Az App Annie rendszeresen szokott különböző felméréseket közölni annak kapcsán, hogy az alkalmazások használata hogyan alakul globálisan. Most megjelent a vállalat legfrissebb kutatása, ami 2021-es statisztikák összegzésére fókuszál elsődlegesen, és érdekes információkat tár fel.
Az valószínűleg senkinek nem meglepő, hogy az emberek évről évre több időt töltenek az okostelefonjuk nyomkodásával, az viszont eléggé félelmetes, hogy milyen hosszú időre tudja már az embereket rabul ejteni a maroknyi kijelző. Átlagosan 4,8 órát töltöttek el naponta az emberek tavaly különböző programokat használva. Legalábbis a top 10 elsődlegesen mobilt használó országban, ahonnan az ehhez szükséges adatokat az App Annie gyűjtötte.
Percenként 320 ezer dollár áramlott keresztül a különböző alkalmazásboltokon tavaly, ami közel 20 százalékos növekedést jelent a kiadásokban az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Szóval nemcsak, hogy nagyon sokat használtak appokat az emberek, rengeteget is költöttek az ilyen szoftverekre vásárlással vagy éppen előfizetési díjak formájában. Egészen döbbenetesen pörög ez a piac, az összesített kiadások elérték a 170 milliárd dollárt.
A számítások szerint percenként 435 ezer programot töltenek le átlagosan, globálisan az emberek. Ezt pedig a hirdetők is pontosan tudják, és minden korábbinál nagyobb összeget fordítottak a tavalyi év folyamán a mobilos reklámokra. A beszámoló szerint nagyjából 350 milliárd dollárt fektettek mobilon megjelenő hirdetésekbe összesen 2021 során. Nagyjából 55 milliárd dolláros növekedés történt egy év alatt.
Érdekesség, hogy már 233 olyan alkalmazás volt a statisztikai adatok szerint, aminek a bevétele meghaladta a 100 millió dollárt éves szinten. Egy évvel korábban még 190 darab alatt volt ezeknek a száma. Az újonnan megjelenő programoknak nincs egyszerű feladata, ha sikerre szeretnének törni, de ötletekből nincs hiány, ezt mutatja az, hogy 2021-ben több mint 2 millió új alkalmazás debütált a piactereken.
Elmondta az App Annie, hogy a fiatalok körében a mobillal való fizetés generációról generációra válik egyre természetesebbé. A 30 év alatti korosztály körében már egyáltalán nem jelent gondot a mobiltárca szolgáltatásoknak a használata. A pandémia ezen a trenden sokat erősített, mint ahogy segített az ételrendeléssel és szállítással kapcsolatos programoknak, az online vásárlással foglalkozó szolgáltatásoknak is. A járvány sokat változtatott a felhasználói szokásokon.
Az alkalmazások letöltése főleg a fejlődő országokban ívelt igen gyorsan felfelé. Indiát, Pakisztánt, Perut, Vietnamot, Indonéziát és egyebek mellett Egyiptomot emelte ki ezen a téren a vállalat a globális elemzésben. A legtöbbet mobilozó nemzetek összetétele pedig igen vegyes, ugyanis Dél-Korea, Brazília és Indonézia az, ahol a csúcson van a telefonhasználat, ezeken a helyeken már bőven 5 óra felett van a napi használati idő.
Míg korábban a tévénézés foglalta le legtovább napi szinten az embereket, addig ma már egyértelműen az okostelefoné ez a „dicsőség”. Az Egyesült Államokban például a lakosság átlagosan 3,1 órát tévézik napi szinten, miközben a mobil nyomkodásával 4,1 órát tölt el. Érdekes módon egyébként a számok azt mutatják, hogy Amerikában viszonylag alacsony a „mobilfüggőség” a globális átlaghoz képest.