Habár a cseh fejlesztők által készített Kingdom Come: Deliverance eredetileg a Kickstarteren indult, szó sincs arról, hogy "indie" címként tekintsünk rá - legalábbis ehhez ragaszkodik Daniel Vavra, a fejlesztők vezetője. Az anyag eredetileg 1,1 millió dollárt kapott a közösségi finanszírozási oldalon, de azóta is lehet támogatni folyamatosan, és minden támogató hozzáférhet az éppen aktuális technológiai alfához.
A játékon egyébként egy 70-fős csapat dolgozik, nem kis produkcióról van tehát szó. Ezen kívül a CryEngine 3-ra épül, és abból igyekeznek is mindent kihozni a srácok. Vavra szerint egy AAA-kategóriás anyagról beszélhetünk, ami egyébként nem fantasy, a szó szoros értelmében, a lényege ugyanis a kardvívás minél realisztikusabb szimulálása.
Ráadásul nem is lesz rövid. A készítők ígérete szerint legalább 50 órányi játékidőre számíthatunk. A fejlesztés jelenleg az alfa stádiumban tart, és a Warhorse stúdió megerősítette, hogy a PC-s megjelenés után érkezik konzolokra is - a tervek szerint csak pár hét lesz a különbség, de először mindenképp PC-re jön. Mivel a CryEngine 3 eleve multiplatform, a kódot nem kell portolniuk, az jelenleg is fut konzolokon. Persze optimalizálni kell, főleg a memóriahasználatot, ugyanis jelenleg a framerate még viszonylag alacsony, de Vavra szerint egyáltalán nem problémás a dolog.
Ami a VR-t illeti, az úriember csak annyit tudott mondani, hogy támogatni fogják, az Oculus Riftet legalábbis mindenképp. Előtte azonban ki kell találni néhány dolgot, például azt is, hogy miként kerüljék el a rosszullétet. Ez a típusú játék ugyanis (FPS-nézetű harc és lovaglás) kifejezetten képes a mozgásbetegség előidézésre, akár még VR nélkül is.
A Kingdom Come: Deliverance valamikor 2016 nyarán jelenik meg.