A Huawei az elmúlt hónapokban folyamatosan arra készül, hogy a jövőben már teljes egészében a Google nélkül tudjon érvényesülni, és ehhez bizony szükség van arra, hogy egy ütőképes piacteret nyújtson az alkalmazások számára. Az AppGallery-t most rekordidő alatt próbálja felfuttatni a vállalat, mindent megtesz azért, hogy bevonzza a fejlesztőket.
Nemrégiben számolt be arról a Huawei, hogy a vállalat információi alapján az AppGallery a világ harmadik legnagyobb piactere már, csak az App Store és a Google Play Áruház előzi meg. A szolgáltatást állítólag már 400 millióan használták globálisan. Ez tagadhatatlanul szép teljesítmény, ha a szám helytálló, viszont azt is látni kell, hogy a Huawei minden igyekezete ellenére, a kínálat még nagyon foghíjas.
A Huawei arra törekedik, hogy az AppGallery fedélzetén elérhető applikációk száma minél előbb növekedésnek induljon. És egyebek mellett most már azt is tudjuk, hogy a bevételek kezelésénél mivel számolhatnak a fejlesztők. Az AppGallery esetében úgy tűnik, hogy nagyon vonzó az üzleti modell a programozók számára.
Minden körülmények között a fejlesztők tarthatják majd meg a bevételeknek a legnagyobb részét, ezt rögtön az elején leszögezhetjük. Legrosszabb esetben is az alkalmazások készítőinek a zsebébe fog vándorolni a befizetéseknek a 70 százaléka, de sokszor akár a 100%-ot is megtarthatják majd egy ideig.
Három kategóriát különböztet meg a Huawei a bevételek elosztásánál az alkalmazások esetében. Vannak az oktatásra szolgáló appok, a játékok, valamint minden más. A befolyó pénz szempontjából az oktató alkalmazások lesznek a legkedvezőbb helyzetben. Ezeknél az első egy évben minden fillért megtarthatnak a fejlesztők, a második évben is csak 10%-os bevételre tart igényt az AppGallery, és a kedvezményes első kettő év után is 80-20%-os arányban megy az osztozás. Mindenképpen örömteli azt látni, hogy az oktatást ilyen formában megpróbálja segíteni a vállalat.
Az általános alkalmazások ugyancsak 100%-os bevételt tarthatnak meg egy éven keresztül ennél a piactérnél, és a második 12 hónapos periódus esetében is csak 15%-ot kell befizetni az AppGallery szolgáltatás irányába, majd két év elteltével 30%-os részben kell a bevételekről lemondani, de a 70% még így is marad a fejlesztőknél. A játékok esetében rögtön az elejétől 15-85%-ban megy a bevételek elosztása, és itt az első kettő évben ugyanaz az arány van, és a második évet követően már a kínaiak felé 30%-ot kell szolgáltatni a bevételből.
A Huawei ezt a kedvező bevételkezelést egyébként Kínán kívül fogja alkalmazni, a kínai fejlesztések más elbírálásban fognak részesülni. A saját hazájában a Huawei nem nyújt akkora támogatást a fejlesztőknek. A kínai szoftvereknél például az is megeshet, hogy a bevételt fele-fele arányban osztja el a vállalat. A játékok esetében a programokon belüli fizetések olyanok, hogy 50-50% jut az AppGallery rendszerének és a fejlesztőknek.
Hogyan alakulnak ugyanezek a számok a Google-nél és az Apple-nél? Nos, a két nagy vállalat általában a bevételnek a 30 százalékát tartja meg, és 70%-ot biztosít a bevételekből a fejlesztők számára. Ha pedig már itt tartunk, még azt is meg lehet jegyezni például, hogy az Epic Store alkalmazásboltnál a játékok egyébként jobban járhatnak, mert ott 88% vándorol a fejlesztők zsebébe, amennyiben pedig az Unreal Engine-t választják a programjuk alapjául, a bevétel 95%-át is megtarthatják az eladások után.
Érdekes lesz azt látni, hogy miként fog alakulni a Huawei sorsa a továbbiakban, és az AppGallery milyen ütemben tud majd fejlődni a mostani szintről. Itt még az is fordulatot hozhat, ha a Google megkapja a kereskedelmi engedélyt az Egyesült Államoktól.