A Sony az idei évben valami egészen újat szeretett volna nyújtani a mobilok terén, de a jelek szerint minimum mellényúlásnak lehet tekinteni az Xperia család tavaszi vérfrissítését. Az Xperia 1 és az Xpiera 10 az extra-széles képaránnyal próbálkozott be, de egyelőre negatív rekord, vagy legalábbis tízéves mélypont lett az eredménye. Ha így folytatja a vállalat, akkor talán fele annyi okostelefont sem tud majd eladni 2019-ben, mint tavaly, pedig már 2018-ban is döbbenetes mélyrepülésben volt az alakulat.
A Sony Mobile egyike azoknak a nagy gyártóknak, akik kiestek a toplistás nevek közül az utóbbi években. Kezd olyan irányt venni a japánok termékeinek a sorsa, mint a HTC-é, ahol már az is ritkaság számba megy, ha egyáltalán negyedéves viszonyításban jobban szerepel, mint korábban. Az Xperiákkal sosem volt különösebb probléma, attól eltekintve, hogy az ár-érték arányukat tekintve messze elmaradtak a kínai riválisok által biztosított megoldásoktól. Ez viszont ma már éppen elegendő lehet ahhoz, hogy egyre kisebb tábort tudjon elérni.
Ebben az évben a Sony merészebb dizájnt valósított meg a felső és a középkategóriás termékeinél, az eddigieknél is extrémebb képarányt, 21:9-es vetett be. De az érdeklődők úgy fest, hogy nem igazán fogadták ezt örömmel. A vállalat eladásai kevesebb, mint a felére estek vissza, ami talán még a japánokat is váratlanul érte, de arra azért számítani lehetett, hogy nem fognak hirtelen több milliót eladni a csúcsmodellből és a szerényebb társából. Annyi reményfény lehet itt, hogy az új Xperiák csak május végén léptek a pályára, szóval nem voltak végig elérhetőek, ám azt is figyelembe kell venni, hogy a rajt pillanatában valószínűleg sokan lecsaptak rájuk, akik az MWC-s bemutatás óta vártak rájuk.
Egy évvel ezelőtt még nagyjából 2 millió eszközt tudott értékesíteni a cég, most azonban már az egy milliót sem érte el ez a szám. Nagyon régen volt arra példa, hogy a Sony ilyen kevés Xperiát adjon el, egészen az okostelefonok hajnaláig kell visszanyúlni, hogy ilyen produkciót lássunk. Mindössze kb. 900 ezer készülék talált új gazdára, ami azt jelenti, hogy az idei első és második negyedév együtt is épphogy kiadja a 2018 második negyedévében mért 2 milliós adatot, tekintve, hogy az év elején is csak 1,1 millióval indított a vállalat.
Nagyon nehéz azt megjósolni, hogy mi lesz az Xperiák sorsa, de 2014-ben még negyedévente 10 milliónál is nagyobb volt ezeknek a forgalma, most viszont jóformán megállás nélkül esik a kereslet. Jelen állás szerint már annak is örülhetne a vállalat, ha az egész éves forgalma elérné az 5 milliót. Az eddig számok alapján legfeljebb annyi jelenthető ki nagyjából biztosan, hogy a 4 millió azért meg lehet. A harmadik negyedév még biztosan gyengén alakul, de az ünnepi időszakban általában egy minimális emelkedés szokott lenni, ami végül még átbillentheti a mérleg nyelvét a 4 milliós határon.
A Sony egyébként korábban azt nyilatkozta, hogy esze ágában sincs leállítani az okostelefonok fejlesztését, de tisztában van azzal, hogy komoly a gond. A legutóbbi információk szerint mindössze annyi a cél jelenleg, stabilan nyereséges legyen az Xperiák értékesítése. Ennek érdekében az utóbbi időben számos piacról kivonult a japán alakulat, csak azokban a régiókban maradt ott, ahol érdemi kereslet mutatkozik az okostelefonjaira. És ha sikerül a pénzügyek terén rendbe tenni a részleget, akkor onnantól próbálkozhat újra az építkezéssel, ami további stratégiai változtatásokkal járhat.