Mostanában nem sokat hallani Ken Levine és új stúdiója, a Ghost Story felől. Ez nem véletlen: mióta az úriember elhagyta az Irrational csapatát, teljesen új megközelítéssel dolgozik egy játékon, amiről jelenleg még egyáltalán nem akar beszélni. Levine szerint egyrészt maga a játékfejlesztés is "veszélyes" dolog, és a helyzet folyamatosan változik, másrészt mivel az új játékával elszakad a korábbi alkotásaitól, semmit nem akarnak mutatni belőle, amíg "nem biztosak benne teljesen, hogy milyen is lesz".
Azt azonban korábban már megtudtuk, hogy mindenképp el akar szakadni a lineáris, történetmesélésre épülő játékoktól, és inkább szisztematikus megközelítést alkalmazna, így bizonyos mértékig a játékmenet, a sztori és a különböző karakterek reakciója is változna a játékos cselekedeteitől függően.
Most az EGX Rezzeden azonban elejtett még néhány apróságot. Az egyik, hogy olyan játékokból igyekszik inspirációt meríteni, amik vállalják, hogy adott esetben a játékos nehéz helyzetbe hozhatja magát, ha nem megfelelően cselekszik. Szerinte fontos, hogy a játék nem fogja állandóan a játékos kezét, hanem hagyja kicsit magára, így nagyobb szabadságot, és adott esetben nagyobb kihívást nyújtja. "Az biztos, hogy az első játékunk nehezebb lesz, mint a BioShock, vagy az Infinite" - mondta.
Ez azért fontos, mert Levine elárulta, elege van abból, hogy olyan játékon dolgozik akár öt évet is, amit aztán az emberek három nap alatt befejeznek. "Nagyon irigylem az olyan játékokat, mint a Civilization 6, ami nagyon hosszú ideig lekötött. Ma már sok címet úgy terveznek, hogy hosszútávú kapcsolatot alakítson ki a játékossal. A korábbi játékaim nem ilyenek voltak, szóval számomra ez a dolog most vonzó."
Ezt követően dicsérte a Shadow of Mordor által behozott Nemesis-rendszert, valamint a The Walking Dead elágazó történetmesélését. Elmondta, az ő stúdiója is hasonló innovációkat szeretne hozni az első játékával.