Shop menü

HOUSE FLIPPER 2 – SZÖGET ÜT, DE NEM A FEJÉBE

Takarítás, lakberendezés, belső design, költöztetés – keressen minket bizalommal!
Villányi Gergő
Villányi Gergő
House Flipper 2 – Szöget üt, de nem a fejébe

Szerzői értékelés

Olvasói értékelés

A felújítás szó mellett szinte lehetetlen érzelmek és emlékek nélkül elmenni. Valamit mindenkinek az eszébe juttat. Örömteli változás, „soseleszvége” kínszenvedés, elintéznivalók, méricskélés, tervezésváratlan költségek, még váratlanabb költségek, az újdonság varázsa vagy épp a végre vége van sóhajtása.

Markáns részét képezi az egész műveletnek az, hogy mi magunk csináljuk, szakemberre bízzuk, esetleg valamiféle is-is megoldást keresünk. Ebből is ahány ember annyi féle történet kerekedik tanulságokkal és fogadkozásokkal, hogy legközelebb, majd ha, és különben is minden másképp lesz. Mint az összes többi szimulátorban is, az összes fizikai munka és hatás klikkelésnyi távolságra marad tőlünk és bármilyen nehéz, kihívást jelentő vagy épp őrjítő, fel se kell valójában állnunk a székből, hogy eredményt érjünk el.

Galéria megnyitása

Ettől még remek móka lehet és hasonlóan ábrándos világba is képzelhetjük magunkat, mint ahogy a Sims bármely részében tettük, ahol karakterünk hódított, utazott, sok pénzért dolgozott, fejlesztgetett/építgetett és ezernyi más dologgal foglalkozott, miközben (ha rajtunk múlt) minden bejött neki és egyre jobb lett. A House Flipper is ezt az érzést ígéri és azt az elégedettséget, hogy egy romhalmazból, probléma kupacból valami szépet, jót, működőképest varázsolunk - ezt pedig ki ne szeretné?

Galéria megnyitása

A második rész Pinnacove városkájában talál minket és máris egy hatalmas hazugsággal kezdődik. Persze nem úgy értve, hogy egy leromlott és sokkal sokkal… sokkal jobb napokat is látott házban ébredünk, aminek felújítását márpedig a fejünkbe vettük, hanem azért, mert reggel 6-kor kelünk.

Szóval itt is kapunk egy házikót, ami, mint kiderül, a szüleink ránk hagyott háza és ahol a régi gyerekszobánk van még a legjobb állapotban. Szüleink elköltöztek, de emailben folyamatosan tájékoztatnak róla, hogy miújság feléjük és örülnek, hogy mi is egyre ügyesebbek vagyunk. Hasonlóan az előző részhez itt is lépésenként kapjuk meg a különféle szerszámokat, felszereléseket, valamint a képességet is, hogy pl. tapétázzunk vagy padlót tegyünk le, falakat bontsunk.

Galéria megnyitása

A legszembetűnőbb fejlesztés a grafika, az animációk és az összkép. Komplexebbek, életszerűbbek lettek a helyszínek és a házak is, a felszerelésünket most már egész életszerűen mozgatjuk miközben dolgozunk velük, viszont pl. a szemetet már nem tudjuk a végtelenségig gyűjteni, hanem bizony ki kell vinni a teli szemeteszsákokat a kukához.

Szintlépés gyanánt perk pontokat kapunk, ami egyértelműen megnöveli a hatékonyságunkat a különféle feladatok elvégzésével kapcsolatban és persze itt is felkészülhetünk, hogy takarító, építő, burkoló, kertész, lakberendező feladataink is lesznek.

Galéria megnyitása

A már emlegetett dizájn és kinézet változás mellett úgy tűnik, hogy azon is változtattak a fejlesztők, hogy mi kapjon nagyobb hangsúlyt. A tisztítás, takarítás biztosan ezek közé tartozik, ugyanis sok féle, viszonylag sokáig tartó és nagy mennyiségű takarítani valót találunk szinte mindenhol és ezeket, az ablaktisztítás kivételével lassabban tudjuk elvégezni kezdőként és sokkal jobban kell „célozni” mint az előző részben. Ezzel szemben a csapok, csövek szerelése teljesen eltűnt és a lakberendezés is sokkal egyszerűbb lett.

A megszokott boltból vásárolhatjuk meg az adott tárgyat, ami bútor, dísz, ajtó, burkolat, étel (dekoráció), kerti bútor és még rengeteg féle dolog lehet. Különféle stílusok, színezések is várják, hogy kedvünkre alkossunk, vagyis a Sims és egy IKEA katalógus szerelemgyereke a végeredmény, ahol bőven el lehet veszni a színekben, mintákban és az egymáshoz passzoló dizájnokban, órákra.

