piaci részt tudhatnak magukénak a vállalatok a korábbi 29,1% helyett. Ez nem tűnik jónak, de azt is hozzá kell tenni, hogy az előző negyedévben már csak 28,2%-on osztoztak a kisebb vállalatok, tehát ahhoz mérten egy fokkal jobb lett most a helyzet.