Galéria megnyitása

A tapasztalatszerzést hasonlóan oldották meg, mint legutóbb. Ahogy már volt szó róla, az eszközöket lépésenként kapjuk meg és a saját házunkban sem tudunk bármihez azonnal hozzányúlni, amíg a „tutorial” fel nem oldja a hozzá szükséges eszközöket. Ugyanez érvényes a valódi house flipper tevékenységre, ami itt is azt jelenti, hogy veszünk egy felújítandó, kitakarításra váró romhalmazt és szépen rendbe rakjuk, berendezzük és jó profitért eladjuk.

A játék viszont hiába kezdi el ajánlgatni, hogy most már vehetünk ingatlanokat, lesz olyan része a tennivalóknak az első órákban, amit még nem unlockoltunk, vagyis, ha nagyon jó és teljes körű felújítást akarunk, akkor még várnunk kell és a megbízások teljesítése az út, amin tovább kell mennünk.

Galéria megnyitása

Érdekes mód, a megbízások elég sokrétűek lettek és szinte mindig tartozik hozzájuk egy kis történet, emellett pedig egy rövid párbeszédes telefonhívást is kapunk a megbízótól, ahol reagálhatunk is. Vagyis történetgazdagabb lett ez a rész és kicsit jobban belemerülhetünk a feladatba, mintha csak egy leírás, pár kép és egy feladat lenne.

Itt is lesz szemét lakótárs, végre lett csajom és beköltözik, újítsd fel a nyaralómat, egy banda koncertet adott a garázsomban és az afterparty durva lett és hasonló történetek, de emellett a helyi ingatlanos jó barátunktól is kapunk megbízásokat, az egész pedig egy színes, rengeteg féle feladatot és a beletanulást is magába foglaló könnyed történetté áll össze. Apró érdekesség, hogy költözés utáni dobozokat is ki kell időnként pakolnunk, ami jó változatosságot kapcsol hozzá a lakberendezés részhez.

Galéria megnyitása

Extra segítséget is kapunk a megbízások megoldásához. Az egyik, hogy a játék jól kijelzi, hogy egy szobában vagy területen mennyi és milyen tennivaló akad még, jelzi az eszközt is, amivel még valamit dolgoznunk kell. Emellett kaptunk egy „flipper sense” névre keresztelt segítséget is, ami fényes arany világítással megjelöli azokat a kihagyott vagy nem 100%-osra megoldott feladatokat, amiket nem vettünk esetleg észre.

Ez tisztításnál nagyon jól tud jönni, mert nagyon könnyen ott marad egy két pixelnyi, vagy a falhoz hasonló színű folt és ezek keresése túl sok időt venne igénybe. A feladatok megoldásáért persze jó pénzt kapunk, de a House Flipper 2 úgy tűnik nem kötelez minket maximális teljesítményre.

Galéria megnyitása

A 3 csillagos értékelési rendszerén belül az első csillag elérésekor már jelzi, hogy mehetünk is haza, ha akarunk, vagyis nem kell mindent tökéletesre megoldani, bár tény és való, hogy pénzügyileg az éri meg. Ez egyben egy rejtett segítséget jelent akkor is, ha egy tárgy vagy valami megoldhatatlanná válik – egyetlen egyszer futottam bele ilyenbe, egy törölközőt kellett volna a helyére tenni 99,9%-os teljesítménynél, de mivel nem volt tartója és venni se tudtam, ezért ez sajna átugorhatatlan bug maradt, viszont a feladatot teljesítettem és a pénzem is megkaptam, le tudtam zárni az adott megbízást.

Galéria megnyitása

A House Flipper 2 még mindig ugyanazt a receptet alkalmazza, mint legutóbb, de bizonyos téren a reálishoz hasonló tevékenységeket kivették (szerelések, összerakás), más oldalon pedig kibővítették (pl. tisztítás). A játékmenet gyorsabb lett, egyben színesebb, történetszerűbb és sok dologból választhatunk berendezés, dizájn és kinézet tekintetében. Kapott egy mod támogatást is, ahol eladható házakat és megbízásokat készíthetünk másoknak, vagy tölthetünk le.

Az jó kérdés, hogy a DLC-k mivel bővítik még a játékmenetet és a lehetőségeink tárházát, de elmondható, hogy hacsak nem a csavaronként mindent összerakó típus vagyunk, élvezetesebb és gördülékenyebb, változatosabb játékot kaptunk a folytatásban.

Galéria megnyitása

Összefoglalás

Szerzői értékelés

A sorozat megőrizte a legjobban sikerült részeit és úgy tűnik egyel feljebb emeli a lécet.
Gördülékenyebb, történetbe ágyazott és rengeteg berendezési opcióval bővített játékot kaptunk…
…amiből a kertészkedés és pl. a függönyök meglepő módon hiányoznak, de a realizmus lejjebb tekerése is lesz akinek fájni fog.

Az értékeléshez kérlek jelentkezz be!

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére